Permalänk
Medlem
Skrivet av DoZZor:

När man beställer byggnation av en dator inkl alla delarna är det möjligt att få med alla förpackningar till komponenterna?
det vore bra om man skulle vilja sälja delarna i framtiden.

sen undrar jag om ni har någon 27" 1920X1080 upplöst skärm med blank skärmyta?
har vant mig vid att ha det blir mycket snyggare att ha så.

Beror på hur mycket du vill lägga, men det finns alltid Apple cinema display 27"

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hej! Jag beställde två stycken Sparkle GTX 460 1GB enl. beskrivningen på er hemsida Sparkle GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se. Valde dessa kort framför Gigabytes dito för att få en mer kapslad kylare då jag ska köra SLI-konfig (för att evakuera värmen bättre). Jag blev enormt besviken när jag öppnade kartongerna och fick se detta (postade bilder i en annan tråd):

#10310475

Trist att det ligger en felaktig bild på hemsidan, känner mig lite lurad.

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Kan bara säga en sak om inet. Perfekt!

Tack för den snabba leveranstiden på min dator!
Tack för den bästa kundservicen!
Tack!

Permalänk
Medlem

Hur länge tar det för er att få in ett Fractal Design Newton R2, 1000W modulär - Inet.se

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Dr Inet !

I've missed you.

Visa signatur

i7 860 @ 2.80 GHz | H50 PnP | XFX 5770 | XMS3 4 GB | FD R3
Fraktfritt Inet https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk
Medlem

När kommer ni införa direktlänk till kundvagnar?
Tycker det har stått "Här kommer direktlänk till kundvagn visas inom kort." rätt länge nu

Och har ni tänkt att ta in några nvidia kort från zotac? Typ GTX 460

Och en sista sak :P. Har ni tänkt sänka priserna på era amd processorer efter att amd sänkt priset? (AMD sänker priserna på processorer) eller har ni redan sänkt dem tillräckligt?

Visa signatur

Öl är gott och nyttigt.

Permalänk
Medlem

Har ni någon aning om hur mycket PCI-risers skulle kosta om ni tog in någon - för framtiden, funderar på om jag ska köpa en uDAC eller ett Asus Xonar ST + en PCI-riser eftersom jag inte kan köra SLI om jag vill ha ljudkort på mitt moderkort - om jag inte använder en riser.

Alltså inget ni behöver försöka ta in nu, eftersom det är ett tag kvar tills det ska köpas.

Permalänk
Medlem

Fick precis hem min dator jag beställt från Inet för runt 18k.

Det första jag ser är att chassit (fractal r3) är trasigt, fronten hänger löst.

Känns ganska segt att skicka tillbaks allt och vänta på att de bygger om.

Någon som vet hur sådana saker brukar skötas?

Permalänk
Skrivet av sirelak:

Fick precis hem min dator jag beställt från Inet för runt 18k.

Det första jag ser är att chassit (fractal r3) är trasigt, fronten hänger löst.

Känns ganska segt att skicka tillbaks allt och vänta på att de bygger om.

Någon som vet hur sådana saker brukar skötas?

Det låter INTE bra

Var en annan som hade fått sin dator med sne CPU-kylare och hårddisk samt att chassit hade sprickor och var trasigt. Vet dock inte hur det gick för han.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av A Sandberg:

Det låter INTE bra

Var en annan som hade fått sin dator med sne CPU-kylare och hårddisk samt att chassit hade sprickor och var trasigt. Vet dock inte hur det gick för han.

Har inte rört datorn mer än att jag plockat upp den ur kartong så hur den ser ut inuti vet jag inte.

Känns inte så jättebra heller, mkt pengar för att få hem ett trasigt chassi vilket innebär att
allt ska åka med posten fram och tillbaks...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirelak:

Fick precis hem min dator jag beställt från Inet för runt 18k.

Det första jag ser är att chassit (fractal r3) är trasigt, fronten hänger löst.

Känns ganska segt att skicka tillbaks allt och vänta på att de bygger om.

Någon som vet hur sådana saker brukar skötas?

Hejsan!

Jag råkade ut för samma sak med min nya dator. Det fanns inga skador på själva kartongen, men när jag öppnade och packade upp så hängde fronten löst. (Fractal R2)

Det jag fick göra var att:

1. Reklamera hos posten reklamera - Posten.se

2. Felanmäla samtliga komponenter hos Inet.se (Inet monterade min dator)

3. Ange mitt reklmamationsnummer (ärendenummer) jag fick av posten i steg 2, detta fick man ange i inet's felanmälan.

4. Väntade på att posten ringde & bestämde datum för hämtning.

Detta tog någon vecka, sedan fick jag tillbaka min dator fixad. (Den skickades tillbaka till mig i Box of shame!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av crixo:

Hejsan!

Jag råkade ut för samma sak med min nya dator. Det fanns inga skador på själva kartongen, men när jag öppnade och packade upp så hängde fronten löst. (Fractal R2)

Det jag fick göra var att:

1. Reklamera hos posten reklamera - Posten.se

2. Felanmäla samtliga komponenter hos Inet.se (Inet monterade min dator)

3. Ange mitt reklmamationsnummer (ärendenummer) jag fick av posten i steg 2, detta fick man ange i inet's felanmälan.

4. Väntade på att posten ringde & bestämde datum för hämtning.

Detta tog någon vecka, sedan fick jag tillbaka min dator fixad. (Den skickades tillbaka till mig i Box of shame!)

Ok, tack. Den tjänsten verkar ligga nere men jag får ringa till posten i morgon.
Får hoppas att detta löser sig på bästa sätt.
Känns så där att skicka alla grejer fram och tillbaks med alla vibrationer osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirelak:

Ok, tack. Den tjänsten verkar ligga nere men jag får ringa till posten i morgon.
Får hoppas att detta löser sig på bästa sätt.
Känns så där att skicka alla grejer fram och tillbaks med alla vibrationer osv.

Kände samma sak, men när datorn skickades tillbaka var det fullt med "airbags" i kartongen för att minska skador och datorn skickades på pall. Så det bör nog gå bra.

Angående hur det ser ut i datorn, inet kollade att ingen komponent var trasig, samt testade dom att datorn fungerade innan den skickades tillbaka.

Passar även på att tacka inet för godiset i senaste leveransen! Yum yum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crixo:

Kände samma sak, men när datorn skickades tillbaka var det fullt med "airbags" i kartongen för att minska skador och datorn skickades på pall. Så det bör nog gå bra.

Angående hur det ser ut i datorn, inet kollade att ingen komponent var trasig, samt testade dom att datorn fungerade innan den skickades tillbaka.

Passar även på att tacka inet för godiset i senaste leveransen! Yum yum.

Ok, låter betryggande om det sker på det viset.
Lär återkomma hur det fortlöper. Nu har jag något att göra imorgon på pappaledigheten
(förutom ta hand om dottern då).

Permalänk

Hej, jag undrar när ni beräknar få in PowerColor Radeon HD5770 1GB?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirelak:

Fick precis hem min dator jag beställt från Inet för runt 18k.

Det första jag ser är att chassit (fractal r3) är trasigt, fronten hänger löst.

Känns ganska segt att skicka tillbaks allt och vänta på att de bygger om.

Någon som vet hur sådana saker brukar skötas?

Lät inte kul alls!
Men det löser sig nog

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Hur kommer det sig att Acer S243HLbmii - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar inte finns att köpa på Inet.se men i butiken i Torp?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Inet
Skrivet av pantflaska:

Är sugen på ett ASUS ATI Radeon HD 5850 1GB, men ni verkar inte ha några asus kort?
Webhallen hade det för 2849:-, men vill hellre beställa det ifrån er eftersom ni är bäst helt enkelt!
Skulle ni kunna ta hem bara ett exemplar till mig?

Tyvärr blir frakt etc. för hög när vi endast beställer ett kort.

Ett tips är att ta en titt på Gigabyte som vi har för 2790:-

Gigabyte Radeon HD5850 1GB - Inet.se

Skrivet av Rashnish:

Såg att ni skulle få in Cooler Master 690 Advanced II 2010-10-30 https://www.inet.se/artikel/6901301/cooler-master-690-ii-adva... Detta kan väll ändå inte stämma det är ju om mer än 2 månader.
Hade nämligen tänkt köpa ett.

På lager nu!

Skrivet av seville57:

Undrar om ni får in några Molex male å female remove verktyg.

Tyvärr inget som är på ingång.

Skrivet av Julkatten:

Hej! Jag beställde två stycken Sparkle GTX 460 1GB enl. beskrivningen på er hemsida Sparkle GeForce GTX 460 1GB OC - Inet.se. Valde dessa kort framför Gigabytes dito för att få en mer kapslad kylare då jag ska köra SLI-konfig (för att evakuera värmen bättre). Jag blev enormt besviken när jag öppnade kartongerna och fick se detta (postade bilder i en annan tråd):

#10310475

Trist att det ligger en felaktig bild på hemsidan, känner mig lite lurad.

Korten såg till en början ut som på bilden, men dessvärre bytte Sparkle kylare mitt i en leverans utan att varken förvarna oss eller byta artikelnummer. Om du är missnöjd med köpet är det bara att göra en felanmälan på vår hemsida och hänvisa till fel bild.

Den nya kylaren skall ge bättre temperaturer, men är tyvärr som du nämner inte lika kapslat vilket i vissa fall kan vara negativt vid SLI.

Vi har nu bytt till bilder med den nya kylaren.

Skrivet av RemixV2:

Kan bara säga en sak om inet. Perfekt!

Tack för den snabba leveranstiden på min dator!
Tack för den bästa kundservicen!
Tack!

Tack själv!

Skrivet av jacke910:

Just nu har vi tyvärr inget datum för R2 1000W. Hemsidan uppdateras så fort vi vet!

Skrivet av Swij:

När kommer ni införa direktlänk till kundvagnar?
Tycker det har stått "Här kommer direktlänk till kundvagn visas inom kort." rätt länge nu

Och har ni tänkt att ta in några nvidia kort från zotac? Typ GTX 460

Och en sista sak :P. Har ni tänkt sänka priserna på era amd processorer efter att amd sänkt priset? (AMD sänker priserna på processorer) eller har ni redan sänkt dem tillräckligt?

Mm, tyvärr har vi inte hunnit fixa till allt på den nya hemsidan i den takt vi vill. Det är mycket bakomliggande system för administration, orderhantering, prissättning etc. som ska programmeras.

Till hösten kommer vi att utöka vår personalstyrka med ytterligare en programmerare och få upp lite fart!

När det gäller AMD-prissänkningen jobbar vår inköpsavdelningen med den för tillfället! Priserna sänks så fort vi fått mer info från vår leverantör.

Zotac grafikkort är inget vi kommer att ta in.

Skrivet av Sasha:

Har ni någon aning om hur mycket PCI-risers skulle kosta om ni tog in någon - för framtiden, funderar på om jag ska köpa en uDAC eller ett Asus Xonar ST + en PCI-riser eftersom jag inte kan köra SLI om jag vill ha ljudkort på mitt moderkort - om jag inte använder en riser.

Alltså inget ni behöver försöka ta in nu, eftersom det är ett tag kvar tills det ska köpas.

Dra iväg ett mail till oss vad du vill ha när det är aktuellt så tar vi en titt vad som går att ordna fram.

Skrivet av sirelak:

Fick precis hem min dator jag beställt från Inet för runt 18k.

Det första jag ser är att chassit (fractal r3) är trasigt, fronten hänger löst.

Känns ganska segt att skicka tillbaks allt och vänta på att de bygger om.

Någon som vet hur sådana saker brukar skötas?

Alltid tråkigt med fraktskador.

Gör en felanmälan på vår hemsida eller slå oss en signal på 031-652700 så löser vi det.

Logga in - Inet.se

Ha en trevlig helg!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet

Missade två inlägg så här kommer svar på dem!

Skrivet av Kaffefilter:

Hej, jag undrar när ni beräknar få in PowerColor Radeon HD5770 1GB?

Vi skulle egentligen fått en leverans den 16:e som inte dök upp. Vi håller på att undersöka vad som hänt med leveransen, så tyvärr inget datum i dagsläget.

Skrivet av Rickard11:

Hur kommer det sig att Acer S243HLbmii - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar inte finns att köpa på Inet.se men i butiken i Torp?

Hm, jag antar att du menar demoexet som finns i vår Torpbutik? Då vi inte planerat att ta in fler och produkten i Torp är bruten säljer vi den endast i butik. På vår hemsida säljer vi endast obrutna förpackningar såvida inget annat framgår.

Om du vill köpa ett demoex. via vår webb är det bara att kontakta kundtjänst så löser vi det.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Tja!

Har ni några planer på att ta in prylar från 3M?

Har ett par nätverksuttag som jag hade behövt ha ett par till av då jag tycker de är jäkligt snygga (och tar ingen plats utåt som de flesta gör) och smidiga att installera.

En fråga varför är era patchkablar i olika färger dyrare än andra? tex en grön kostar mindre än en standard vit gör.
Det står ej häller om det är cat5/5e/6 som de stödjer.

Det tar emot lite att köpa ett gäng färgade kablar när samma kabel kostar 10-30kr mer/mindre än i vitfärg.

Jag letar även efter en smidig liten patchpanel men det fick jag ta från kjell som hade bra priser på det. Tror det är svårslaget att ge sig in på 19" marknaden även om många priser är lite dyra där.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hej.

Går det att använda Inet betalkort (GE Money Bank avbetalning) när man handlar i webshopen?
I butik vet jag att det fungerar

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Tja!

Det står ej häller om det är cat5/5e/6 som de stödjer.

Det saknar jag också på samtliga kablar!

Permalänk
Medlem

Ahoy!
Tänkte höra om ni kommer ta in några "Saitek Cyborg R.A.T. 9". Såg att ni hade 5'an och 7'an uppe på hemsidan.
Vill juh beställa från er ist för England. Hittar ingen svensk återförsäljare som har dessa uppe för förbokning eller visning i väntan på att de kommer ut på den svenska marknaden.

Visa signatur

/|\/|\

Permalänk

Tänkte bara berömma inet lite, fick ett microSD kort som tyvärr var DOA mer eller mindre, några dagar efter jag förklarat problemen så får jag ett nytt kort från inet. Det lönar sig verkligen att köpa från er även om ni inte alltid är billigast på prisjakt, tack för god kundservice inet!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att ni kan få in Silverstone raven rv02 samnt ft2?? riktigt bra chassin som ni borde sälja tycker jag =D
Även borde ni ha ati 5xxx serien med vapor-x kylaren, är nog den som är den bästa marknads kylaren just nu (kylegenskaper/låga ljudnivån)

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fixoon:

Är väl skitbra? Behöver man inte leta så jävligt

Permalänk

Inet är fan skit, dom skickade min dator med fel minnen. Fick skicka tillbaka allt, och så när jag får den igen så är den skadad.. skit service, kommer aldrig köpa från dom igen. 23k kostade datorn också. Skit asså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silentrage:

Inet är fan skit, dom skickade min dator med fel minnen. Fick skicka tillbaka allt, och så när jag får den igen så är den skadad.. skit service, kommer aldrig köpa från dom igen. 23k kostade datorn också. Skit asså.

Alla är vi människor och alla gör vi fel. Att den sedan kom tillbaka till dig trasig bör väl snarare bero på transporten (Posten).

Permalänk
Medlem
Skrivet av silentrage:

Inet är fan skit, dom skickade min dator med fel minnen. Fick skicka tillbaka allt, och så när jag får den igen så är den skadad.. skit service, kommer aldrig köpa från dom igen. 23k kostade datorn också. Skit asså.

Vad har priset på datorn med det hela att göra? :S
Som sagt,dom är människor.

Smidigt att ringa till dom.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |