Bästa spelet genom tiderna?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Steeler:

Coolt!

Jag har 3:an, och har försökt mig på det men gav upp. Gillade inte heller grafiken och spelets story lyckades väl inte övertyga mig att fortsätta kämpa. Om jag minns rätt körde jag fast ganska precis i början Visst börjar man på nått typ av hotell? Måste nog se om jag kan hitta igen det och prova igen. Ligger väl nerpackad i nån kartong i förrådet...

Det stämmer.:) Enda jag minns som lite klurigt på hotellet var att vittja en persons bakficka, för att komma vidare. Jag minns dock fortfarande vad man behövde göra.

3an innehåller som jag skrev innan ett av de absolut bästa och klurigaste gåtorna i något spel, le serpent rouge, den röda ormen. Kan kräva hjälp för den mindre slipade.;)
Spelet innehåller också ett i mitt tycke en totalt idiotisk gåta, som inkluderar en katt (med mera!).

Väldigt speciell och unik spelmotor. 3D där du kunde "flyga omkring" genom att hålla in någon musknapp. Häftigt när man lärt sig tekniken.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Det är väldigt svårt att sätta fingret på ett speciellt spel, men S.T.A.L.K.E.R- SoC var ju helt otroligt. Atmosfären i det spelet var ju i särklass. Man blev ju nästan mörkrädd...

Visa signatur

i7-5930K @ 4,3Ghz - H100i - Evga X99 classified - Corsair Vengence LPX 2666Mhz 32Gb - Evga GTX980 SC SLI
Evga Supernova 1300 G2
Laptop: ASUS G55V

Permalänk
Medlem
Skrivet av tehlily:

Heroes of might and magic 3 är helt klart vinnare, men sen har man ju faktiskt lirat igenom dark messiah of samma sak ett par gånger nu. Storyn är väl inte fantastisk, men det är jävligt roligt gameplay.

heros of might and magic 3 är också en av mina favoriter.

Permalänk
SpelClockers

Grim fandango - ett spel som satte ribban så högt att ingen annan har varit i närheten sen dess.

Permalänk

Sjukt att ingen nämnt Okami än. Bästa spelet jag någonsin spelat med hästlängder.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Medlem

Mest nedlagd speltid:
Diablo 1 (ahh, those were the days)
Diablo 2 inkl LOD
World of warcraft
Heroes of might and magic 3 (Håller än idag)

Spel (singleplayer) man önskar aldrig tog slut:
Icewind dale I och II inkl expansioner
Baldurs gate I och II inkl expansioner
Neverwinter nights I och II inkl expansioner

Honorable mention (single player):
dragon age inkl expansion.
Önskar bara att det var större, mer djupgående och fritt och slutligen givetvis mer items!
Castlevania - symphony of the night
Grymt skön känsla över kontroller samt storyline

Ju mer man gräver desto fler spel kommer man på men dessa är de jag kom på vid en första anblick. Svårt det där med bästa spelen trådarna då man lätt kan jämföra spelglädjen i amiga 500 på tiden det begav sig jämfört med dagens spel och den standard man vant sig vid nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galna_Dvärgen:

Sjukt att ingen nämnt Okami än. Bästa spelet jag någonsin spelat med hästlängder.

riktigt snyggt gjort.

Permalänk
Medlem

Baldurs gate 1 o2,Homm 3,Close combat3,Cod 1(mp) o X-com.Svårt att välja ett men om jag måste så får det nog lov till att bli Bg2.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Cod Mw2 FTW!!!!

Permalänk
Medlem

MAFIA1
FarCry1
Sniper Elite

Permalänk

Final Fantasy VII, kommer aldrig glömma det spelet. Remake kommer vi dock aldrig att se.. :/

Permalänk
Medlem

Paradroid till C64!

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

Legend of Zelda Ocarina of Time till Nintendo 64 !!!

lätt det bästa spelet med sin historia på sin tid och revolutionerade spel stil

agreed

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

Super Mario till Nintendo 8bitars

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Min röst går nog till Zelda: A Link to the Past till SNES. Uj uj uj! Mycket nostalgi där.. var väl en tolv bast när spelet kom, hade inget SNES själv så fick bosätta mig hemma hos en kompis. Stämningsfullt så det förslår..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Skrivet av solidtudor1:

Final Fantasy VII, kommer aldrig glömma det spelet. Remake kommer vi dock aldrig att se.. :/

Så sant, så sant... nästan lite "rip-känsla" över vetskapen att man aldrig kommer att få en förstagångs upplevelse av det spelet igen

Permalänk
Medlem

Age Of Empires 2, Final Fantasy 8,Heroes of might and magic 2&3, Resident Evil 1-3

Permalänk

Ganska så solklart Mgs3, det hade inte så mycket sånt konstigt skit, mera verkligt än de nyare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightning098:

Ganska så solklart Mgs3, det hade inte så mycket sånt konstigt skit, mera verkligt än de nyare.

Ett av de bästa spelen någonsin, absolut.

Visa signatur

åhoj

Permalänk

Shenmue till SEGA Dreamcast. 'Nuf said. Heavy Rain är nog ganska inspirerat av Shenmue men det kommer inte i närheten av Shenmue.
Spelar det fortfarande. Jag var bara 3-4 år när det släpptes men tio år senare spelade jag igenom det och det är otroligt hur bra spel det fanns då!

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

World in conflict, eller S.T.A.L.K.E.R serien, går nog min röst till...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Planescape: Torment helt klart!

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cat_fish_1:

Grim fandango håller jag med om, men som andra val skulle jag säga Mafia 2, gillar hur man verkligen lär känna karaktärerna och verkligen känner sig som att man är med i händelserna.

mafia 2 var ett otroligt gripande spel !

blev lite små ledsen när dom svängde av me joe i slutet. "joe was not a part of are deal" det glömmer jag aldrig ;/

Visa signatur

angel of fucking poop and will smith! :) i love poop! and will smith! and i am gonna buy a computer for only 20 dollar! yeah, se ya´ll next week! Ps: jag älskar Annika

Permalänk
Skrivet av qwerty95:

Cod Mw2 FTW!!!!

Antagligen det enda spelet du spelat i så fall? Modern Warfare 2 är ett värdelöst spel som är så överhypat så det smäller om det.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Finns ju som sagt väldigt många spel som är riktigt bra och som man har haft grymma (spel)upplevelser med. Svårt att välja ut några men ska försöka.

Ord äventyret - spelade hela tiden när jag var liten ~6år.
Warcraft II - fantastiskt spel som det lades ner många eftermiddagar på, fick det av en kompis i födelsedagspresent när jag var ca 7-8 år gammal.
Age of Empires 1 och 2
Golden Eye 007 till n64 många grymma splitscreen matcher med polarna.
Super Mario 64
Diablo II
Svea Rike 1 och 2
GTA VC - fantastisk 80-tals känsla, Miami Vice vibbar, grym musik, lätt bästa GTA spelet.
Knights of the Old Republic - Om jag får frågan vilket spel jag tyckt bäst om någonsin och måste välja ett spel är chansen stor att det blir detta.
Max Payne
Mafia

Måste väl även nämna World of Warcraft, pre tbc var riktigt bra, episka 40 manna raider med guilden. Försöka sig på (och klara många) 5 och 10 manna instancer med polarna, 2-4 pers warrior och paladin oftast någon rouge med ibland. Ett minne som är speciellt är när jag (warrior) och en polare (paladin) farmade hand of justice från General Angerforge i BRD eller den grymma känslan när man äntligen nått exalted med Darnassus för att köpa en Frostsabre (NE mount).

Måste nog säga att WoW är det spel jag har mest minnen från och det spel som jag har haft flest riktigt fantastiska upplevelser med, t.ex känslan i guild-venten efter första gången man klarade Ragnaros.
Har fortfarande kvar screenshot-mappen och det händer att man tittar igenom den ibland och återupplever minnena.

Har säkert missat många grymma spel men dessa är de jag kommer på just nu. Sen finns det ju även en hel del nyare spel som har varit riktigt bra men är inte beredd att sätta in dem i samma lista som dessa spelen än, jag anser att för att platsa på en sån här lista så måste spelen ha, jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det men uttrycket "staying power" passar ganska bra. Med andra ord behöver spelet inte bara rent återspelningsvärde men det ska även klara tidens tand.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Half-life.

Permalänk

PC: Fallout 1 för storyn, Fallout 2 för spelandet

Konsol: Zelda: A Link to the Past

Visa signatur

För många datorer för signaturen.
http://h23.se

Permalänk
Medlem

Svårt att utse ett spel, tänkte utse ett per platform, fast 2 för PS3.

C64 - Boulder Dash

Amiga- Silent Service

PC - C&C-serien

PS3 single player - GTA III

PS3 multiplayer - Bad Company 2

Annorlunda spel och idé var också Eureka på C64 där man faktiskt kunde vinna något.

Permalänk
Medlem

absolut Mass effect 2, vettef*n om 3an kan bli så mkt bättre än va 2:an är

Permalänk

PC
1. Fallout 1 och Fallout 2 (överlägset)
2. Counter Strike

3. Shadow warrior (skitkul när vi lanade och spelade),
Quake, Maraton 2 (MAC)

NES
1. Super Mario Bros. 1 2 3
2. Zelda

SNES
1. Super Mario World.
2. Star Wars serien.

Visa signatur

Desktop: EIZO 2431WK | Asus P8Z68-V PRO | Intel i7 2600K 3,4 GHz @ 4.2GHz | Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800/16000 | Gigabyte 9800GX2 | Corsair Force 3 Series 120GB | Windows 7 Ultimate | Fractal design R3

Laptop: MBP retina 13" | Intel i5 2,4 GHz | 8 GB DDR3 | 512 GB Flash storage