Mest prisvärda datorn för tillfället?

Permalänk
Medlem

Mest prisvärda datorn för tillfället?

Tjena, funderar på att köpa denna datorn för 7500kr. Men undrar om ni känner till någon som kanske är mer prisvärd?

Processor: Intel Core i3-370M Processor 2.4GHz
Minne: 4GB DDR3 1066Hz
Hårddisk: 500GB S-ATA (5400rpm)
Grafik: Nvidia GeForce G310M 1GB DDR3 (Optimus)
Skärm:13.3" LED (1366x768)
Övrigt: HDMI, WLAN-n, Gbit LAN, Bluetooth, VGA, 3xUSB, webbkamera, 4i1-kortläsare, 8-cells batteri (4400mAh) ger ca 8 timmars driftstid.
Färg: Silver
Vikt:1.7 kg

Operativsystem: Windows 7 Home Premium 64-bitars

Asus U35JC-RX040V

Permalänk
Medlem

Egenskaper för Acer Aspire TimelineX 3820TG-5454G32n (LX.PXZ02.003) skulle jag titta på. Köpte en i veckan och är hittills nöjd. 500:- mer ger dig bättre processor och rätt mycket bättre grafikkort.. Klart värt det tycker jag!

Visa signatur

TimelineX 3820tg
iAudio M3/Meizu M6/Cowon D2/Grado SR80/Beyerdynamic DT150+DT250/Audio-Techica ATH-2
I've seen things you people wouldn't believe.. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time... like tears... in the rain. Time to die.

Permalänk
Medlem

men har inte asus 2års garanti? det är rätt värt för mig iaf. men båda alternativen ser riktigt bra ut.. sitter själv i samma sits hehe,

Visa signatur

Hellre chins med dips än chips med dip

Permalänk
Medlem

skaffa gpu gtx 460 och cpu i5 760 ;D

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Har den acern någon funktion för att kunna stänga ati's grafikkrets o köra med intels interna som Asus kan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

skaffa gpu gtx 460 och cpu i5 760 ;D

Nu talar vi om bärbara datorer.

Permalänk
Medlem

Acer'n låter ganska intressant, lite tråkigt att det bara är 1 års garanti dock

Permalänk
Medlem

såg på inet.se att acern hade jävligt fin 3dmark poäng för att vara i den prisklassen.. hur stor tror ni skillnaden blir på asus:en med tanke på grafik/processor? annars ligger dom ju på samma prisklass om man inte förhandsbokar på siba.. och fortfarande asus = garanti -> kvalitet?

Visa signatur

Hellre chins med dips än chips med dip

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaemz:

Har den acern någon funktion för att kunna stänga ati's grafikkrets o köra med intels interna som Asus kan?

Ja, det är lite det som är grejen. Samtliga TimelineX-modeller kör Arrandale-processorer vilket innebär att den automatiskt switchar till intel gma HD när nätdrift kopplas ur etc. .

Visa signatur

TimelineX 3820tg
iAudio M3/Meizu M6/Cowon D2/Grado SR80/Beyerdynamic DT150+DT250/Audio-Techica ATH-2
I've seen things you people wouldn't believe.. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time... like tears... in the rain. Time to die.

Permalänk
Medlem

Om det står mellan en:

(Asus med 2 års garanti)
Asus U35JC-RX040V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

eller en:

(Acer med 1 års garanti)
Egenskaper för Acer Aspire TimelineX 3820TG-5454G32n (LX.PXZ02.003)

Acern är snäppet bättre men Asusen är 500kr billigare om jag slår till idag.

Vad hade ni valt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pro9:

Om det står mellan en:

(Asus med 2 års garanti)
Asus U35JC-RX040V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer

eller en:

(Acer med 1 års garanti)
Egenskaper för Acer Aspire TimelineX 3820TG-5454G32n (LX.PXZ02.003)

Acern är snäppet bättre men Asusen är 500kr billigare om jag slår till idag.

Vad hade ni valt?

Enligt notebookcheck så får asusen (GeForce 310M) 3154 poäng i 3DMark06, medans acern (Mobility Radeon HD 5650) får 6578.
Acerns grafikkort är också det enda av dom som klarar DirectX 11.

Jag undrar lite över skärmstorleken dock, är det verkligen trevligt att spela på 13 tum?

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av fethampe:

såg på inet.se att acern hade jävligt fin 3dmark poäng för att vara i den prisklassen.. hur stor tror ni skillnaden blir på asus:en med tanke på grafik/processor? annars ligger dom ju på samma prisklass om man inte förhandsbokar på siba.. och fortfarande asus = garanti -> kvalitet?

3 års reklamationsrätt gäller alla tillverkare, så garantitider kan man bortse från när man ska köpa dator(om det inte är längre än 3 år)

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Pro9:

Vad hade ni valt?

Asus, då den luktar mer kvalité än vad Acer gör... Tycker Acer är lite för laptops, som ACE är för nätaggregat.

Skrivet av xinux:

Acerns grafikkort är också det enda av dom som klarar DirectX 11.

De grafikkorten är ändå för klena för att kunna göra någon direkt skillnad på Dx10 och 11

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag undrar lite över skärmstorleken dock, är det verkligen trevligt att spela på 13 tum? :P[/QUOTE]

Personligen hade jag tänkt koppla in den till en extern 22" skärm när jag spelar/tittar film så de blir smidigt med en liten i skolan

Ang. reklamationsrätten så antar jag att du har rätt, man kan ju inte påverka en dator (speciellt inte en laptops) hårdvara såvida man inte är dum nog att öppna den inom 3 år. Antar att det är detta du syftar på Reliken.

Visa signatur

Hellre chins med dips än chips med dip

Permalänk
Medlem

Också sugen på en ny laptop, men Asus har ju ingen cd/dvd-läsare...

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Psionic:

Nu talar vi om bärbara datorer.

Enligt trådskaparen är det en dator vi pratar om, alltså inte enbart bära datorer.

en fyrkärning processor från amd samt 460 skulle jag rekommendera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Enligt trådskaparen är det en dator vi pratar om, alltså inte enbart bära datorer.

en fyrkärning processor från amd samt 460 skulle jag rekommendera.

Men eftersom tråden ligger i forumdelen Bärbara datorer: Köpråd så letar trådskaparen självklart efter en bärbar dator.

Ifall vi skulle ponera att tråden ändå skulle ligga i Stationära dator-delen så skulle ditt inlägg fortfarande vara helt onödigt då du endast nämnde ett tal samt en processor när han frågar efter en dator.

Försök inte leka smart.

mvh,
GnomeN.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Medlem

Fick hem acern från inet.se idag och är super nöjd so far! Mycket bättre kvalitets känsla än jag upplevt med andra acer's och snyggare design med. Känns som rätt väl för mig än så länge!

Visa signatur

Hellre chins med dips än chips med dip