dator hänger sig när man startar spel

Permalänk

dator hänger sig när man startar spel

hejsan just köpt ett nytt graffe kort men nu när jag ska typ starta cod mw2 eller wow så hänger datan sig. Här är en länk på mitt nya kort Midat AB processor AMD athlon(tm) 64 x2 dual core processor 5200+ 2,70 GHz. operativ system windows 7 ultimate 32-bit. 3gb ram ska köpa en gb till om nån dag snälla svara fort : )

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Jag svarar likadant, vilket nätagg har du?

För övrigt har du inte full nytta av 4gb ram i ett 32bitars operativsystem, windows 32bitar kan bara allokera drygt 3gb (3.1-3.2 om jag minns rätt)

Visa signatur

W11P -=- Asus Z97-A -=- Intel 4790K -=- Noctua NH-D15 -=- Corsair 16GB 2400MHz -=- Corsair 510P m.2 -=- 2060 RTX -=- Corsair RM750W -=- Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Nätaggregatet måste vara kraftfullt nog för att kunna driva grafikkortet under belastningen. Samma hände för min kompis. Han köpte nytt/starkare och det löste sig. Beror nog lite på vad du har också.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk

Om det är nätaggregatet hade väll dator varnat det? Har du installerat de nyaste drivrutinerna?

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Kvicken2000:

Om det är nätaggregatet hade väll dator varnat det? Har du installerat de nyaste drivrutinerna?

Inte alltid, men håller med om drivrutinerna.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

ett 750w vet inte riktigt vad det är för märke