Permalänk
Avstängd

Quake II saboterat!

Jag hade inte kört Q2 på ett tag när jag började spela det igen igår.

Men det måste ha uppgraderats över Steam, för jag fann en bugg och en irriterande förändring.

Buggen är att spelet byter tillbaka skin till default, dvs "male", vid varje map-byte. Jag vill ha på female.

Och förändringen är att kör man på hard mode nu (vilket jag alltid gör) så kan man inte samla på sig power ups så som quad damage, enviro suit, rebreather, invulnerability, osv. Man kan bara ha en åt gången.

Så har det inte varit förut och så vill jag heller inte ha det nu!

Jag brukar bunkra upp med quad damage till de sista banorna som är svårare, så jag brukar ha runt 20 stycken mot slutet.

Ska man behöva stå ut med att Steam uppgraderar spelen på det här sättet??
Jag tycker det är bullshit. Jag vill ha Q2 så som jag alltid haft det! >=(

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem

Har samma problem som dig, att skin byter till default varje gång man byter bana/server.

Däremot har jag aldrig kunnat ha mer än en quad damage. Är du säker på att det inte är en(ett?) mod som gör att man kan ha mer?

Offtopic: Det verkar som det inte finns så många kvar som spelar Q2 i SV... Du eller någon annan Swec medlem kanske vet om det finns nån bra server (helst med moddade vapen / WEAPONS moden. är det den här? ) i sverige ?

Permalänk
Medlem

Att man ska ha kunnat bunkra upp quad damage är jag tämligen säker på att man aldrig kunnat orginal, har orginal skiva (3.20) här brevid.

Det där med skin vetefan, testa en annan motor och se om det håller då. KMQuake2 kanske funkar. Eller drar du ner orginal motorn och använder dina pak-filer som du får via steam.

Permalänk
Avstängd

Jag håller just på och postar samma grej på Steam, och många säger där också att man inte kan plocka upp mer än en grej åt gången. Men med t ex KMQ2 kan man plocka upp två.

I vilket fall, jag ska leta reda på skivan och se efter. Men jag är nästan 100 på att det ska gå. För jag har spelat Q2 oändligt mycket och alltid på hard mode - och jag har alltid då haft ett 15-20-tal quad damage kvar i slutet av spelet.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Avstängd

OK. Nu har jag hittat skivan och just installerat v3.05 av spelet.

Och det är som jag visste; man kan samla oändligt många power ups på hard...!

Så då måste det ha skett nån uppgradering nånstans.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk

Ja, frågan är som sagt när det inträffade?

I Quake, Quake II och Quake III har man kunnat samla på sig powerups av taktiska skäl för att förhindra att motståndaren får övertag. Låter ju onekligen dumt.

Visa signatur

MacBook (höst 2007) | iPhone 3GS 32GB | ALIX m0n0wall