Windows Mobile sågat... IGEN!

Permalänk

Windows Mobile sågat... IGEN!

Jag börjar bli trött på alla dessa fanboys som sitter och hajpar Windows Mobile 7.

Skrivet av Mr.Borka:

iPhone känns, för mig, inte ens som ett alternativ på mobilmarknaden längre. Jag funderar själv på att skaffa någon Android-mobil om inte Windows Phone 7 visar sig kapabelt. Men mycket av det som gör mig så het på Android är hur det inte är lika idiotlåst som iPhone OS (iOS nu för tiden) där man kan göra en så enkel sak som att installera program utanför marknadsplatsen.

Men nu när recentionerna börjar dyka upp så visar det sig (surprise, surprise) att även Windows Phone 7 suger arsle
Håller Windows 7 måttet?

Kan ni sluta se XBL i mobilen som en funktion ni inte kan leva utan nu?

Permalänk
Medlem

Okej? lugna ner dig!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Inte förvånad. Windows är antagligen för segt att ha i mobiler. Det ska vara android ( Linux ) till sånt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Har testat det lite och jag tycker det är rätt najs ärligt talat. Visst, det är inget Android än (och lär aldrig bli med tanke på vem det är som utvecklar det), men en klar förbättring mot vad pyttemjuk har åstadkommit tidigare. Skulle fortfarande hellre välja Windows Phone 7 än en iPhone.

Permalänk
Medlem

Oj vilken minimalistisk look de hade, såg ju nästan bra ut men WM kommer inte ha en chans. iOS och Android kommer taöver marknaden(Just nu så är ju nokia störst på smartphones, men när folk köper nytt så kommer de fasas ut)

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Windows Phone verkar ju kopiera iphone-konceptet från början till slut. Tydligen har dom konstaterat att Apple vet vad dom gör. Zuneklienten istället för itunes, inga tredjepartsprogram, och till att börja med ingen multitasking och ingen copypaste.

Tyvärr är det ju 2010 nu och inte 2007, så bristerna känns på nåt vis allvarligare nu än dom gjorde för några år sen.

Sen undrar jag, hur svårt kan det egentligen vara att implementera copypaste när dom väljer att skippa en så viktig funktion? Det har ju funnits på datorer i 26 år nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Oj vilken minimalistisk look de hade, såg ju nästan bra ut men WM kommer inte ha en chans. iOS och Android kommer taöver marknaden(Just nu så är ju nokia störst på smartphones, men när folk köper nytt så kommer de fasas ut)

Skall bli mycket intressant och se hur det går för N8, jag själv tror dom vådaskjuter sig än en gång genom att välja Symbian framför Android även om telefonen i sig verkar helt sjukt grym rent hårdvarumässigt.

Visa signatur

I7 980@4.4ghz, Asus 580, 12gb RAM, Asus rampage 3 extreme, Intel g2 160gb+6tb mekaniska diskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

(Just nu så är ju nokia störst på smartphones, men när folk köper nytt så kommer de fasas ut)

Dom är bara störst på smartphones för att dom stoppar sitt "smartphone"-operativ i nästan alla sina produkter. Jag känner många, många som använder symbiantelefoner utan att ens veta vad en smart telefon är eller vad man kan göra med en dylik. Dom köpte en N-serie för kameran eller en E-serie för att den kändes gedigen i affären och kostade lagom mycket. Surfa på en mobiltelefon? Det är ju häxkonster!

Permalänk
Medlem

Jo, man kan ju tycka att det är dåligt att det saknas multitasking och copy-paste. Men om de bara lyckas göra en bra prissatt telefon med bra funktioner som funkar utan en massa pillande, då kommer folk köpa den. Det viktiga är ju trots allt att de funktioner som finns funkar bra, och då brukar man glömma det som telefonen inte kan.

Permalänk
Medlem

Det finns ju knappt någon likhet med iPhone, annat än att systemet är ganska så låst. I övrigt tycker jag det ser klart mer unikt ut än något annat mobilt OS.

De har också lyckats få till ett riktigt bra flyt! (videon en bit ned)
Windows Phone 7 in-depth preview -- Engadget

För mig är det dock fortfarande Symbian som gäller. Jag värderar inte fancy övergångar och animationer i gränssnittet utan vad man faktiskt kan göra på sin smartphone.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Jag tycker windows mobile är helt okej!

Bara att leta efter en bättre windows rom än orginalet så startar tillochmed min htc touch diamond på 20 sec. ^^

jag menar, ska man ha windows mobile så ska man fa inte sitta och snutta på orginal-oset som de aldrig uppdaterar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarmlessWarrior:

Jag börjar bli trött på alla dessa fanboys som sitter och hajpar Windows Mobile 7.

Men nu när recentionerna börjar dyka upp så visar det sig (surprise, surprise) att även Windows Phone 7 suger arsle
Håller Windows 7 måttet?

Kan ni sluta se XBL i mobilen som en funktion ni inte kan leva utan nu?

........ va?

Permalänk
Medlem

Ptja, ur det anseendet att windows mobile 2002 och windows mobile 2003 SE rockade på mina lurar så har jag bara positiva tankar om windows i mobiltelefonen. I stora delar upplever jag de två tidigare operativsystemen mer fria än exempelvis android (2.1). Nåväl detta verkar vara rätt stängt, men man får väl se när man själv håller i luren.

För många är spelen huvudanledningen till att skaffa en smartphone, så varför inte XBL? Det skulle annars ändå funnits där, om än med ett annat namn. Tycker det inte spelar någon som helst roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarmlessWarrior:

Jag börjar bli trött på alla dessa fanboys som sitter och hajpar Windows Mobile 7.

Men nu när recentionerna börjar dyka upp så visar det sig (surprise, surprise) att även Windows Phone 7 suger arsle
Håller Windows 7 måttet?

Kan ni sluta se XBL i mobilen som en funktion ni inte kan leva utan nu?

Ska du skapa en "hat-tråd" så fort någon nämner Phone 7? Det kan inte vara bra för hjärtat..
Lite roligt är att du också nämner fanboys och säger dig vara trött på dom..

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Räkna aldrig ut Microsoft. Dom kan släppa en Vista och sen släppa en Windows 7. Dom har stålarna att pumpa in tills det blir rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxOne:

Ska du skapa en "hat-tråd" så fort någon nämner Phone 7? Det kan inte vara bra för hjärtat..
Lite roligt är att du också nämner fanboys och säger dig vara trött på dom..

Borde faktiskt vara väldigt ont om fanboys än så länge i och med att wp7 inte är släppt. Fast det är ju rätt sällan haters faktiskt har testat det de hatar, så såna lär det ju dyka upp fler och fler av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Jag tycker windows mobile är helt okej!

Bara att leta efter en bättre windows rom än orginalet så startar tillochmed min htc touch diamond på 20 sec. ^^

jag menar, ska man ha windows mobile så ska man fa inte sitta och snutta på orginal-oset som de aldrig uppdaterar!

Med andra ord, du måste alltså vara datnörd/entusiast för att klara av att äga en winmo-telefon? Låter inte "helt okej" enligt mig.

Windows phone 7 har däremot inget alls att göra med dom gamla winmo-versionerna så det är onödigt att dra upp det i den här diskussionen. Det är ju nytt, from scratch, i iPhones fotspår.

Permalänk
Medlem

Aldrig använt nån telefon med windows, men detta såg inte upphetsande ut, rent fult ut
eller som nån tidig beta version.

Men ska bli ett intressant kommande år vad som kommer hända med mobiler och vilka OS som blir populärast att Ifhone + android kommer vara dom 2 stora råder det nog ingen tvekan om som det ser ut nu, men vad ska hända med symbian Meegoo och windows är nog tveksamt, är nog risk att nån eller alla dessa blir väldigt små, kanske rent av försvinner, ser inte riktigt hur nån av dom ska kunna konkurera, när det mesta med anroid blir öppet och till stora delar gratis, men även med en del bra betal apps, sedan så säljs det betydligt fler telefoner med android än ifhones, så även apple är nog lite svettiga för framtiden.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Symbian tror jag kommer klara sig riktigt bra då de kan stoppa in det i både dyra och väldigt billiga telefoner. Vill man ha en budgetlur <2000:- får man ofta Symbian "på köpet". Det kan man se även nu då de år 2010 har 40% av smartphonemarknaden.

Personligen tycker jag Symbian är ett bra OS som förmodligen klarar mer än vad både android och iPhone gör. Men underpresterande telefoner , ett föråldrat utseende och överlag ganska rörigt har fått folk att välja någonting annat.

Förövrigt är Symbian Open Source vilket jag tror kommer locka en hel del användare (inklusive mig).

Windows Mobile tror jag kommer hamna i botten. Det ser spännande ut, men frågan är hur användbart det är. De har tagit bort allt som var bra med Windows Mobile, typ multi-tasking, copypaste och bakåtkompabilitet och gjort det till något begränsat. Här tror jag de förlorar väldigt många företagsanvändare, men kanske att de får en drös vanliga användare som gillar konceptet.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Avstängd

Men sen är det också, för att citera länken, "en tidig testversion" vilket kan tolkas som en sen alpha eller en tidig beta. Man ska knappast dra några större slutsatser om det. Det är snarare en förhandstitt och som sådan kan funktioner både läggas till och tas bort, optimeras och utvecklas. Så ta det piano är mitt råd

Permalänk
Medlem
Skrivet av snutte:

Räkna aldrig ut Microsoft. Dom kan släppa en Vista och sen släppa en Windows 7. Dom har stålarna att pumpa in tills det blir rätt.

Just vad jag tänkte skriva...

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zlayphir:

Just vad jag tänkte skriva...

+1

Windows Me, Xbox 360, Windows 7 och Kin från samma företag. Man vet aldrig var man har dem.

Permalänk
Medlem

Såg väl inte så farligt ut? Visst att man blir inlåst och whatnot, men bara skiten fungerar så är nog de flesta nöjda. Fast fungerar det så gillar dock inte Sweclockare, för det innebär ju att man inte får laga sönder det

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nikce:

Såg väl inte så farligt ut? Visst att man blir inlåst och whatnot, men bara skiten fungerar så är nog de flesta nöjda. Fast fungerar det så gillar dock inte Sweclockare, för det innebär ju att man inte får laga sönder det

Nix det är det som gillas med android nallar, man kan laga sönder dom ordentligt,
roota flasha och trixa, men man kan också göra dom väldigt personliga i utseende och uppförande.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av Sneaky:

Borde faktiskt vara väldigt ont om fanboys än så länge i och med att wp7 inte är släppt.

Ordning: Primater
Familj:Människoapor
Släkte: Människor
Art: MS-Fanboys
Ras: Windows Mobile-Fanboys

Skrivet av Sneaky:

Fast det är ju rätt sällan haters faktiskt har testat det de hatar, så såna lär det ju dyka upp fler och fler av.

Recesentioner, erfarenhet och fakta är alltså ingenting som räknas enligt dig? Ace gör säkert PSU:s av bättre kvalitet än Corsair och fascism måste testas varje generation för att säkert bevisas vara dåligt?

Skrivet av Sneaky:

+1

Windows Me, Xbox 360, Windows 7 och Kin från samma företag. Man vet aldrig var man har dem.

Endast en riktigt fanboy älskar Windows ME förnekar RROD och hajpar Kinetics. Skulle inte förvåna mig om du var utskickad från MS propaganda center Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarmlessWarrior:

Ordning: Primater
Familj:Människoapor
Släkte: Människor
Art: MS-Fanboys
Ras: Windows Mobile-Fanboys

Recesentioner, erfarenhet och fakta är alltså ingenting som räknas enligt dig? Ace gör säkert PSU:s av bättre kvalitet än Corsair och fascism måste testas varje generation för att säkert bevisas vara dåligt?

Endast en riktigt fanboy älskar Windows ME förnekar RROD och hajpar Kinetics. Skulle inte förvåna mig om du var utskickad från MS propaganda center Sverige.

Du har ju inte förstått ett ord av vad jag skrivit.

Exempel:
Windows ME var skräp.
Xbox 360 en bra produkt
Kin (inte kinect) var en floppmobil i USA som sålde i några tusen ex
Windows 7 ett bra operativsystem

Alla utom du förstår att jag menade detta.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Soulnut:

Det finns ju knappt någon likhet med iPhone, annat än att systemet är ganska så låst. I övrigt tycker jag det ser klart mer unikt ut än något annat mobilt OS.

Absolut inte här försöker ju MS få dig att använda Bing och Windows Maps istället för att ge dig fria och bättre alternativ.

Skrivet av Souldnut:

De har också lyckats få till ett riktigt bra flyt! (videon en bit ned)
Windows Phone 7 in-depth preview -- Engadget

Saknar åt andra sidan grafik och multitasking. Dessutom är MSs produkter inte direkt kände för att behålla sin gamla hastighet man såg i affären.

Skrivet av Moodhood:

För många är spelen huvudanledningen till att skaffa en smartphone, så varför inte XBL? Det skulle annars ändå funnits där, om än med ett annat namn. Tycker det inte spelar någon som helst roll

Kanske folk inte diggar iden om att betala 600kr i månaden för att spela Tetris i väntan på tunnelbanan. Andra kanske helt enkelt inte känner att de har något behov av föra med 95% av världens 13 åringar i fickan. Sen har XBLA röv policies för utvecklare men det är en annan femma Källa

Permalänk
Hedersmedlem

Detta var inte särskilt vettigt. Undvik gärna att skapa gnälltrådar; särskilt om det gäller produkter som knappt finns...
*låst*