Permalänk

Lan-bygge

Hej!
Jag håller på med ett nätverk i min enkla boning för uppkommande lan, och jag undrar om det är möjligt att använda en trådlös router för att koppla till mina föräldrars trådlösa nätverk, lr måste jag köra en brygga via min pc och dela ut med en router?
Routrarna är:
Pappas: en Thompson (Vet ej modell, telia smart om det hjälper)
Mina: D-link DI 604, Zyxel P-320W

Tack på förhand^^
//Ricky

EDIT
Anledningen är att jag bara har en dongel, lr vad dom nu heter, lite osäker...

Visa signatur

Jag tyckte att denna text räckte fint

Permalänk
Medlem

Ska bara se om jag har förstått rätt:

Du vill använda din router för att ansluta till din fars router som i sin tur får internet?

Om så är fallet skulle jag dra en kabel från farsans router till en switch och lana så.

Visa signatur
Permalänk

du förstog helt rätt, enda problemet är att jag är cirka 20 meter ifrån pappas router, i en egen stuga...

Visa signatur

Jag tyckte att denna text räckte fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickythemaniac:

du förstog helt rätt, enda problemet är att jag är cirka 20 meter ifrån pappas router, i en egen stuga...

Det blir en lång, och bra isolerad kabel!

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem

om du har anslutning till routern så kan du ju sätta brygga till de andra datorerna med sladd.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem

20m trådlöst suger. Så det e värt att köpa en bra isolerad o skärmad kabel o dra emellan.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

20m trådlöst suger. Så det e värt att köpa en bra isolerad o skärmad kabel o dra emellan.

20meter kabel och 100Mbit så duger vilken kabel som helst som går att köpa idag, skärmad är överkurs, resten av utrustningen ska vara avsedd för skärm om den ska ha avsedd effekt.

Min mor har haft en billig nätverkskabel upphängd på wire mellan två hus i 3-4 år, den funkar ännu.

Gräv ner en plastslang typ 16mm vattenslang, PEM eller vad de heter, dra in den i båda husen, då kan du dra vanlig nätverkskabel i marken, lätt att byta också

Med Zyxel P-320W så kan du inte skapa en brygga, den har inte WDS.

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk

Tack för dom snabba svaren, blir väl att köpa kabel och hänga upp emellan husen, ska höra med pappa först innan dess

Visa signatur

Jag tyckte att denna text räckte fint

Permalänk
Medlem
Skrivet av rickythemaniac:

Tack för dom snabba svaren, blir väl att köpa kabel och hänga upp emellan husen, ska höra med pappa först innan dess

Du kan ju också gräva ner den. Lägg den i en slang eller liknande bara

Visa signatur