Explorer.exe crashar!

Permalänk

Explorer.exe crashar!

Tjenare.
Igår så började explorer.exe att börja crasha!
Det händer hela tiden. Så det kommer upp " Windows Explorer has stopped working" så klickar man ju på "Restart the program" sen 2 sekunder senare så kommer det upp igen.

Jag har ingen aning om varför. Men för ca 3 dagar sedan så hade jag ett virus på datorn. Nått anti-virus program, som installerats via nån tracking cookie eller någonting, för jag är inte så dum att jag klickar på "install" när det kommer upp sånna texter där det står att man har virus när man surfar på konstiga sidor.
Sen installerade jag 3 anti virus program som skulle fixa det. Jag fick filerna av en kompis för jag själv kunde inte göra något annat än att titta på min blinkande skärm när jag tog emot filerna, så jag vet inte riktigt om det var pålitliga eller opåltliga program.
Jag drog iallafall en virus scan med de programmen ( då viruset hade inaktiverat mitt vanliga antivirus & jag kunde inte öppna det) 14 filer togs iaf bort.

Så, nu undrar jag, har detta viruset någonting med explorer crasherna att göra eller vet någon varför det blir såhär & hur jag ska lösa det?

/ En desperat Philipdaman.
Är mycket tacksam för alla svar!

Permalänk

hmm, du skulle ju kunna ta och köra en helcheck med tuneup utilites :TuneUp Utilities 2010

I det så finns det en grej som heter något med registry check (har det inte inte på den här datan, så ingen detaljerad guide) men det kanske hjälper

Är dock ingen "pro" på det här så ha inga stora förhoppningar

Permalänk
Skrivet av playsallybally:

hmm, du skulle ju kunna ta och köra en helcheck med tuneup utilites :TuneUp Utilities 2010

I det så finns det en grej som heter något med registry check (har det inte inte på den här datan, så ingen detaljerad guide) men det kanske hjälper

Är dock ingen "pro" på det här så ha inga stora förhoppningar

Jag testade den, dock utan någon framgång får ju ta & tacka iallafall!