Permalänk
Medlem

Hjälp vid köp av dator

Hej, min första tråd här på forumet och skulle vilja ha lite hjälp.. ska köpa en dator komplett för max ~10k (Dvs. med skärm + komponenterna).
Jo, byggde ihop en själv men eftersom jag inte är så bra på datorer.. här är screenshot; http://data.fuskbugg.se/skogsturken/6elkt.jpg

Det jag vill ha är; Processor med MINST 3ghz. 4-6GB RAM, en hårddisk på minst 500GB.. Skulle vara bra med en skärm som klarar av fullHD med HDMI.
Men vet inte om moderkortet/andra delar passar in, så om ni tittar på den datorn som jag byggde ihop; skulle det gå att bara koppla in komponenterna och en skärm och köra igång?

Om ni har något bättre att erbjuda så kom med förslag, tack!

PS; använder datorn till photshop, vegas men ska även börja med kanske mw2 och diablo3.

EDIT; Glömde att jag vill gärna ha ett GeForce 460 graffe kort på 1GB

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om det är allt som behövs eller om det passar ihop men en i5 760 borde väl vara ett bättre alternativ ?

Visa signatur

MSI Gx740

Permalänk

1.) Byt ut processorn - För Helv-- byt ut processorn!! Som RaazZz skrev; en i5 760 är ett bättre val och den passar med moderkortet.

2.) Minnet är inte optimalt då P55 har två kanaler. 2x2 = 4Gb passar, eller 2x4 = 8Gb.

Visa signatur

intel i5-750 | Gigabyte GA P55-UD3R | 4Gb RAM | HIS radeon 5770 | OCZ Modxstream Pro 600W | Logitech G9 | ASUS Xonar Essence ST | Sennheiser HD600 | Windows 7 premium | Sandisk Extreme II 240Gb | Philips 272C4 | CM QuickFire XT Blue | WD Blue WD6400AAKS 640GB | samsung sp2004c 200Gb

Permalänk
Medlem

Varför kör du inte på Samsung Spinpoint F3 1TB hdd ist?

Visa signatur

MSI Gx740

Permalänk
Medlem

Ingen som har lust att bygga en dator för ~8k som kommer klara mw2, starcraft osv.. max 8k då jag behöver köpa skärm och tangentbord tack.

Permalänk
Medlem

Dock lite över budget.

Valde moderkort/nätagg för framtida uppgraderingar, t.ex sli.

Visa signatur

i5 2500k / MSI P67A-GD55 / 4gb Corsair xms3 / Radeon 6950 / Xfx 750w / allt istoppat i en låda som kallas Fracal design r3

Permalänk
Medlem
Skrivet av sviiid:

http://www.imagehost.se/images/ztz60x0f.bmp

Dock lite över budget.

Valde moderkort/nätagg för framtida uppgraderingar, t.ex sli.

missade visst cd läsaren..

Visa signatur

i5 2500k / MSI P67A-GD55 / 4gb Corsair xms3 / Radeon 6950 / Xfx 750w / allt istoppat i en låda som kallas Fracal design r3