Permalänk
Medlem

Sista Kollen

Hej alla Sweclockare!
Jag ska köpa en ny dator ny om en vecka och jag har plockat ihop ett bra paket tror jag men ni kan väll ta en titt och säga vad ni tycker. Min budget är 7.5k och i jul hade jag tänkt att köpa ett till internminne med 2gb men det går att köra med bara ett va?

Setup:
Asrock M3A770DE - Inet.se
500GB Hitachi 7K1000.C - Inet.se
Corsair 2GB 1333MHz 1.5V Value Select - Inet.se
AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 - Inet.se
XFX Radeon HD5770 1GB - Inet.se
Cooler Master Elite 430 - Inet.se
OCZ ModXStream Pro 500W - Inet.se
Samsung SH-S223C 22X DL Svart - Inet.se

+
Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM - Inet.se
Byggnation av dator med valfria delar - Inet.se
Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se

Permalänk
Medlem

Byt hårddisk till 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ - Inet.se

Nvidia har sänkt priset på deras GTX 460 768 mb variant, Gigabyte GeForce GTX 460 768MB - Inet.se

Permalänk
Medlem

Fast jag tror att jag tar ati powercolor 5770 istället för mitt moderkort är ju ati cf

Permalänk
Medlem

Här har du ett paket som du bad om. Kan bara säga att det finns inte direkt något att pruta på. Ett mycket bättre grafikkort, stöd för SLI, genom moderkort och nätagg. 4GB ram, 64bitars OS.
Allt som allt en bra dator, det som fick prutas ned på är processorn. Men jag tror att du inte kommer känna dig missnöjd. Sedan när grafiken inte håller så är det då enkelt att sätta in ett till grafikkort.
Det du möjligtvis skulle kunna göra är att antingen skaffa ca 400:- till för att lägga på en bättre processor eller bygga datorn själv. Men som sagt så blir du knappast missnöjd;)

När det gäller att bygga dator själv så bara man tänker lite klart är det inga problem. Allting sitter där det sitter och det märks på kablarna från nätagget var dom ska sitta. Enda lite kluriga kan vara de små kablarna från frontpanelen på chassit. Men kolla lite noggrant på pinsen och hålen så passar de nog bara på ett ställe

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Medlem

Då blir det alltså att beställa en sån här om 7dagar, säker på att allt funkar tillsammans?!
http://data.fuskbugg.se/skogsturken/dathan.jpg

Permalänk