Dell tar nya tag i kampen mot kunderna

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Ibland blir jag bara så matt och mållös.

Haha, det är inte alltid en dans på rosor att vara moderator..

Permalänk
Medlem
Skrivet av krippe91:

Tack som fan för att du lägger ner denna tid, kämpar mot ett så stort företag och delar med dig av vad som hänt. Känner Dells VD Mats lite smått sedan tidigare, tänker skicka ett bestämt mejl till honom. Kommer även länka till detta i min Facebook-logg med uppmaningen att folk aldrig ska köpa något från Dell. Tack.

Du känner Mats Oretorp och tänker dels skicka ett bestämt mail och dels uppmana folk att aldrig köpa från Dell?

I smell bullshit.

En person på Dell klantar sig och TS driver ett personligt korståg mot Dell och blir reggar sig på forum och sprider sitt missnöje över Dell.

Tycker det här har eskalerat för länge sen.

Permalänk
Citat:

En person på Dell klantar sig

Om det vore så väl...

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt du ska skicka ett enkelt mail till Sales Managern när allt är klart där du kräver ersättning! Får du något kan du vara glad, om inte så har du slösat 1 minut till. Känns inte som om du har något att förlora på det!

Permalänk
Medlem

Det är precis sånt här som gör det så svårt att välja en bra tillverkare när man köper elektronik, har haft flera delldatorer som aldrig krånglat och har därför inte varit i kontakt med deras kundtjänst, men känner folk som har precis motsatta upplevelsen...

Permalänk

Ärendet löst efter 120 dagar, varav knappt en veckas krigföring.

Permalänk

Får du delge oss andra hur lösningen såg ut?

Citat:

Jag fick som utlovat ett RAM-chip utskickat med UPS. Hor verifierat att minne, tangentbord och grafikkort funkar. Gamla grå lever igen!

Jag snackade med Vidar och Dell kommer att betela tillbaka halva reparationskostnaden för att ärendet tagit så lång tid. Detta är ingenting jag har krävt.

Case closed...

Ditt namn låter för övrigt väldigt bekant.. kommer du från Åby?

Ny info
Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Citat:

Får du delge oss andra hur lösningen såg ut?

Det finns inga hemligheter. Kolla slutet på konversationen igen.
Får 50% off.

Vill bara understrtyka att detta inte gick ut på att få någon ersättning från Dell utan bara att få en fungerande dator tillbaka samt att informera konsumenter. Rabatten är helt och hållet en gest från Dell.

Mitt krig är över.

Permalänk
Medlem

men grattis då

Permalänk
Medlem

Fy fan vad oacceptabelt.. Riktigt dåligt.

Visa signatur

Intel Core i7 950, 3.06GHz | Asus P6T Deluxe V2 | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz | Samsung 850-Series EVO 500GB | Gigabyte GeForce GTX 1050 2GB | ASUS BW-16D1HT | Cooler Master Hyper 212 Plus | Corsair HX 650W 80+ | Fractal Design Define R3, Svart

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst ditt inlägg och mail konversationen så har jag bestämt mig för att länka vidare konversationen på fler forum... Så här ska inte en kund bli behandlad.

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem

Det här va då det värsta jag läst i supportväg!
Det är ju helt absurt att ett företag kan hålla på sådär, huvva, aldrig dell.

"XXXX ;)" Va ju bara läskigt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

satan vilka jävlar pundare som sköter företaget..

Permalänk
Medlem

Hmm, undrar om Jennie är Brunett eller blondin, kanske rödhårig?

Hmm, är brunetter bättre på datorer än blondiner? Swec borde ha något test om detta!:D

Permalänk

Kan ju bara säga att Dell har tappat en poteniell kund.. Har en gammal Dell skärm hemma som jag just nu har lust att hugga yxan i. Lider verkligen med dig TS.

Visa signatur

CM 690 II Advanced | Corsair 650W | Intel i5 760 | Hitachi Deskstar 1TB | ASUS P7H55 | Corsair 2x2 GB 1600 Mhz | nVidia GTX 470 |

Permalänk
Medlem

Hemsk läsning. Men jag vill ändå påstå att comhem har sämre kundsupport.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av woobiin:

fyfan för dell alltså, köpte en dell m2010 när den va ny
http://www.computersavenue.com/wp-content/uploads/2009/04/mas...
efter redan några månader började tangentbordet tappa kontakt, fick efter mycket strul ett nytt.. funkade några veckor igen, sen laddade det inte så man kunde inte köra trådlöst med det, fine de fick duga. sedan efter ytterligare några veckor började den överhetta och stänga av sig, visade sig att grafikkortet va trasigt. snackade med dom under flertal tillfällen och efter tre (3!) månader kunde dom skicka en tekniker som bytte ramminne(?), moderkort(?) och grafikkort. allt va prima i 2 månader, samma problem igen, blåskärmar och överhettningar... ytterligare X antal samtal och en ny tekniker kom efter 2 månader, bytte moderkort(?) och grafikkort och allt var bra igen. nu är det ränder över hela skärmen igen och det verkar som grafikkortet har lagt av.. alltså vad är det för jävla skräp som går sönder av att spela lite cs och sitta på msn.. sedan tar det mellan 2-3 månader att ens få ut en tekniker, sinnessjukt. haft datorn 2½ år nu och har bytt följande:
moderkort - 3 gånger
grafikkort - 3 gånger (trasigt igen)
tangentbord - 2 gånger
ramminne - 1 gång (var inte ens trasigt)
hårddisk - 1gång (var inte heller trasig)

inkompetenta jävla idioter

Detta är ett skäl till att jag aldrig - och aldrig kommer - köpa något av Hell...ehh sorry...Dell.;):P Har aldrig handlat av dem. *Stolt*(H):D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Detta är ett skäl till att jag aldrig - och aldrig kommer - köpa något av Hell...ehh sorry...Dell.;):P Har aldrig handlat av dem. *Stolt*(H):D

Apple är ju inte direkt kända för kundservice.

Permalänk
Medlem

apple är dock kända för att ha lite högre kvalitet än dell på sina produkter

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Apple är ju inte direkt kända för kundservice.

Jag har fått utmärkt support.:) de satt med mig i 1,5 h.^^ Vilket annat företag hade gjort det?:D Telia?;)(A)

Skrivet av woobiin:

apple är dock kända för att ha lite högre kvalitet än dell på sina produkter

Jo herregud:D: precis så sant som det är sagt.:) Det är ju inte för inte som Hell..eh...Dell har fått sitt smeknamn, felia istället för telia, telesnor, istället för telenor etc.:P;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!