Permalänk
Medlem

Tror ni det finns nån chans att Dell kommer släppa nåt nätverkskort till 9400:an? Kanske inte så troligt men man kan ju alltid hoppas...

Vill gärna inte gå miste om n-standarden framöver men vill heller inte behöva använda externt nätverkskort på usbminne!

Danne

Permalänk

Du saknar troligen en antenn i din 9400.
Öppna luckan där ditt nätverkskort sitter och kolla om du har 2 eller 3 sladdar.
Ska vara vit,svart och grå för n-kortet.
Om du har 3st så är det bara att köpa ett mini-pci med n-standarden och byta ut det du har.

Permalänk
Medlem

Vill bara konstatera att laptopvideo2go.com är en räddare i nöden för alla som sitter med ett 7800go i sin inspiron 9400. laddade ner senaste drivern därifrån med moddade inf filen instalerade och katshing så kunde jag konstatera att allt flöt bättre. Sen efter ett tag så insåg jag att jag nu kunde överklocka hörjde 5mhz i taget på gpu och 10 på minnerna kollade temperatur på gpu med GPU Z (körde Dow2s prestanda test).
Restultatet blev minst sagt upphätsande kan spela COD MW2 utan problem som inte var spelbart innan. DOW 2 flyter som även i lite större strider där det bara laggade innan. använde Riva Tuner att klocka med. Resultatet för mig stannade på 345/845 vågar inte prova mer men det är minst sagt en rejäl ökning mot 250/680 original. 65grader idel och går inte över 81grader i load spelade COW MW2 i 4 timmar i sträck när jag konstaterade att det inte blir varmare än 81grade. Hoppas nån har nytta av denna info/GanX

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GanX
Vill bara konstatera att laptopvideo2go.com är en räddare i nöden för alla som sitter med ett 7800go i sin inspiron 9400. laddade ner senaste drivern därifrån med moddade inf filen instalerade och katshing så kunde jag konstatera att allt flöt bättre. Sen efter ett tag så insåg jag att jag nu kunde överklocka hörjde 5mhz i taget på gpu och 10 på minnerna kollade temperatur på gpu med GPU Z (körde Dow2s prestanda test).
Restultatet blev minst sagt upphätsande kan spela COD MW2 utan problem som inte var spelbart innan. DOW 2 flyter som även i lite större strider där det bara laggade innan. använde Riva Tuner att klocka med. Resultatet för mig stannade på 345/845 vågar inte prova mer men det är minst sagt en rejäl ökning mot 250/680 original. 65grader idel och går inte över 81grader i load spelade COW MW2 i 4 timmar i sträck när jag konstaterade att det inte blir varmare än 81grade. Hoppas nån har nytta av denna info/GanX

Du är min Gud! jag hoppas även fullHD-material kommer flyta snäppet bättre nu

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treeo
Du är min Gud! jag hoppas även fullHD-material kommer flyta snäppet bättre nu

Var så lite så haha trevligt att nån har nytta av det jag hittat! Där sa du nått ska pröva 1080 rulle och se om det funkar fin fint

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk
Medlem

2996 3dmarks i 06an var ca 2200 original så visst blev det mycket skillnad ca 25% prestanda ökning! med drivrutinen från laptopvideo2go.com och överklockningen.

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk

Hej Alla 9400 ägare. Vill berätta om en stor tabbe jag gjorde nyss.
Jag köppte mig ett win 7 och installerade på min dell 9400.
Allt funkar kanon men ljudet funkar inte.
Kollade först då på dells hemsida om dom släppt någon drivrutin till
win 7 men ikke

Så vad gör man nu.. köper en radio??

Om någon har förslag på hur man kan lösa detta skulle jag bli oerhört glad.

Mvh Jolly0000

Permalänk
Medlem

Jag har en dell 9400 och win7 och ljudet funkar finfint... Låt windows leta själv efter ljuddrivrutiner... Brukar funka med win7/vista.

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GanX
Var så lite så haha trevligt att nån har nytta av det jag hittat! Där sa du nått ska pröva 1080 rulle och se om det funkar fin fint

Jag får det fan inte att funka... Tankar ner 195.55 eller va den heter, men det går inte att installera. jag väljer rätt version (win 7 32 bit)... Vad kan vara fel?

EDIT: Fått det att funka nu...

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av treeo
Jag har en dell 9400 och win7 och ljudet funkar finfint... Låt windows leta själv efter ljuddrivrutiner... Brukar funka med win7/vista.

är inte hemma alls på detta men ljud. är det från kontrollpanelen man kan söka efter drivrutiner?
har kört win uppdate utan resultat och på dells sida finns det bara drivrutiner till vista som det blir error när jag försöker installera.

Hittar inte ens ljudenheter i enhetshanteraren. men det finns en okänd enhet. kan det vara den tro?

efter 3 timmars krånglande löste det sig.. vet inte hur faktist... men jag lyckades få fram ljud i enhetshanteraren och efter det gick det att köra in dell drivrutinen för vista...

Permalänk
Medlem

Hej! Kan du förklara hur du gjorde? Jag blev också utan ljud efter att ha installerat win7. Min kunskap om datorer är ganska begränsad...

Permalänk

ser du ljud i enhetshanteraren? om inte så lyckades jag få fram det, har jag för mig, via sigma tel sida

http://www.driversdr.com/sigmatel/index.php?id=st104&gclid=CL...

då jag laddade ner ett program som kollade upp mina drivrutiner. jag köpte aldrig programet med när jag körde det har jag för mig att den lade till ljud i enhetshanteraren. sen avinstallerade jag det programmet igen och hämtade drivrutinerna på dells sida då det sen gick att installera

om vi nu har samma integrerade ljudkort borde det funka

Permalänk
Medlem

Vill bara informera om att nu har jag prövat massa olika klockningar av 7800go och kommit fram till att med 330/880 så rullar allt bäst. tjänar mer på att höja minnerna efter att man kommit till 330på gpu.

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk
Medlem

Vi som har 7900 Go då... Nån som har testat?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

Hej igen. Som sagt så har jag problem med ljudet efter att installerat win7. Körde en scan med Driver Robot men den säger att mina ljud-drivrutiner är ok (endast Microsoft dock, inte Sigmatel).

Jag matade in min service tag på Dells hemsida och fick då upp ett förslag på sigmatel drivrutin, men det gick inte att välja Win7.

Och sen hittar jag inte Enhetshanteraren! (Device Manager). Jag har letat i Control Panel->Systems and security.

Fortfarande inget ljud alltså...

Permalänk
Medlem

Testa att tanka ner vistas ljuddrivrutiner....

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

Tack! Nu fungerar det. Måste säga att datorn känns som ny med Win 7.

Permalänk

Har en liten fundering om det går att byta ut grafikkortet i en 9400?
har idag Mobile Intel (R) 945 Express Chipset Family.
Skulle vilja ha lite bättre.
Någon som vet om det går att byta ut själv?

Permalänk
Medlem

Det där är väl ett integrerat grafikkort? Antar att ett moderkort (för bärbara) som har ett integrerat grafikkort inte har någon möjlighet att koppla in ett externt...

Rätta mig gärna om jag har fel, detta är bara vad jag tror då det låter mest logiskt teoretiskt sett pga platsbrist.

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

Jag har ett proobläääm. Jag kan inte installera den senaste bios-updaten because datorn säger att mitt batteri inte är inkopplat, fast det är det.

Mitt batteri har det senate året varit sjukt dåligt (håller i MAX 2 min), men datorn borde väl ändå fatta att det sitter där? Jag har givetvis i strömsladd och batteri när jag försöker installera bios, men den vill som sagt inte...

What to do?

Visa signatur

Corsair TX 650W | Powercolor 5870 @ 997/440 | AMD Phenom II x4 965 BE | Fractal Design R3 | A-Data 4GB (2GBx2) 1600Mhz+ Series, CL8, PC3-12800 | Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Permalänk
Medlem

Nån som vet var man kan få tag i nya ersättningstangentbord till 9400 för en billig slant? I stil med Amazon.com: Orig Dell Inspiron 630M 6400 9400 E1505 E1705 keyboard: Electronics och Orig Dell Inspiron 630M 6400 9400 E1505 E1705 keyboard - eBay (item 280422219567 end time Aug-08-10 08:06:15 PDT) men dock helst svenskt tangentbord, eller åtminstone rätt antal knappar (till skillnad från US keyboard). Tack på förhand

Permalänk
Avstängd

Hur får man GBit NIC i datorn samtidigt som man kopplar in en extern hårddisk?

Jag tänkte köpa ett Expresscard USB 3.0 med två portar. I ena porten sätter jag en USB 3.0 GBit NIC. I den andra sätter jag i en extern hårddisk via USB 3.0 kontakt. Nu kan jag tanka den externa disken över GBit NICet.

Men frågan är om det kommer att gå snabbt? Både GBit NICet och disken går ju över Expresscardet. Pallar den supporta båda på full speed? Nån som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SKLP:

Nån som vet var man kan få tag i nya ersättningstangentbord till 9400 för en billig slant? I stil med Amazon.com: Orig Dell Inspiron 630M 6400 9400 E1505 E1705 keyboard: Electronics och Orig Dell Inspiron 630M 6400 9400 E1505 E1705 keyboard - eBay (item 280422219567 end time Aug-08-10 08:06:15 PDT) men dock helst svenskt tangentbord, eller åtminstone rätt antal knappar (till skillnad från US keyboard). Tack på förhand

Kolla på ebay.de.

Tyska tangentbord har afaik samma knappar fast y och z har bytt plats.

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Har ett problem med min 9400 a.. installerade win7 och sen dess får jag blåskärm varje gång jag stänger av datorn.. nån med ideer?? Har uppdaterat allt hos dell, och win update!

Permalänk

Prova med en ominsallation....

Permalänk

Har lite frågor, min gamla 9400 fungerar perfekt bortsett från att den börjar bli lite till åren och drar mig lite för att behöva köpa en ny, så funderar på att bara uppgradera den lite, hade tänkt slänga i lite mer minne (ja, jag vet att 3.2gb är max jag får ut), byta cpu och gpu. Har försökt läsa en hel del, det mesta jag har hittat är på engelska och ganska gammalt. Det jag inte blir riktigt klar över är hur jag ska göra med grafikkortet, här verkar dock en del ha bytt grafikkort och då till 7950gtx (jag har ati:s x1400), får jag ett 7950gtx att passa? finns det något modernare som passar dit (utan allt för extrema modifikationer)? Om 7950gtx är mitt bästa val, hur får jag tag i ett? hittar inga butiker som säljer det mer så är det ebay jag får vända mig till? Verkar också som att jag måste byta nätaggregat, korrekt? Hur får jag tag i sådant?

Tror mig iaf som sagt ha luskat ut hur jag ska göra med minne och cpu men om ni har lite tips eller en bra guide (har hittat några redan) så säg gärna till!

Permalänk

Grafikkort som passar i min Dell Inspiron 9400?

Hej gubbar,

Mitt befintliga "nVidia GeForce Go 7900 GS" är defekt. Vad har jag för alternativ när det gäller att hitta ett nytt grafikkort, om jag inte vill behöva modifiera någonting?

Är det enbart ett nytt GeForce Go 7900 GS som gäller?, eller finns det fler modeller som passar. Nyare...bättre?

Tacksam för svar...

Visa signatur

[Inspiron 9400 | CoreDuo 1.83GHz | 2 x 1024MB (667MHz) | GeForce Go 7900 GS (256MB) | 120GB (5400RPM) | 3DMark05: 6333 (oklockat och originaldrivers)]

Permalänk
Skrivet av Avfallskvarnen:

Hej gubbar,

Mitt befintliga "nVidia GeForce Go 7900 GS" är defekt. Vad har jag för alternativ när det gäller att hitta ett nytt grafikkort, om jag inte vill behöva modifiera någonting?

Är det enbart ett nytt GeForce Go 7900 GS som gäller?, eller finns det fler modeller som passar. Nyare...bättre?

Tacksam för svar...

Du är inte den första som har ett defekt grafikkort, vi var tre som köpte en Dell 9400 med det grafikkortet och två av dem har gett upp i grafikkretsen. Mitt råd är att köpa en ny dator och slänga den gamla...
(En annan möjlighet är att skaffa ett extern USB-grafikkort och använda datorn som en stationär extra dator.)