Permalänk
Medlem

Bra kontorsstolar utan företag?

Vet inte om det är rätt forum men sett trådar angående stolar här så prövar.

Är på jakt efter en bra kontorsstol med tonvikt på ergonomi och kvalité men det verkar totalt omöjligt att hitta någon butik. Går det att överhuvudtaget köpa stolar från exempelvis Kinnarps eller liknande "proffsstolar" som privatperson? Budgeten är inte skriven i sten men smärtgränsen går vid 10 000kr.

Fyll på med tips om fysiska butiker, hemsidor och andra kanaler där en person utan företag kan handla kontorsstolar.

Visa signatur

I7 980@4.4ghz, Asus 580, 12gb RAM, Asus rampage 3 extreme, Intel g2 160gb+6tb mekaniska diskar.

Permalänk
Medlem

Är det problem att handla på Kinnarps som privatperson? Har du ringt och frågat?

Permalänk
Medlem

Har inte varit i kontakt med Kinnarp direkt då det inte behöver vara just en Kinnarp. Jag är helt enkelt ute efter en kanal där privatpersoner kan handla vettiga kontorsstolar.

Jag tycker att det borde vara betydligt fler än jag som är villiga att betala en del för en bra stol och därmed borde det finnas någon kanal där man kan beställa eller gå in och köpa en stol.

Visa signatur

I7 980@4.4ghz, Asus 580, 12gb RAM, Asus rampage 3 extreme, Intel g2 160gb+6tb mekaniska diskar.

Permalänk
Medlem

Jag var själv på jakt efter en bra begagnad kontorsstol av märket Kinnarps för en tid sedan. Hittade en firma som har butik/lager med allt inom kontorsmöbler.

Företagsmobler i Bromma AB Begagnade kontorsmöbler kontorsstolar kontorsinredning

Permalänk

Det är inga större problem att köpa kontorsstolar som privatperson, bara att hitta lämplig butik eller showroom. Gå in på Kinnarps, RH, eller liknandes webbplatser och kolla under återförsäljare.

De är väl inte helt vana vid privata kunder så du kanske måste betala med kort, faktura eller något annat konstigt. Men det går. Ring gärna och kolla innan.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, blir till att kolla runt direkt med tillverkarna efter återförsäljare.

Visa signatur

I7 980@4.4ghz, Asus 580, 12gb RAM, Asus rampage 3 extreme, Intel g2 160gb+6tb mekaniska diskar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toun:

Tack för svaren, blir till att kolla runt direkt med tillverkarna efter återförsäljare.

här kan du handla här direkt också.

Office Nordic

hyffsad utbud
Kontorsstolar, Möbler & inredning - Quill

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toun:

Tack för svaren, blir till att kolla runt direkt med tillverkarna efter återförsäljare.

Vill du ha galet bra stolar så ska du leta efter en tillverkare som heter Kab.
De är dyra, men jag har då aldrig suttit i en bättre stol, och då är ändå min en riktigt sliten gammal sak som de slängde ut från morsans jobb då den inte längre höll måttet (dygnetrunt-bemanning hela året om, de nöter ut en stol med 12 års livslängd på 3-4 istället ).

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Nyckelskp - Stort sortiment och bra priser hos Ojega är bra.

edit: ops, märkte att jag väckte en någon veckas gammal tråd... ber om ursäkt

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Permalänk
Permalänk

Jag sitter på en Prestige, som jag köpte på Jysk för halva priset, då de inte ville sälja den stolen jag ville ha, så fick jag Prestige för 1000kr billigare, dvs 1000kr =P
Tycker den är riktigt skön.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk

Jag var extremt sugen på att skaffa en Malmstolen Cpod, men bestämde mig för att den var för dyr. Den verkar dock ligga lite under din maxsumma. Jag provsatt en i affären och den var sjukt skön och hade mycket bra inställningsmöjligheter, men budget är budget. Det blev en RH-stol, kommer inte ihåg modellen, men väldigt bra den med. Fick den i gott begagnat skick för ~3300 på möbelkrysset i stockholm.

Permalänk
Medlem

Ett tips på kontorsstolar av lite bättre kvalite för privatpersoner: www.kontorsstolar.se

Permalänk