Val av ny gaminglaptop i prisklassen runt 8000:-

Permalänk

Val av ny gaminglaptop i prisklassen runt 8000:-

Jag är på jakt efter en nya speldator som ska kunna spela det senaste spelen (behöver dock inte vara på högsta grafiken). Min prisklass är runt ca 8000:-.

Mina minimikrav är:
Intel Core I5
4GB ram
500 GB hårddisk
Grafikkort på minst 1GB

De datorer jag tittat på är:

Misco.se - Acer Aspire TimelineX 5820TG-5454G50Mn - Core i5 450M 2.4 GHz - 15.6" TFT

Packard Bell Easynote TJ75-JO-582NC Kraftfull laptop med Intel Core i5-processor! - Dator - Laptop - Laptop 15 - 16 tum

Skillnaden är bättre processor och bluetooth på Acer medans Packard bellen har större hårdisk och är marginellt billigare.

Så min fråga är vilken ni hade valt? och i så fall varför?

Eller har ni något annat förslag till laptop som kan ge mig lika bra speldator för liknande peng?

Tack för alla råd och tips.

Permalänk
Avstängd

Hej!

Du är ute efter EXAKT samma sak som jag.

Idag gjorde jag beställningen hos Misco.se på en TimelineX, exakt den du länkade, fast med 300kr rabatt.

8000kr och du får en maskin som håller länge, presterar bra i spel och är av kvalite.

Det är mitt råd- det tog ett tag att hitta en speldator vid max 8, men hittade den till slut och tro mig, jag har kollat på många.

OBS. vill bara att säga att packarden du länkade, har den "äldre" modellen av i5an.

Permalänk
Avstängd

denna kanske passar ?

Komplett.se - ASUS X77JV 17.3" HD+

det är 20 % rea nu så du kanske ska sattsa på den

det är en i3:a men du kanske klarar dig

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sam9707:

denna kanske passar ?

Komplett.se - ASUS X77JV 17.3" HD+

det är 20 % rea nu så du kanske ska sattsa på den

det är en i3:a men du kanske klarar dig

Dock halkar ju grafikkortet efter också.

Permalänk

I den prisklassen så tycker jag att kraven bör vara, ganska lika som TS skrivet.
i5 450m(430m går också men 450 är att föredra) och 5650m.

Jag tycker dock personligen att det är värt att lägga på 2000:- till och ta en msi GX640 istället, 5850m ger så mycket mer spelprestanda. Man får väldigt mycket mer spelprestanda för dom extra tusenlapparna. Och det finns egentligen inget vettigt kort som mellan 5650 och 5850/70m.

Av dom två du länkat så hade jag tagit acern pga. snabbare cpu, batteritid(upp till 8h) och mobilitet. Samt att det går att klocka upp dom ganska så mycket :):)

Å andra sidan kan man komma mkt billigare undan också, elgiganten sålde acer 5551G(har också 5650m) för 5990:- förra veckan. Nu har dom dock höjt den till 7990 igen. Men såna erbjudanden dyker upp lite då och så.

Elgiganten - Acer Aspire 5551G

Permalänk
Skrivet av haser:

Hej!

Du är ute efter EXAKT samma sak som jag.

Idag gjorde jag beställningen hos Misco.se på en TimelineX, exakt den du länkade, fast med 300kr rabatt.

8000kr och du får en maskin som håller länge, presterar bra i spel och är av kvalite.

Det är mitt råd- det tog ett tag att hitta en speldator vid max 8, men hittade den till slut och tro mig, jag har kollat på många.

OBS. vill bara att säga att packarden du länkade, har den "äldre" modellen av i5an.

Kan du inte berätta lite om dina intryck av datorn när du får den. Har funderat på Acern ett tag nu men har varit lite orolig då kvalitéen på Acer inte alltid varit den bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

I den prisklassen så tycker jag att kraven bör vara, ganska lika som TS skrivet.
i5 450m(430m går också men 450 är att föredra) och 5650m.

Jag tycker dock personligen att det är värt att lägga på 2000:- till och ta en msi GX640 istället, 5850m ger så mycket mer spelprestanda. Man får väldigt mycket mer spelprestanda för dom extra tusenlapparna. Och det finns egentligen inget vettigt kort som mellan 5650 och 5850/70m.

Av dom två du länkat så hade jag tagit acern pga. snabbare cpu, batteritid(upp till 8h) och mobilitet. Samt att det går att klocka upp dom ganska så mycket :):)

Å andra sidan kan man komma mkt billigare undan också, elgiganten sålde acer 5551G(har också 5650m) för 5990:- förra veckan. Nu har dom dock höjt den till 7990 igen. Men såna erbjudanden dyker upp lite då och så.

Elgiganten - Acer Aspire 5551G

Dom sålde även en Acer med Quadcore + 6gb ram + 640gb hdd.. för 7990.. skulle slagit till när dom sålde jaja lätt att vara efterklok

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

I den prisklassen så tycker jag att kraven bör vara, ganska lika som TS skrivet.
i5 450m(430m går också men 450 är att föredra) och 5650m.

Jag tycker dock personligen att det är värt att lägga på 2000:- till och ta en msi GX640 istället, 5850m ger så mycket mer spelprestanda. Man får väldigt mycket mer spelprestanda för dom extra tusenlapparna. Och det finns egentligen inget vettigt kort som mellan 5650 och 5850/70m.

Av dom två du länkat så hade jag tagit acern pga. snabbare cpu, batteritid(upp till 8h) och mobilitet. Samt att det går att klocka upp dom ganska så mycket :):)

Å andra sidan kan man komma mkt billigare undan också, elgiganten sålde acer 5551G(har också 5650m) för 5990:- förra veckan. Nu har dom dock höjt den till 7990 igen. Men såna erbjudanden dyker upp lite då och så.

Elgiganten - Acer Aspire 5551G

+1.

Som sagt så finns ett prestanda gap mellan 5650kortet och 5850/70 där 5650 är ganska rejält mycket sämre. Hade lagt till 2k och införskaffat en gx640 om jag vore du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

+1.

Som sagt så finns ett prestanda gap mellan 5650kortet och 5850/70 där 5650 är ganska rejält mycket sämre. Hade lagt till 2k och införskaffat en gx640 om jag vore du.

Håller med här. För 10000kr så får du en burk som håller betydligt längre än en Acer Timelinex. Det är värt att lägga 2000kr nu och slippa problem sen.

Men för 8000kr är timelinex'en bättre än ngn nVidia GT3xx burk för spel. Hands down.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shaglord:

Håller med här. För 10000kr så får du en burk som håller betydligt längre än en Acer Timelinex. Det är värt att lägga 2000kr nu och slippa problem sen.

Men för 8000kr är timelinex'en bättre än ngn nVidia GT3xx burk för spel. Hands down.

/s

Tanken var att spara 2000kr, för att göra nått annat med.

Och jag spelar INTE de nya spelen, utan håller mig till tex. HoN, som vilken bärbar dator som helst klarar av. (ungefär). Då den där datorn är lämpad för spel och de jag pratat med, komplett, inet och dustin, rekommenderade den där starkt om det var 8000kr jag skulle lägga.

Jag kommer med en liten recension senare, då jag fått datorn. Borde bli imorgon förmiddag.

Permalänk

TimelineX rockar!

Spelprestandan i en gx640/740 är ungefär den dubbla. Så man får ganska mycket för dom 2k extra. Men som sagt timelineX är bra grejer och dom går att klocka bra mkt också :):)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thereal_twisted:

TimelineX rockar!

Spelprestandan i en gx640/740 är ungefär den dubbla. Så man får ganska mycket för dom 2k extra. Men som sagt timelineX är bra grejer och dom går att klocka bra mkt också :):)

Stämmer!

Båda är värda pengarna garanterat, beror på hur "hårt" man ska spela.

Permalänk
Skrivet av haser:

Jag kommer med en liten recension senare, då jag fått datorn. Borde bli imorgon förmiddag.

Hur går det med din recension? Är sugen på att höra vad du har att säga.