Permalänk

Latencys

Så tänkte kolla lite vad folk har för olika latencys, framförallt casting latencys.

Då jag flytta till ett nytt ställe och bytte adsl mot kabelmodem så har jag tyckt att jag fått "packet losses" men så var inte fallet. Bara bra mycket högre casting latency (efter ett par SB's eller liknande), efter jag slog på det i Quartz.

ISP: comhem xxl
Server: Talnivarr (Paris)
Latency: runt 80ms
Casting latency: 350-550ms

Så vore trevligt om fler kunde posta lite info för att se vad andra har

Visa signatur

When you dream, There are no rules, People can fly
A64 3700+ SD | 7800GTX | Bh-5 2048mb | 3dmark05: 8572 | org. väntar på nya block

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fly_with_me:

Så tänkte kolla lite vad folk har för olika latencys, framförallt casting latencys.

Då jag flytta till ett nytt ställe och bytte adsl mot kabelmodem så har jag tyckt att jag fått "packet losses" men så var inte fallet. Bara bra mycket högre casting latency (efter ett par SB's eller liknande), efter jag slog på det i Quartz.

ISP: comhem xxl
Server: Talnivarr (Paris)
Latency: runt 80ms
Casting latency: 350-550ms

Så vore trevligt om fler kunde posta lite info för att se vad andra har

Hur & vart ser jag det där?? Fps och Latency ser jag på titan panel eller på microbaren..
Casting latency?? Vart?

Permalänk
Medlem

Om du vill förbättra casting latency lite så testa TcpAckFrequency=1 registry ändringen som i.a.f. för mig gör saken mycket bättre.
Så klart så begränsar ju din uppkoppling hur bra delay du kan få men TcpAckFrequency fixen kan i bästa fall halvera din delay i WoW.