Permalänk

Bärbar dator max 15000

Jag ska köpa mig en bärbar dator för max 15000:- Den ska ersätta min några år gamla stationära, men även vara medtagbar och hyfsat smidig. Den kommer främst användas till mediauppspelning och kommunikation, men även en hel del spelande. Jag spelar nästan uteslutande blizzard titlar, så det den behöver klara är 25 manna raids i WoW, starcraft och i framtiden diablo 3. Alla dessa behöver flyta helt felfritt på höga upplösningar. Andra viktiga saker är att den gärna får gå tyst och inte bli allt för varm. Jag vill helst ha en ca 15 tums skärm, då den blir lite smidigare då och den kommer troligen kopplas till en projektor för film och spelande iaf.

De datorer jag har tittat på såhär långt är:

WEBHALLEN.com - MSI GX660-069NE - Core i5-450M / 4GB / 500GB / 15.6" TFT / HD 5870 / Windows 7 HP 64bit - Black
WEBHALLEN.com - Asus G60JX-JX046V - Core i5 430M / 4GB / 500GB / 15.6" TFT / GF GTS 360M / DVD±RW / BT / Win7 HP
WEBHALLEN.com - Apple MacBook Pro - Core 2 Duo 2.4GHz / 4GB / 250GB / 13.3" TFT / GF GT320M / DVD±RW / MacOS X 10.6
eller kanske kan skrapa ihop pengar till
WEBHALLEN.com - Apple MacBook Pro Corei5 2.4GHz / 4GB / 320GB / 15.4" TFT / GF GT330M / DVD±RW / MacOS X 10.6

Har helt uteslutit Acer och HP utifrån vad jag har läst här i andra trådar.

Har faktiskt även övervägt en stationär, men vill då absolut inte bygga den själv.

Nu skulle jag hemskt gärna vilja höra era synpunkter på de olika datorerna eller förslag över lag innan jag slår till. Stort tack till alla som hjälper till!

Permalänk

Maccarna duger inte till spel, MSI'n är den enda som har bra spelprestanda. Och den är väl hyffsat portabel också.

Permalänk

Tycker det är väldigt många olika bud på hur bra maccar klarar spelande. Klart de inte är bäst på just det, men de klarar inte ens de blizzard spel jag nämner?

Sen undrar jag hur mycket jag förlorar i tysthet och kylförmåga om jag väljer en 15.6 asus eller msi istället för deras 17 tummare? Är det något annat jag borde tänka på om jag nu väljer en av dessa två tillverkare och vilka modeller skulle ni rekomendera i mitt fall?

Vore hemskt tacksam för flera svar och synpunkter och jag svarar så fort jag kan om ni undrar något mera, har dock bara iphonen att knappa på sedan gamla datorn gav upp här om dagen.