Permalänk

Förslag på delar.. max 5500kr

hej undrar ifall det finns delar (alla delar förutom chassit då) som man kan sätta in i detta chassit http://computersurplussolutions.net/img/comp/netvista_case_2.... vet inte riktigt vad måtten är men det är nog lite brist på plats, men undrar ifall det hade funnits möjlighet att köpa delar till den

Mvh Jonas

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem

Om du kirrar en bild på insidan av datorn är det lättare att säga, t.ex om de e ATX eller M-atx osv.. eller om det är nått customIBMtjafs, ser ut som att de skulle kunna va m-atx men svårt att säga utan bild

Permalänk
Medlem

ska nog gå men tvivlar på att det kommer att flyta på bra då det ser ut att vara bland dom mista chassin.
och 5500kr är inte direkt det bästa att lägga på en dator, vänta tills du har 7000 så är det mer prisvärt.

Permalänk
Skrivet av bzkit:

Om du kirrar en bild på insidan av datorn är det lättare att säga, t.ex om de e ATX eller M-atx osv.. eller om det är nått customIBMtjafs, ser ut som att de skulle kunna va m-atx men svårt att säga utan bild

Okej men jag återkommer då när jag har bestämt mig riktigt så tar jag kort på indsidan och så lägger jag upp en ny tråd. Tack för dina tips ska tänka på det tills nästa gång!

mvh Jonas

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

ska nog gå men tvivlar på att det kommer att flyta på bra då det ser ut att vara bland dom mista chassin.
och 5500kr är inte direkt det bästa att lägga på en dator, vänta tills du har 7000 så är det mer prisvärt.

Okej det ska nog också gå isåfall ifall jag väntar lite tills jag har bestämt riktigt, tack så mycket!

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem

troligen det mest prisvärda packet där ute, finns möjligheten att uppgradera till SLI när prestandan behövs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

ska nog gå men tvivlar på att det kommer att flyta på bra då det ser ut att vara bland dom mista chassin.
och 5500kr är inte direkt det bästa att lägga på en dator, vänta tills du har 7000 så är det mer prisvärt.

för 5500 så får han en helt klart godkänd speldator som näst intill maxxar de nyaste spelen på marknaden.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

för 5500 så får han en helt klart godkänd speldator som näst intill maxxar de nyaste spelen på marknaden.

fixa gärna ett pack då som betyder att han inte behöver slänga ut 5500 till redan nästa år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

fixa gärna ett pack då som betyder att han inte behöver slänga ut 5500 till redan nästa år.

Så du menar att om han istället skaffar sig en dator för 8000 som presterar kanske 10% bättre så klarar han sig i 2 år? Den datorn jag har klarar fortfarande de nyaste spelen på hyffsat hög grafik och den nyaste komponenten i den är 2.5 år och det är grafikkortet. Det är ju knappast så att man behöver byta ut alla delar vid en uppgradering? Moderkortet är nog 7år gammalt.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonazz:

Så du menar att om han istället skaffar sig en dator för 8000 som presterar kanske 10% bättre så klarar han sig i 2 år? Den datorn jag har klarar fortfarande de nyaste spelen på hyffsat hög grafik och den nyaste komponenten i den är 2.5 år och det är grafikkortet. Det är ju knappast så att man behöver byta ut alla delar vid en uppgradering? Moderkortet är nog 7år gammalt.

kommer troligen prestera mer än 25%. Har du D11 på ditt grafikkort? och som du själv säger så "hyffsat" ligger du då på 60fps eller är du ochså en sån hjärndöd som tycker att spel flyter på bra vid 20?
Man behöver byta ut om delarna inte är kompatibla och då min build innehåller ett ddr3 mobo så tro jag inte att bryngel har några minnen till det eller processor.

skulle fan vilja se en dator för 5laxar köra BFBC2 på medium ens. (D11)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

kommer troligen prestera mer än 25%. Har du D11 på ditt grafikkort? och som du själv säger så "hyffsat" ligger du då på 60fps eller är du ochså en sån hjärndöd som tycker att spel flyter på bra vid 20?
Man behöver byta ut om delarna inte är kompatibla och då min build innehåller ett ddr3 mobo så tro jag inte att bryngel har några minnen till det eller processor.

och då du inte tillför något som skulle vara till hjälp för bryngel så är det väl inte ens någon ide länge posta här?

skulle fan vilja se en dator för 5laxar köra BFBC2 på medium ens. (D11)

Nej FPS spel är inte spelbart på 20 fps.

Du skrev att han då skulle behöve lägga 5500 igen nästa år., Det stämmer ju inte alls då han inte behöver byta alla delar i datorn. Varför är ditt förslag det enda rätta menar du? Har han begränsat med pengar så kan det vara lite väl mycket att fläska på med en prolle med 6 kärnor och sen ett graffe för 2200. Bättre att köpa något lite billigare och uppgradera det senare när det inte längre presterar lika bra. ett HD 5770 är ju ett bättre val om han vill komma billigare undan. Sen finns det ju även bra budgetalternativ på nätagg också som det visades i ett test som lades upp på swec för ett litet tag sedan. Går att banta ditt förslag ganska mycket och fortfarande få en väldigt kompetent spelburk.

Han hade ju även redan chassi så det skulle väl inte räknas in i priset?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Nu har jag tagit kort på den och hittade även en hemsida som kanske kan hjälpa er
Hemsidan : IBM Netvista (RBP424008307) PC Desktop - Product details and features - DealTime

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

kommer troligen prestera mer än 25%. Har du D11 på ditt grafikkort? och som du själv säger så "hyffsat" ligger du då på 60fps eller är du ochså en sån hjärndöd som tycker att spel flyter på bra vid 20?
Man behöver byta ut om delarna inte är kompatibla och då min build innehåller ett ddr3 mobo så tro jag inte att bryngel har några minnen till det eller processor.

skulle fan vilja se en dator för 5laxar köra BFBC2 på medium ens. (D11)

Min lillebrors dator körde MW2 och BFBC2 bra, inte på högsta men på MEDIUM, dock inte DX11 då 9800 bara har DX10, kollade nu på prisjakt och delarna för den burken landa på 5194kr, så du ska nog ta och tänka om dina arrgument och skaffa en annan attityd innen du får en varning för att vara otrevlig ist...

Det som satt i den burken var

E5200 @ 4.4GHz
9800gt top 512MB
P5Q-E
4GB XMS2 800MHz
BeQuiet! PurePower 530

Så du ser även i den lilla prislappen lyckades jag ju trycka in ett kvaitets agg och ett riktigt bra övercloknings moderkort. hade jag dock tagit ett billigare moderkort och agg så hade jag ju alltså kunnat tagit ett typ 5770 eller 5750 och det klarar BFBC2 på medium med DX11

Så är man inte en P12a som är FPS kåt och måste ha 1000FPS+ konstant och tycker att det laggar satan bara man får 80FPS så funkar ju fna allt att lira på!

MVH

Permalänk

som sagt undrade ifall nån visste vilka grejer man ska köpa till denna då ...

Jag kommer nog inte spela bfbc2 ifall någon undrar och jag håller precis med att jag köper ett paket nu för 5500kr och uppgraderar nästa år ifall det behövs, annars kan jag lika väl köpa en Imac för det har jag funderat på också ...

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BryngeL95:

som sagt undrade ifall nån visste vilka grejer man ska köpa till denna då ...

Jag kommer nog inte spela bfbc2 ifall någon undrar och jag håller precis med att jag köper ett paket nu för 5500kr och uppgraderar nästa år ifall det behövs, annars kan jag lika väl köpa en Imac för det har jag funderat på också ...

Svårt att säga vad du för in då bilderna som du länkade är länkade från din hårddisk och då kan vi ju inte se dom. s¨lägg upp dom på typ photobucket eller liknande och länka det ist, men mATX borde iaf få plats tycker jag!

MVH

Permalänk
Skrivet av InluZion:

Svårt att säga vad du för in då bilderna som du länkade är länkade från din hårddisk och då kan vi ju inte se dom. s¨lägg upp dom på typ photobucket eller liknande och länka det ist, men mATX borde iaf få plats tycker jag!

MVH

aja det vet jag, men hemsidan då ger det ingen hjälp?

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Skrivet av bzkit:

Om du kirrar en bild på insidan av datorn är det lättare att säga, t.ex om de e ATX eller M-atx osv.. eller om det är nått customIBMtjafs, ser ut som att de skulle kunna va m-atx men svårt att säga utan bild

Kan någon hjälpa mig??

Behöver som sagt veta vilka delar jag ska köpa ...

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem

Finns ju billiga nya chassin för nån hundring annars

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Finns ju billiga nya chassin för nån hundring annars

Jojo men jag tänkte göra en s.k "sleeper" (används när det gäller bilar) data ifall du vet vad sleeper är ..
Det är när man te.x. kanske har ett Windows 98 chassi (det vitgråa) och kanske har jätte bra prestanda
Dålig på utsidan grym på insidan ..

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BryngeL95:

Kan någon hjälpa mig??

Behöver som sagt veta vilka delar jag ska köpa ...

Behöver veta måtten på insidan av burken för att vara hundra på att grafikkortet passar.

Annars är det här paketet det bästa jag kan plocka ihop. Dock överskrider det din budget med 100 kronor men jag hoppas att du klarar att spara ihop den hundralappen;)

Asus M4785TD-V EVO DDR3 867 kr
1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 566 kr
AMD Phenom2 X2 555 3,2Ghz BE AM3 BlackEdition 925 kr
Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz 834 kr
PowerColor Radeon HD5770 1GB 1 468 kr
Corsair VX 550W 80+ 750 kr
Samsung 22X DL SH-S223C, Svart 197 kr

totalt: 5607 kr

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Chassit är bättre än vad många tror, läs omdömen för chassit på Inet.se

Här är en länk till Prisjakt för chassit, klicka på bilden för större bild Yeong Yang YY-5402 Lunar (Grå) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Miditower-chassin

Alla delar från Inet.se

Asrock M3A785GM-LE/128M - Inet.se
500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ - Inet.se
Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz - Inet.se
Yeong Yang 5402 Lunar, ej PSU - Inet.se
Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se
FSP 400-60APN Bulk 400W - Inet.se
Samsung 22X DL SH-S223C, Svart - Inet.se
PowerColor Radeon HD5770 PCS+ 1GB (OC) DiRT2 KAMPANJ - Inet.se
AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 - Inet.se

Visa signatur

janee

Permalänk
Skrivet av jonazz:

Behöver veta måtten på insidan av burken för att vara hundra på att grafikkortet passar.

Annars är det här paketet det bästa jag kan plocka ihop. Dock överskrider det din budget med 100 kronor men jag hoppas att du klarar att spara ihop den hundralappen;)

Asus M4785TD-V EVO DDR3 867 kr
1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ 566 kr
AMD Phenom2 X2 555 3,2Ghz BE AM3 BlackEdition 925 kr
Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz 834 kr
PowerColor Radeon HD5770 1GB 1 468 kr
Corsair VX 550W 80+ 750 kr
Samsung 22X DL SH-S223C, Svart 197 kr

totalt: 5607 kr

Tackar äntligen någon som kommer med förslag
1TB var mycket men det var ju inga pengar ändå för en hårddisk , går det inte att få intel istället har liksom allt haft detta amd skulle inte en i5 passat eller är det bara jag som har blivit blind att den är grym?

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem

Jag anser att AMD är mer prisvärda i de där nivåerna. Det paketet som jag länkade till så kan du med en liten gnutta tur låsa upp processorn till 4q kärnor och sparar där en bra slant. Samt att du får bra kvalitet på nätagg.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Skrivet av jonazz:

Jag anser att AMD är mer prisvärda i de där nivåerna. Det paketet som jag länkade till så kan du med en liten gnutta tur låsa upp processorn till 4q kärnor och sparar där en bra slant. Samt att du får bra kvalitet på nätagg.

Okej men vad ska jag mäta för att få reda på att grafikkortet passar? kant till kant eller vart?

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk

Förresten så verkar det chassit nice , precis den looken jag skulle ha men jag tror jag kör med det chassit jag har kanske köper ett sådant senare isåfall

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BryngeL95:

Okej men vad ska jag mäta för att få reda på att grafikkortet passar? kant till kant eller vart?

Ja mät hela datorn. Djup höjd och bredd.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Bredd:33cm Höjd:35cm Djup:8,5 cm

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem

YouTube - #296 - Q&A: How long is the ATI HD 5770 Video Card?

HD 5770 passar i princip alla mid-tower chassin. 22 CM lång.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Skrivet av davaa:

YouTube - #296 - Q&A: How long is the ATI HD 5770 Video Card?

HD 5770 passar i princip alla mid-tower chassin. 22 CM lång.

Okej bra så då kommer den att passa mitt gamla chassi då?

Visa signatur

Jag kan hoppa från alla höjder,
Men landa är en annan sak ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BryngeL95:

Okej bra så då kommer den att passa mitt gamla chassi då?

Beror ju på, har du nån aning om vad det är för chassi? Om du har använt den tidigare, till vilka/vilket grafikkort då? Är det ett mid tower chassi så ska hd 5770 passa in. Kan du mäta plåten där man lägger baksidan av grafikkortet tills det säger stopp? Gissar på att hårddiskställningen sitter där det säger stopp

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T