Söker vägledning i val av skärm från Elgiganten/Onoff

Permalänk
Medlem

Söker vägledning i val av skärm från Elgiganten/Onoff

Visa signatur

scaboo

Permalänk
Medlem

Sitt hemma och logga in på dustinhome istället. Skulle inte ta någon av dom. Dell U2311H, Dell 2209WA, kolla dom.

Permalänk
Medlem

Men men...jaha bara så där då ) sitta här hemma å beställa,utan att ens lägga en tanke på stackars elgiganten och onoff. höhö låter rätt gött. Ska lägga ett öga på dessa.
Tack för tippset.

Visa signatur

scaboo

Permalänk
Medlem
Skrivet av scaboo:

Men men...jaha bara så där då ) sitta här hemma å beställa,utan att ens lägga en tanke på stackars elgiganten och onoff. höhö låter rätt gött. Ska lägga ett öga på dessa.
Tack för tippset.

De flesta fysiska affärrerna säljer nästan uteslutande TN-paneler, vilket jag personligen håller mig ifrån.

Permalänk
Medlem

Såg på forumet att det verkar vara en hel del "bleeding" på Dell U2311H.
Men om man skulle jämföra med en tex BenQ eller LG 23 Tum,i den lite billigare klassen. Så kanske de har ännu mera så kallad bleeding. Eller??
Är rätt ny på detta med de nya skärmarna.
Vad får man som är så mycket bättre med en lite dyrare skärm. Än mot en billigare i typ samma tum.
Jag letar efter en i prisklassen runt 2000kr till gaming och film.
Är det de där med TN-panel som skiljer dom åt?
Jag får försöka forska vidare i forumet

Visa signatur

scaboo

Permalänk
Medlem

Om betrakningsvinkel!

Hittade denna film på you tube.
YouTube - TN vs IPS

WTF,,, Är det sådan!! stor skillnad på betrakningsvinkeln mellan en TN skärm och en ips skärm..

Visa signatur

scaboo

Permalänk
Medlem

Hej!

Såg din tråd, är själv lite sugen på en skärm och kollade vidare på diverse sidor i jakt på lite mer info. Såg det här klippet som kanske kan hjälpa lite i valet och kvalet om vilken paneltyp man vill ha:

YouTube - #152 - Q&A: LCD Technologies (TN, VA & IPS)

Kan tyvärr inte hjälpa till att ge någon info själv eftersom jag inte är insatt i det hela, men brukar kolla på hans Q&A klipp, och de ger mycket matnyttigt.

Mvh // Fredde

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

De flesta fysiska affärrerna säljer nästan uteslutande TN-paneler, vilket jag personligen håller mig ifrån.

Finns väl knappast någon vettig ips-panel för under 2000:-

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Funderar själv på exakt samma skärmar. 22' är äldre och drar nästan dubbelt så mycket ström som 23'. Den senare verkar dock ha problem med "bleeding" .

Permalänk
Medlem

Jag (note: okunnig) hade tagit 2311an. Vad jag sett och läst nu så verkar den vara bra för vardagsbruk. Verkar duga bra till spel och film men kanske inte vara helt optimal för dem som pysslar med bildredigering på en högre nivå.

Själv tycker jag det är kul att sitta med bildredigering och gör det en hel del på fritiden, men har inga högre krav än att den säkert duger fint för mig i alla fall.
-Ett stort plus i mina ögon är ju också låg förbrukning, 33W

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem

Tror ni man blir irriterad på att det är 16:9 på U2311H. Tänkte att man är ju van vid 4:3´s höjd.
Orolig att bilden ska kännas mycket lägre i höjd,
Men sen så får man ett jäkla uppsving i upplösning visserligen (1920 x 1080).
Och går man till 2209WA så får man lägre upplösning,(1680 x 1050) men typ 1cm högre skärm.

"Och professor balthazar funderade och funderade"

Visa signatur

scaboo

Permalänk
Medlem

Och så hittades denna med..
LG 22" TFT W2220P-BF - Inet.se

Den är på 1680x1050 i upplösning.
Men är det så fasligt stor skillnad eller? Från "1680x1050 till 1920 x 1080"

Visa signatur

scaboo