Asus öppnar webbutik

Permalänk
Melding Plague

Asus öppnar webbutik

Datortillverkaren Asus öppnar en europeisk webbutik med tillbehör till företagets datorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag tycker Asus borde lägga lite tid på att få sin vanliga sida att fungera OK innan de börjar med sånt här.

Permalänk
ASUS Nordic
Skrivet av defaultusername:

Jag tycker Asus borde lägga lite tid på att få sin vanliga sida att fungera OK innan de börjar med sånt här.

Det har varit stora problem med för dålig tillgänglig banbdredd och andra hosting-relaterade problem för ASUSTeK Computer tidigare. Men sedan lanseringen av den nya sidan har jag personlgen upplevt att det fungerar mycket bra. Är det något speciellt som du vill att vi förbättrar?

Permalänk
Skrivet av kinc:

Det har varit stora problem med för dålig tillgänglig banbdredd och andra hosting-relaterade problem för ASUSTeK Computer tidigare. Men sedan lanseringen av den nya sidan har jag personlgen upplevt att det fungerar mycket bra. Är det något speciellt som du vill att vi förbättrar?

Senast igår hade jag problem med att komma in på specifika produktsidor. Blev bara re-directad tillbaka till startsidan.
Idag verkar det dock fungera.

Edit: Efter några minuter av slumpmässig kringsurfning på asus.com börjar problemet uppstå igen. Kan felet vara på min sida? Nån browser cache som inte clearas ordentligt?
Jag har inte upplevt något liknande fel på någon annan sida, och felet uppstår både med Firefox (3.6.8) och Chrome (6.0.472.53).

Permalänk

Att hämta drivrutiner på Asus hemsida har alltid varit en mardröm, man vet aldrig vilken server som går snabbast och ibland så avbryts kontakten.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Att hämta drivrutiner på Asus hemsida har alltid varit en mardröm, man vet aldrig vilken server som går snabbast och ibland så avbryts kontakten.

x2, deras servrar har världens kanske sämsta connection. Förövrigt, du gillar Apple va?:D

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr så känns det inte riktigt som om detta kommer slå igenom Annars var det en ganska bra idé.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Det har varit stora problem med för dålig tillgänglig banbdredd och andra hosting-relaterade problem för ASUSTeK Computer tidigare. Men sedan lanseringen av den nya sidan har jag personlgen upplevt att det fungerar mycket bra. Är det något speciellt som du vill att vi förbättrar?

1. Se till så support/download sidorna fungerar ordentligt med Opera (tänker mest på drop-down boxar m.m)
2. Se till att hålla drivrutiner m.m uppdaterade, ofta jag hittar nyare på oem tilverkarens sida eller rent av undangömda på eran ftp.

Visa signatur

Burken : | PhII x6 1055T @ 4.2GHz | Corsair H50 PnP Scythe SL12SH | Asus Crosshair IV F | 4GB Dominator 1600 CL8 | Corsair HX520W | CM HAF932 | Dell 2405FPW | Creative 5.1 THX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinc:

Det har varit stora problem med för dålig tillgänglig banbdredd och andra hosting-relaterade problem för ASUSTeK Computer tidigare. Men sedan lanseringen av den nya sidan har jag personlgen upplevt att det fungerar mycket bra. Är det något speciellt som du vill att vi förbättrar?

Forumen på Asus.com är tragiska. För ett tag sen när man logga in på formet så tog det år och desutom när man skriver in sitt login / pass och trycker enter så tycker man på en annan knapp förutom login.
När man är i en tråd och trycker reply och inte är inloggad så får man upp login sidan. Dock när man sedan loggar in och trycker reply igen så klagar den ännu en gång att man inte är inloggad. För att fixa detta måste man reloada tråden man sitter inne på vilket jag tycker är bara dåligt gjort.

Sen om du nu jobbar för Asus tycker jag att du borde få chefen att skälla ut support killarna. När man skriver ett fint stort meddelande om ens problem så inte nog att man kanske väntar flera dagar på respons så kommer det ett meddelande på 3 rader som hänvisar till FAQ eller liknande.
Eller bara ett mail med att Ram minnerna inte är med på QVL och säger hejdå till en. Inte för att ta i men Asus och Creative är bland den värsta supporten jag någonsitt haft.
Försökt att lösa ett problemet med mitt ljudkort "Creative X-FI Elite Pro PCI" Där jag skrivit till båda och Asus bara hänvisar till Creative och Creative hänvisar till Asus. Fått mer hjälp av random personer så att säga. Och nu efter 2 år med 4 Asus kort och 2 Creative kort är problemet fortfarande här.

Sorry mods om den blev för mycket Off topic.

Ontopic. Tycker det är nice med en hemsida för att handla direkt från Asus, kanske man får billigare priser vem vet. Dock lite synd att de har glömt bort Sverige

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Har blivit lite snabbare men wizarden för drivar funkar inte som den ska.
Har ett asus P6T deluxe v2, men den får upp att det är ett vanligt deluxe. Kanske är exakt samma drivare, visst kan man manuellt gå in och välja deluxe v2.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w