Permalänk
Medlem

Gaming dator 6,5k

Tjenna, Ska köpa en ny gaming dator pga min börjar bli för gammal:( anyways skulle behöva lite hjälp. Vet ni om dessa delar skulle passa? o borde jag byta ngn del? Om ni har några bättre förslag snälla säg till:) (Datorn är till WoW o andra roliga spel;P)

Permalänk
Medlem

du behöver inte köpa kylpasta, om du inte vill ha det hemma sen så skulle jag byta till Asus M4N75TDAMD - Inet.se då det här stöd för SLI om du skulle vilja köpa ett till grafikkort i framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av dasdasd:

du behöver inte köpa kylpasta, om du inte vill ha det hemma sen så skulle jag byta till Asus M4N75TDAMD - Inet.se då det här stöd för SLI om du skulle vilja köpa ett till grafikkort i framtiden

oh, ok men annars passar alla delar ihop? tänkt att beställa den om ngn timma:)

Permalänk
Medlem

jadå allt passar sen om du inte ska överklocka så byt till 1333 Mhz minnen billigare och du märkar ingen skillnad i spel

Permalänk

Skulle definitivt tagit en snabbare hårddisk, den där är fruktansvärt dålig som systemdisk. "Familjedatorn" är en liknande dator och det resulterar i 10 minuters uppstart... Ta hellre 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ - Inet.se

Eller 1TB Western Digital Caviar Blue SATA II - Inet.se som finns i lager

Visa signatur

Maximus Formula III || i5 760 || GTX 470 || Dominator 1600MHz XMS3 DHX+ || Fractal Design Newton 800w ||

Permalänk
Medlem

Lägg några hundra till för att få fyrkärningt kanske? Beror på vilka "roliga spel" du ska spela. BFBC2 går bättre på quad.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem
Skrivet av dasdasd:

jadå allt passar sen om du inte ska överklocka så byt till 1333 Mhz minnen billigare och du märkar ingen skillnad i spel

Är inte säker om jag ska överklocka just nu, men kanske gör de om ngn månad

Permalänk
Medlem

Nu får kanske någon som är bättre än mig på detta rätta mig men ska du inte byta processorkylare behöver du ingen extra kylpasta. Sen bör du byta hårddisk till en snabbare om du inte redan har en. Den som du valt är till för lagring och är lite segare. Ex. 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ - Inet.se

Jag hade nog valt att ta kanske detta grafikkort istället och isf själv klocka det lite. Gigabyte GeForce GTX 460 768MB - Inet.se

Sen kanske du gillar lysande fläktar som syns men jag hade tagit ett Fractal Design Define R3, Svart - Inet.se då det är betydligt mycket tystare och mer stilrent än det du valt. Och självklart skippat revoltec fläktarna men jag antar att du valt detta med vilje;)

Haha var några som han skriva medan jag höll på:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludwigstrand:

Skulle definitivt tagit en snabbare hårddisk, den där är fruktansvärt dålig som systemdisk. "Familjedatorn" är en liknande dator och det resulterar i 10 minuters uppstart... Ta hellre 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ - Inet.se

Eller 1TB Western Digital Caviar Blue SATA II - Inet.se som finns i lager

Jaha de visste jag inte:o

Skrivet av Asaska:

Lägg några hundra till för att få fyrkärningt kanske? Beror på vilka "roliga spel" du ska spela. BFBC2 går bättre på quad.

Nja e inte så bra med datorer, kör mest MW 2 o WoW så ;p