UT2003 Demo [Ihopslagen]

Permalänk
Medlem

Ja det gör det.. handlar bara om att skala ner grafiken

Permalänk
Medlem

snälla vega byt banjävel!! trött på denna nu.. natos har över 400 frags.. = servern har vart på samma bana i över 3 timmar typ

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk

Har testat det nu och det fungerar helt ok, bara man drar ner på grafiken så... Ska man kunna hitta servrar i demot? Jag kan inte hitta några nu när jag går in på "Network game" eller något sånt...

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe nForce 2|AMD Athlon XP 2600+|2*256Mb TwinMOS WINBOND PC3200 DDR|120 Gb Maxtor 7200rpm ; 160Gb Seagate SATA ; 250Gb Seagate SATA|Sapphire ATI Radeon 9700 Pro|nVIDIA Soundstorm!|SAMTRON 19"|Windows XP Pro SP2 (SWE)

Permalänk
Medlem

NATAS var bara gay han..skaffa ett liv..470 frag när jag var inne!
+ instagib är inte så roligt..bara ett tag...tem deathmatch äger

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rsr
Någon som vet hur man sänker rösten på killen som hela tiden skriker vem som har flaggan, hur mycket tid det är kvar etc.

Låter ju dubbelt så högt som allt annat i spelet.

Annars rätt så coolt, inte extremt snyggt kanske med tanke på systemkraven (förutom gräset dårå), men fysikmodellen för gubbarna när dom dör och faller runt på marken är ju det grymmaste man sett.
Inga fler stela gubbar som ligger spikrakt i nån sluttning eller trappa i nya spel nu hoppas jag.

Ändra bannouncer=false i user.ini så slipper du honom...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
Ändra bannouncer=false i user.ini så slipper du honom...

Tack så mycket, ska testa det. Fast vore ju bra om man kunde sänka volymen på honom som ett alternativ också.

Permalänk
Medlem

Prestanda

Prövade att sätta på fps när jag spelade (stat fps i konsolen).
När jag lirar deathmatch på Antalus mot standardantalet bots (5 st) så får jag med följande inställningar och hårdvara runt 30 fps i snitt, och vid action ibland ner mot 20 fps. Precis så att det är spelbart alltså.

800x600x32
Texture detail högsta
World detail lägsta
Physics detail mitten
Character det low
Decal stay lägsta
Character shadows off
Software ljud vanlig kvalitet

Allt annat på. Är inte detta aningen dåligt för en P3 866 med GF4 TI4200 och 384 RAM? Verkar ju som en del kör det hur bra som helst med bra mycket sämre datorer.....eller ljuger dom???

Finns ju inget mer att sänka heller (förutom trista saker), och texture ger knappt något alls när jag sänker (som tur är för där ser man grym skillnad), antagligen pga att jag har bra grafikkort.

Så, kan nån med typ liknande dator och inställningar sätta på fps och lira lite deathmatch mot botsen och berätta ungefär vart fps´en landar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vega
SweClockers - UT2003
IP: 213.112.51.136
Pass: swec
InstaGib CTF - Citadell
Max 16 players

konstigt, tyckte det lagga skit när det var mer än 5 inne.

Visa signatur

qw q b

Permalänk
Medlem

Re: Prestanda

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rsr
Prövade att sätta på fps när jag spelade (stat fps i konsolen).
När jag lirar deathmatch på Antalus mot standardantalet bots (5 st) så får jag med följande inställningar och hårdvara runt 30 fps i snitt, och vid action ibland ner mot 20 fps. Precis så att det är spelbart alltså.

Allt annat på. Är inte detta aningen dåligt för en P3 866 med GF4 TI4200 och 384 RAM? Verkar ju som en del kör det hur bra som helst med bra mycket sämre datorer.....eller ljuger dom???

Så, kan nån med typ liknande dator och inställningar sätta på fps och lira lite deathmatch mot botsen och berätta ungefär vart fps´en landar?

20 fps är inte spelbart....jag vill iaf ha minst runt 50 i medel för att det ska gå hyfsat

På min dator (se nedan) ligger jag på runt 30-40 fps med inställningarna du sa.....riktigt dåligt allså

Permalänk
Medlem

satte mina inställningar på 800x600x16 och allt på low och off för att se hur mycket fps jag fick, hade stadigt runt 60-70 fps med mitt halvdåliga system..

Visa signatur

//Zidde

Permalänk

Asså hur får man upp servrarna i en lista (går det över huvud taget)?? Eller måste man skriva in IP:t för varje server??

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe nForce 2|AMD Athlon XP 2600+|2*256Mb TwinMOS WINBOND PC3200 DDR|120 Gb Maxtor 7200rpm ; 160Gb Seagate SATA ; 250Gb Seagate SATA|Sapphire ATI Radeon 9700 Pro|nVIDIA Soundstorm!|SAMTRON 19"|Windows XP Pro SP2 (SWE)

Permalänk
Medlem

jag får inte upp några servrar nu...

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Re: Re: Prestanda

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dez

20 fps är inte spelbart....jag vill iaf ha minst runt 50 i medel för att det ska gå hyfsat

På min dator (se nedan) ligger jag på runt 30-40 fps med inställningarna du sa.....riktigt dåligt allså

Ok, då är det knappast nåt fel på min dator iallafall, du har ju ganska så mycket bättre system om man säger så, och borde ju få 10-20 fps mer.

Men, betyder det att du kör på ännu lägre inställningar?
Vad har du dragit ned på då? Vill ju inte gärna gå under 800x600, vill ju knappast ha 16-bitars färg heller, osv osv...

Permalänk
Medlem

Får ni dåligt fps så testa ändra ljudet till software om ni nu har den på hardware

Permalänk
Medlem

Servern åker ner nu

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vega
Kan någon testa och säga om det fungerar? För jag sitter bakom en D-lin router/FW så jag vill se om jag lyckades fixxa portarna...

Jag sitter också bakom brandvägg och får inte internetspelet och funka :/

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

startar en server (instagib)

130.236.224.22
Välkomna!

Visa signatur

9700Pro rockar fett i 3dsmax och spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheArt
Får ni dåligt fps så testa ändra ljudet till software om ni nu har den på hardware

Får inte ens nåt ljud på hardware så ja, det är på software.

Men du har ju rätt likvärdigt system som jag har, dock aningen snabbare. Vad kör du för inställningar för att få det att flyta bra i bot-matcher mot datorn?
800x600x32 gissar jag, men resten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheArt
Får ni dåligt fps så testa ändra ljudet till software om ni nu har den på hardware

oj...det gjorde ju jättemycket....låg på runt 40 innan....gick upp till 60-70 med software ljud

tyvärr får jag bara stereo ljud då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rex
startar en server (instagib)

130.236.224.22
Välkomna!

Blev tråkigt att vinna hela tiden

Permalänk
Medlem

När jag kör "benchmark.exe" under /system-mappen i 1024x768 så får jag

Flyby 74,0 fps
Botmatch 25,7 fps

Botmatch borde ju motsvara vanligt botmatch-spel tycker man, men när jag spelar i 800x600x32 och klart neddraget på de flesta detaljer och så så skulle jag tippa att medel-fps ligger runt 30.

Verkar lite mysko...

Jaja, detta var iallafall mina bench-resultat vid 1024x768 utan AA eller nåt sånt. Nån annan som har kört benchen i 1024?

P3 866
384 RAM
GF4 TI4200SE

Permalänk
Medlem

kolla din FPS när du spelar engång då...

ö (alltså console som är ö tror jag) stats fps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZweX
kolla din FPS när du spelar engång då...

ö (alltså console som är ö tror jag) stats fps

Om du läser mitt inlägg innan så står det att jag har gjort det, och jag tippar på att medel när man kör en omgång ligger runt 30 fps (som värst ligger det runt 20 vid mycket action).

Man får ju inget medel när man spelar, utan bara ett kort medel över senaste sekunderna eller nåt sånt, eftersom realtime hoppar så jäkla mycket upp & ner.

Permalänk

Har någon samma problem som jag att man inte får fram några servrar i listan? Det står bara "Querying Master" eller något sånt hela tiden!! Jag sitter inte bakom någon brandvägg eller något sånt... Har Telia ADSL

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe nForce 2|AMD Athlon XP 2600+|2*256Mb TwinMOS WINBOND PC3200 DDR|120 Gb Maxtor 7200rpm ; 160Gb Seagate SATA ; 250Gb Seagate SATA|Sapphire ATI Radeon 9700 Pro|nVIDIA Soundstorm!|SAMTRON 19"|Windows XP Pro SP2 (SWE)

Permalänk
Medlem

nu finns det en dedikerad server uppe på fiskbulle.mine.nu
(instagib ctf)

direktlänk !OBS! öppnar spelet på en gång

står på 24/7

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Bara jag inne nu
Joina!

Permalänk
Medlem

kan ingen starta en server som I_N_T_E är instantgib?

ska man köra det kan man ju lika gärna lira gamla UT...det är ju vapnen som är tuffa

Permalänk
Medlem

Nej det är fysiken som är tuff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rsr
När jag kör "benchmark.exe" under /system-mappen i 1024x768 så får jag

Flyby 74,0 fps
Botmatch 25,7 fps

Botmatch borde ju motsvara vanligt botmatch-spel tycker man, men när jag spelar i 800x600x32 och klart neddraget på de flesta detaljer och så så skulle jag tippa att medel-fps ligger runt 30.

Verkar lite mysko...

Jaja, detta var iallafall mina bench-resultat vid 1024x768 utan AA eller nåt sånt. Nån annan som har kört benchen i 1024?

P3 866
384 RAM
GF4 TI4200SE

Ja, jag fick i 1024 med allt på max

Flyby 106,8fps
Botmatch 38,5 fps

Visa signatur

EPoX EP-8RDA+[¤]Athlon XP 2100+[¤]TwinMOS PC3200 m/Winbond[¤]Radeon 9700[¤]Antec 480W[¤]Vattenkylning[¤] 3D Mark 2001 SE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nUida
nu finns det en dedikerad server uppe på fiskbulle.mine.nu
(instagib ctf)

direktlänk !OBS! öppnar spelet på en gång

står på 24/7

Gjordes servern public eller?