Permalänk
Medlem

netgear cg3100 hänger sig

det verkar som att mitt modem hänger sig. kan surfa snabbt utan problem och så lägger modemet av. alla lampor lyser som dom ska. men kan inte komma åt modemet.. den står hyfast fritt och står upp. den blir inte speciellt varm. det händer rätt ofta och räcker med en omstart. vet nån vad det kan vara?

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem. Har dock inte testat att logga in utifrån internet. Hoppas det kommer en uppdatering snart

Permalänk
Skrivet av Coluber:

Jag har samma problem. Har dock inte testat att logga in utifrån internet. Hoppas det kommer en uppdatering snart

Gå in i routern och stäng av "ip flooding" ifall du inte redan gjort det

Har också en del problem med den routern

1. Ibland lägger den trådade funktionen av, men trådlösa fungerar. Måste starta om routern för att det ska funka.
2. Köpte COD:black ops förut, men har knappt spelat det. För uppdaterar man serverlistan så pallar inte modemet av det och lägger av. Måste starta om routern för att få det att fungera igen.
3. Verkar som att den hindrar Windows live messenger ifrån att skicka allt jag skriver också, jävligt skumt.

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 5700X3D, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell G2724D

Permalänk
Medlem

Stäng av NAT bara.

Visa signatur

Asus MAXIMUS V FORMULA | Corsair AX 760W 80+ Platinum
Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCII
Intel Core i7 3770K @ 4,6Ghz (Ivy Bridge) | Samsung SSD Kit 840-Series 250GB
Cooler Master HAF X | Corsair H70 | 1x Samsung S27B970 (27") + 2x BenQ G2412HD (24")

Permalänk
Medlem

Finns mycke tips i http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Men ja. Kika först ipflooding. Sedan testa utan NAT. Fungerar det utan NAT så är det eventuellt routerfunktionen som strular. Inte hört när en ny mjukvara till detta modem är påväg men såklart ska det komma förr eller senare.

Visa signatur

Dooh!