AMD använder Steam för drivrutinsuppdateringar

Permalänk
Medlem

Hoppas att det går hitta äldre versioner av AMD's drivrutiner på steam också.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem

Tycker Microsoft kunde släppa in AMD, Nvidia osv i windows update i stället.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Tycker Microsoft kunde släppa in AMD, Nvidia osv i windows update i stället.

Är dom inte bitvis redan där?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Det här kan bli hur bra som helst. Släpp stöd för ljud via DP!

Permalänk
Medlem

Grryyyymt!

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Mycket bra förutsatt att vi slipper forcerade uppdateringar som med spelen via Steam.

De är inte forcerade, det är bara på by default att automatiskt uppdatera spelen. Man kan alltså stänga av automatiska uppdateringar med spelen, så det borde man även kunna med drivrutinerna.

(long time lurker)

Permalänk

Det här är jättesmart, men ser hellre att jag kan spela SC2 utan att muspekaren flippar ur först.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolacrille:

Det här är jättesmart, men ser hellre att jag kan spela SC2 utan att muspekaren flippar ur först.

Och vad har det med Steam att göra?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Mycket bra

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem

N I C E!

Förstår inte varför man inte fått automatiska uppdateringar på sina drivrutiner tidigare.

Visa signatur

"There are 10 kinds of people, those
that understand binary, and those
that do not"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iprenen:

Agree Kommer bli intressant de kommande månaderna på 2010 med AMDs nya serie och kravet på fungerande drivrutiner nu

Ja, så får vi se om AMD ger nVidia lite mer smisk...

Men smidigt med auto-driverupdate iaf.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Det här borde hanteras av windows os kan jag tycka.. hur som helst så är det bra med nytänk.

Däremot vill jag nog aldrig använda tjänsten för drivare. Jag anser att man måste köra drive sweeper efter man avinstallerat drivarna och innan man installerar de nya. Jag har fått problem någon gång då jag inte gjort det.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av Mike.a:

Har dom fixat så man kan använda HDmi kabeln igen? Kör just nu på 10,7. Annars är de helt onödigt att uppdatera.

Jag kör 10.8 och HDMI fungerar utan problem... Vad menar du inte fungerar?

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag är inte så kinkig på autouppdateringar, men däremot så stör jag mig på att det ofta finns enormt dåligt med information om vad som patchades och vilken version av spelet jag nu har. T.ex. så uppdaterades DoW2 nyligen med 2.4. Men trots att det var några dagar sen så har Steam ingen som helst information om patchen och ändringar eller vilken version jag har, och deras logg snackar om den tidigare patchen från augusti. Det kanske beror på Relic, men isåfall tycker jag Steam borde ha hårdare regler för hur deras patchar släpps.

Så här tycker jag det borde se ut:
Tydlig info - Updating Dawn of War II to v2.4. Click here for information about changes.
Alternativ - Latest patch causing problems? Click here to rollback to previous version. Notice this can cause multi-player options to stop working.

Undrar om det kommer en ny klient som kommer ha en separat sektion för drivers/annan mjukvara snart? Kul att se att AMD tar lite initiativ med nya ideer. Även om jag inte kommer använda det själv, så är det väl inte så dumt för många andra.

... Och det är Steams fel att utvecklarna inte orkar skriva beskrivningar om det?

För Valves egna spel så finns det alltid tydlig info i Update News.

Permalänk
Medlem

Soft med lite mer automatisk uppdatering. . .

Permalänk
Medlem

Smart, bara man kan välja bort det ifall man har problem med vissa drivers.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

... Och det är Steams fel att utvecklarna inte orkar skriva beskrivningar om det?

Du missade delen där jag skrev "Det kanske beror på Relic, men isåfall tycker jag Steam borde ha hårdare regler för hur deras patchar släpps."

Det är Steam som sätter reglerna, och om deras regler tillåter utvecklare att släppa uppgraderingar utan att bifoga korrekt information, vems är då egentligen felet?

Permalänk
Medlem

Väldigt bra idé detta må jag säga. Bra för personer som inte är intresserad av hårdvara utan bara spela.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte dra nytta av de här iallafall. Av någon anledning ger både 10.7 och 10.8 mig cirka 20% sämre fps i princip alla spel jag kör samt ger oförklarliga lagg spikar. Jag får bäst prestanda av gamla drivers som 10.5 men de är väl för att jag har ett gammalt kort antar jag.

Bara det kommer finnas en option för att stänga av auto update av drivers så är jag nöjd ^^

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Är dom inte bitvis redan där?

Jo, till viss del. Jag var uppenbarligen lite otydlig, ledsen för det. Syftar dock på hela programpaketet. Och gärna för alla program och enheter man har, ungefär som Update Manager i Ubuntu. Jag vill gärna hålla isär dessa världar.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Jo, till viss del. Jag var uppenbarligen lite otydlig, ledsen för det. Syftar dock på hela programpaketet. Och gärna för alla program och enheter man har, ungefär som Update Manager i Ubuntu. Jag vill gärna hålla isär dessa världar.

Ah.
Missuppfattade dig lite.
Tänkte inte på hela catalyst etc.
Fastnade vid drivers :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Varför sluta där? Försök få alla drivrutiner och program också, tänk att kunna ladda ner typ winrar, firefox, vlc, osv osv direkt i steam.

Permalänk
Avstängd

Bra nu ska dom bara lära sig programmera! Ati/AMD,s drivrutiner är skit och då är det snällt sagt!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Bra nu ska dom bara lära sig programmera! Ati/AMD,s drivrutiner är skit och då är det snällt sagt!

om det är det snälla om dom varför använder du då deras kort?
Personligen tycker jag illa om nvidias (inte dåliga eller så men bara gillar inte upplägget i deras controlcenter)
Har aldrig haft problem med någon av dom två sidorna.
Vänligen förtydliga.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RainesX:

om det är det snälla om dom varför använder du då deras kort?
Personligen tycker jag illa om nvidias (inte dåliga eller så men bara gillar inte upplägget i deras controlcenter)
Har aldrig haft problem med någon av dom två sidorna.
Vänligen förtydliga.

Håller med där om Nvidias kontrollpanel är så tråkig men med ett nvidia behöver du typ aldrig pilla där heller

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Och vad har det med Steam att göra?

Jag sa inget om Steam, min poäng är att ATi/AMD borde fixa problemen som finns innan dom lägger tid på såna här saker. Eller göra bägge samtidigt.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolacrille:

Jag sa inget om Steam, min poäng är att ATi/AMD borde fixa problemen som finns innan dom lägger tid på såna här saker. Eller göra bägge samtidigt.

Jag skulle nog gissa på att det är två helt olika team som jobber här.
Ett som fixar med drivers och ett som i detta fallet jobbar ihop med steam.
Alla på amd jobbar inte på samma sak och bara tar en sak i taget.

Själv har jag inga problem med deras drivers och har nog aldrig haft.
Men slänger man sig på betadrivers så får man räkna med problem ibland (säger inte att du gör det)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Gud vad Praktiskt !

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolacrille:

Jag sa inget om Steam, min poäng är att ATi/AMD borde fixa problemen som finns innan dom lägger tid på såna här saker. Eller göra bägge samtidigt.

Vad du inte förstår är att man oftast har olika avdelningar inom företag, antagligen är det inte de som har hand om själva drivrutinerna som har hand om steam-integreringen. Jag kan ha fel dock, men känns inte så troligt.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Fan va bra, riktigt najs!

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."