2 In-ear lurar till löpning & annat

Permalänk

2 In-ear lurar till löpning & annat

Tjenare, ska köpa 2 st nya hörlurar.
Den ena ska mestadels användas till löpning, eller andra sporter såsom cykla. Fysiska aktiviteter helt enkelt.
Den andra ska jag ha till vardagliga saker, som man brukar använda hörlurar till

Jag har en budget på 1000 spänn ( kan ju öka den med några hundralappar om det anses nödvändigt, men helst inte)

Dom enda kraven jag har är egenligen bara att:
Löprarlurarna ska sitta skönt & bra

Dom andra ska läcka så lite som möjligt & ha mycket bas.

& självklart bra ljud på båda.

Så har ni några tips?

/Philip

Permalänk

Det jag har märkt av de hörlurar jag använt tillsammans med fysisk aktivitet är:
1. De blir mysigt gula efter några träningspass (speciellt om de är vita)
2. De tål inte svett så bra.
3. Sladden blir sjukt störande att ha framför sig, jag brukar ha min på ryggen..

Jag skulle satsa på ett par mer träningsdesignade saker, som stämmer överens med mina tre kriterier.

Ett exempel är: Prisutveckling på Philips SHQ4000

Permalänk
Skrivet av Mr.Christensson:

Det jag har märkt av de hörlurar jag använt tillsammans med fysisk aktivitet är:
1. De blir mysigt gula efter några träningspass (speciellt om de är vita)
2. De tål inte svett så bra.
3. Sladden blir sjukt störande att ha framför sig, jag brukar ha min på ryggen..

Jag skulle satsa på ett par mer träningsdesignade saker, som stämmer överens med mina tre kriterier.

Ett exempel är: Prisutveckling på Philips SHQ4000

Jo precis, det är ju därför jag får ta & köpa 2 par

Har du sånna själv? Så du vet om dom är bra?

För jag själv har hittat
Omdömen om Sennheiser PMX80 Sport II

Men jag vet inte riktigt om man ska satsa på ett par dyrare för löparlurarna måste ju vara bra!

Permalänk
Medlem

Har ingen erfarenhet med "sport hörlurar" men har tränat en hel del med vanliga.

Skrivet av Prisjakts omdöme för Sennheiser PMX80 Sport II:

Ljudet är väldigt bra och det är inga irriterande ljud från steg eller från andning som det har blivit för mig när jag kör med in-ear-lurar som sitter långt in i örat. De sitter stabilt i örat och behövde aldrig fixa till dom. Sladden fungerar bra och skapade inget missljud.

Låter som de har tagit bort många av de störande momenten som jag upplevt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av propan:

Har ingen erfarenhet med "sport hörlurar" men har tränat en hel del med vanliga.

Ajdå, det var ju synd. Men så gjorde jag med, men nu gick dom sönder, så lika bra att skaffa riktiga grejjer

Skrivet av propan:

Låter som de har tagit bort många av de störande momenten som jag upplevt

Jaa, det får nog ta & bli ett par sådanna

Har du några förslag på vanliga hörlurar då? från typ 300-700 kronor?

Permalänk
Medlem

Jag använder Avant EX-30 black Högkvalitativ in-ear-hörlur för en aktiv livsstil! - LJUD OCH MUSIK - Hörlurar - In-Ear när jag löptränar och de fungerar bra.
Skulle svetten ha ihjäl dem, så kostar de inte så blodigt mkt och man kan köpa ett par nya.

Permalänk
Medlem

Om du ville ha ett annat par "vanliga" måste jag rekomendera de jag köpte , AKG 518 LE. Är vädligt nöjd med dom , mycket bra ljud, smidiga och hållbara, bra garanti, snygga också ;). http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/925255-tips-pa-mp3-h... en tråd jag skrev om mitt inköp.
Har inte blivit så många löpturer för mig själv pga av att säsongen har börjat så lagträningen räcker mer än väl Men har testat att springa med dom och det fungerade bra.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Molgorain:

Jag använder Avant EX-30 black Högkvalitativ in-ear-hörlur för en aktiv livsstil! - LJUD OCH MUSIK - Hörlurar - In-Ear när jag löptränar och de fungerar bra.
Skulle svetten ha ihjäl dem, så kostar de inte så blodigt mkt och man kan köpa ett par nya.

Det där var faktiskt rätt smart, är dom sköna?

Skrivet av propan:

Om du ville ha ett annat par "vanliga" måste jag rekomendera de jag köpte , AKG 518 LE. Är vädligt nöjd med dom , mycket bra ljud, smidiga och hållbara, bra garanti, snygga också ;). http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/925255-tips-pa-mp3-h... en tråd jag skrev om mitt inköp.
Har inte blivit så många löpturer för mig själv pga av att säsongen har börjat så lagträningen räcker mer än väl Men har testat att springa med dom och det fungerade bra.

Synd bara att jag föredrar in-ear, annars hade detdär nog varit intressant