Permalänk
Medlem

Taurus från Inet

Hej!

Ska snart äntligen köpa ny dator som fungerar med Starcraft 2 med maxade inställningar. Funderar på att köpa denna:

Inet Taurus Hardcore Gamer - Inet.se

Är det ett schyst paket?

Tack

Permalänk
Medlem

Absolut. Du kommer lätt kunna köra SCII och många andra spel där till
Jag tycker det låter som ett bra köp men visst om man sätter ihopp ett
bra packet själv så kan man ju få lite mer prestanda för dessa pengar
men då ska man ha kunskapen och/eller orken att göra det själv oxå

/D

Permalänk
Medlem
Skrivet av DH82:

men visst om man sätter ihopp ett
bra packet själv så kan man ju få lite mer prestanda för dessa pengar
men då ska man ha kunskapen och/eller orken att göra det själv oxå

/D

Japp eller så tar man att inet ska bygga ihop så slipper man bygga själv. om man vill ha ett annat paket än va dem lägger ut, tex om man bara ska spela behövs inte core i7 860 de räcker med en core i5 760.

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem

Har ingen kunskap till att köpa delar själv, försöker dock lära mig av alla duktiga användare här på sweclockers.

Skulle dock vilja ha mer minne, typ 8 GB. Därför gillar jag att man kan ha hela 16 GB som max i denna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Skulle dock vilja ha mer minne, typ 8 GB. Därför gillar jag att man kan ha hela 16 GB som max i denna.

Finns inget spel på marknaden som kräver mer än ca 1500MB ram minne...... (om ens det) så därför är det verkligt overkill med 8 eller 16 GB ram minne. räcker gott med 4GB för i5-750 och 6GB för i7-860........

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av willaim:

Finns inget spel på marknaden som kräver mer än ca 1500MB ram minne...... (om ens det) så därför är det verkligt overkill med 8 eller 16 GB ram minne. räcker gott med 4GB för i5-750 och 6GB för i7-860........

Säker? GTA IV drar väldigt mycket.

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel men minne är väl inte endast för spel? Har man mycket igång på skrivbordet så är väl mycket minne bra?

Permalänk
Medlem

Såhär kanske? Två GTX 460 i SLI, i5 760, Fractal Designs nya chassi R3, möjlighet att trycka i mer RAM (max 16gb på det moderkortet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontus94:

Säker? GTA IV drar väldigt mycket.

Mmm, och även tex Supreme commander vet jag gick att få att bugga genom att slå över 2 gig gränsen i vissa fall... Fast 8 eller mer känns ändå väldigt överambitiöst

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hur bra är denna i jämförelse till den förstnämnda?

Inet Taurus Extreme Gamer GTX460 - Inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kira-kun:

Hur bra är denna i jämförelse till den förstnämnda?

Inet Taurus Extreme Gamer GTX460 - Inet.se

Återigen, du får så mycket mer dator om du bygger själv. Plus att du kan spara ett par hundringar, vilket inte är helt fel.
Om jag vore dig skulle jag satsat på 460 SLI, det är tydligen vääääääääldigt värt pengarna. Med tanke på att 2 460 kostar som ca ett 5870.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kira-kun:

Hur bra är denna i jämförelse till den förstnämnda?

Inet Taurus Extreme Gamer GTX460 - Inet.se

Här kommer ett bygge som presterar bra mycket bättre än båda två, antog att du tänkt dig i prisklassen ~14k då det var priset på den du tänkte först.

Spräckte gränsen lite men här har du iallafall en dator värd varje liten krona :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVORKEN:

Här kommer ett bygge som presterar bra mycket bättre än båda två, antog att du tänkt dig i prisklassen ~14k då det var priset på den du tänkte först.
http://img130.imageshack.us/img130/6098/datorca14.jpg

Spräckte gränsen lite men här har du iallafall en dator värd varje liten krona :).

Med en 6-kärnig processor håller jag med dig

Visa signatur

Gaming Mini-ITX Fractal Design Define Nano S - ASRock B550M-ITX - AMD Ryzen 5 3600XT 3.8Ghz 35MB - Sapphire Radeon RX 5700XT 8GB Pulse OC - 16GB HyperX 3200MHz - Samsung 970 EVO1TB NVMe M.2 - BeQuiet! Pure Rock 2 Black - Corsair SFX SF750W 80+ Platinum
Bärbar 13" MacBook Pro Retina Space Gray - 2.3 Quad i5 - 16 GB 2133Mhz RAM - Intel Plus 655 1,5GB - 512GB SSD - MacOS 11
Playstation 4 Pro

Permalänk
Skrivet av jockeffs:

Såhär kanske? Två GTX 460 i SLI, i5 760, Fractal Designs nya chassi R3, möjlighet att trycka i mer RAM (max 16gb på det moderkortet)

http://i37.tinypic.com/ranp8k.png

Skulle lätt som en plätt ta detta paket istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ax69:

Med en 6-kärnig processor håller jag med dig

Håller med dig helt, men det skulle gå för långt över budgeten tyvärr då det är svårt att skära ner på något annat. I dagens läge räcker det allt för gott med 4 kärnor dock, då det kommer ta sin tid innan stöd för 6 kärnor blir standard på mjukvara.

Men ska iallafall ge det ett försök att klämma in en.

Permalänk
Medlem

du kommer inte behöva 8gb som det ser ut nu med spel, jag har 4 gb och klarar mig utan problem och jag har en del program på i bakgrunden.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av SVORKEN:

Håller med dig helt, men det skulle gå för långt över budgeten tyvärr då det är svårt att skära ner på något annat. I dagens läge räcker det allt för gott med 4 kärnor dock, då det kommer ta sin tid innan stöd för 6 kärnor blir standard på mjukvara.

Men ska iallafall ge det ett försök att klämma in en.

Du skulle helt enkelt kunna ta en AMD Phenom2 X6 1055T (https://www.inet.se/artikel/5308654/amd-phenom2-x6-1055t) istället för AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition 125W (https://www.inet.se/artikel/5308642/amd-phenom2-x4-965-3-4ghz...) men då går priset upp med 232:- till och du landar på 14616:- vilket kanske inte är allt för poppis när den redan var lite över 14k men det är ett alternativ som gör datorn mycket mer framtidssäker :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kira-kun:

Hur bra är denna i jämförelse till den förstnämnda?

Inet Taurus Extreme Gamer GTX460 - Inet.se

Mycket sämre. Paketet där ovan var inkl. montering och os, alltså är det precis som ifall du köper det där paketet, i smidighet, men mycket bättre prestandamässigt. Det gäller båda paketen ovan som är från användare.