ASUS K52J - lagg efter ett par veckors användning

Permalänk
Medlem

ASUS K52J - lagg efter ett par veckors användning

Hejsan!
Jag köpte en Asus K52J, specifikationer: Egenskaper för Asus K52JC-EX161V.

Jag tänkte mig mest att jag skulle ha den till att surfa och titta på film med. Kanske spela något äldre spel och så men inte mycket mer. Sen fick jag smak på CoD MW2 och tänkte att jag köper det och testar och det har funkat mycket bättre än vad jag trodde, fram tills för ungefär 2 dagar sedan. Nu har det helt plötsligt börjat lagga när jag spelar onlina och jag har ingen aning varför. Det är inte så att det laggar fast men det kör inte alls lika smooth som det gjorde i början. Några idéer?

Först trodde jag det var att batteri-schemat hade ställt om sig till energisparar-schemat, och det hade den faktiskt, men efter att ha ändrat det tillbaka laggar det fortfarande. Jag tror heller inte att det är processorn som blir för varm eftersom jag har testat att låta den stå under natten och bli kall och sedan kört spelet direkt med samma problem.

Tack på förhand.

Edit:
Har nu ominstallerat datorn och håller på att installera Cod igen så ska vi se vad som händer. Kommer tillbaka med mer information.

Visa signatur

Mb: MSI Z77A-G43 ATX | Ram: Crucial Ballistix Sport 8GB 1600Mhz | CPU: Intel Core i5 3450 3,1Ghz (Ivy Bridge) | Chassi: Cooler Master Elite 430 Svart | Psu: Fractal Design Integra 500W | Grafikkort: PowerColor Radeon HD7970 | Hdd: 1TB Seagate Barracuda | SSD: Samsung EVO Basic 256gb | Monitor: HP Compaq LA2306x 23'' & (random) Acer 19''
Diverse projekt