Permalänk
Medlem

Mac + WoW = ?

Tjena alla SweClockers!

Står mitt i vågen funderar på köpa en bärbar vet inte om det blir en mac eller en win,

Jag kommer använda datorn främst för universitet + att spela wow på, men har någon testat spela wow på mac? är det någon som är duktig och kan komma med synpunkter?

tackar!

Permalänk
Medlem

WoW på Mac funkar finfint. Är det något speciellt du undrar över?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Armitron:

Tjena alla SweClockers!

Står mitt i vågen funderar på köpa en bärbar vet inte om det blir en mac eller en win,

Jag kommer använda datorn främst för universitet + att spela wow på, men har någon testat spela wow på mac? är det någon som är duktig och kan komma med synpunkter?

tackar!

har spelat wow på min macbook 4.1 (2008 modell) som har ett GMA 950 grafik chip.
fungerar utan problem
så en ny macbook blir helt super.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

World of Warcraft är ett av dem spelen som är riktigt bra optimerat till Mac och OSX. Köper du en laptop så är det ju begränsade gamingmöjligheter som vanligt, men du kommer absolut kunna köra WoW utan några större problem (raid är en fråga för sig).

Installerade själv WoW på min 15" MBP 2,4 Ghz i5 med 256 MB 330M och kör det galant vid vanligt questande osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roronoa:

World of Warcraft är ett av dem spelen som är riktigt bra optimerat till Mac och OSX. Köper du en laptop så är det ju begränsade gamingmöjligheter som vanligt, men du kommer absolut kunna köra WoW utan några större problem (raid är en fråga för sig).

Installerade själv WoW på min 15" MBP 2,4 Ghz i5 med 256 MB 330M och kör det galant vid vanligt questande osv.

Jag håller med dig, World of Warcraft fungerar helt klock-rent på MAC, Sitter på en Macbook Pro 13" (nyare modell) och spelar på high (Shadow: low/av) och det fungerar bättre en väntat, har inte märkt några speciellt större fps dropps förutom när man går till Dalaran då kan den springa ner illa kvickt!

MVH Marcus / MS

Permalänk
Medlem

Beror på vilken mac och hur seriöst du ska spela.
Macbook / 13" MBP med geforce 320m duger till att questa och köra 5-manna.
10 manna går väl än oxå, men 25 är inget vidare.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Beror på vilken mac och hur seriöst du ska spela.
Macbook / 13" MBP med geforce 320m duger till att questa och köra 5-manna.
10 manna går väl än oxå, men 25 är inget vidare.

- Tycker 25-raids fungerar okej, visst du måste skruva ner ifrån High-inställningar. Jag skulle fundera mera om en 13" duger till hårt spelande av World of Warcraft, Ska man spela seriöst borde man fundera att införskaffa sig en 15" istället!

MVH Marcus / MS

Permalänk
Medlem

Det är väll så att alla blizzard spel fungerar på mac, eller är jag helt ute och cyklar?

Annars funkar också Tf2 och Aion har jag fått höra från kompisar :3

Visa signatur

q6600 @ 2,4GHz | 9800gtx+ Sli | 4096MB ddr2 | 2 x 500 Gb Samsung HDD | StealthXstream 600w | P182

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twinkie:

Det är väll så att alla blizzard spel fungerar på mac, eller är jag helt ute och cyklar?

Annars funkar också Tf2 och Aion har jag fått höra från kompisar :3

Ja, Blizzard gör sina spel till både MAC och PC

MVH Marcus / MS

Permalänk
Medlem

<3 Blizzard

Permalänk
Medlem

mac har blivit ganska optimerade for gaming tycker jag med steam och allt ska snarast kopa en imac 27 tum qcore men blizard har alltid varit i bra kompromisation med mac

tror nog att wow kommer flyta pa fint for dig pa denna dator i lattare bruk

gl

//frapsen

Permalänk
Medlem

Funkar klockrent.
Skall inte vara några större problem med det.

Visa signatur

Graphics Card: GeForce 9500GT | Proc: AMD Athlon (tm) 64 x2 dual core 5200+ 2.70 GHz
| RAM: 4GB DDR2 400MHz | Mouse: Logitech MX518 | Keyboard: STANDARD DeLL | HDD: SAMSUNG HD322HJ 320GB 7200RPM | Case: CoolerMaster ATCS 840 Wolverine-Modded (Blue Power)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Snark:

- Tycker 25-raids fungerar okej, visst du måste skruva ner ifrån High-inställningar. Jag skulle fundera mera om en 13" duger till hårt spelande av World of Warcraft, Ska man spela seriöst borde man fundera att införskaffa sig en 15" istället!

MVH Marcus / MS

Tja, allt beror ju på vad man har för krav.
Och spelar man seriöst spelar man inte på en laptop
Eller åtminstone har en extern skärm

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."