Permalänk
Medlem

Spel-laptop ca 8000kr

För det första... Jag vet att det nu finns massvis med trådar liggande här, egentligen med samma namn- men det är inte vad jag är ute efter och jag har egentligen gått igenom hela marknaden efter vad jag söker.

Jag letar efter något med ett bättre grafikkort än Mobility Radeon HD 5650 GDDR3 (som finns för sådär en 6000kr) och något som inte går upp tilll MSI GX660 klassen (mest för att jag inte vill/behöver något för det priset, 11k)

Denna känns inte prisvärd för 10,000kr. Mest med tanke på att HD 5850 kortet är GDDR3 vilket inte känns speciellt lockade för det priset (eftersom det inte är någon speciell uppgradering).

Acer Aspire 5943G - Inet.se

Möjligtvis att den hade varit okej för 9k, mest för att jag hittar inget motsvarande någonstans...

Denna går för 6,000kr och känns helt okej för pengarna, men hade gärna haft något lite bättre.

Acer Aspire 5738ZG - Inet.se (Men gärna med än 5650, vilket det finns liknande som har)

Någon som kan komma med någon lösning för detta? Jag behöver inte det bästa något något superpris, utan bara något som ska ligga där i mellan!

Jag läste om vissa som hittade väldigt bra datorer för 6,000kr, med rätt bra prestanda, och det är intressant om någon väl hittar. Känns som att jag väntar på att nya produkter och priser ska komma in för att hitta det jag vill ha.

Tack.

Permalänk
Medlem

Ingen med något litet råd? Måste väl finnas något där ute?

Permalänk

Det finns inget mellan 5650 och 5850(GDDR5), billigaste med 5850/70 är MSI GX660 som ligger strax över 10k.

Det är absolut ingen idé att köpa en laptop med 5730 och/eller vassare cpu som kostar 9k. Mitt råd är, spara ihop 5-600kr till och ta en GX660. Om det ej går så köp den billigaste med 5650m du kan hitta.

Permalänk
Medlem

Tackar, det var ungefär så jag tänkte, skönt med konfirmation!

Tror det blir en billig 5650 eftersom att jag kommer nog inte spela så grymt mycket och datorer bara går sönder ändå.

Tror du det spelar mycket roll med vilket CPU man skaffar till 5650 för att få prestandan som 5650 klarar?

Packard Bell EasyNote TM81-SB-943NC - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer <---- 6000kr AMD Turion II X2 P520 2.3ghz (1466 i cpu benchmarks)

Egenskaper för Acer Aspire 5551G-P324G64Mn (LX.PUU02.134) <---- 6000kr, verkar vara lite mer känd än Packarden, liite sämre cpu

Acer Aspire TimelineX 3820TG-5454G32n (LX.PXZ02.003) - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer <---- 8000kr i5 450M 2.4ghz (2506)

Känns inte som dessa 2000kr är värt det, men hur mycket spelar CPUn roll? Tror det blir den övre här! Vad tycker ni?

*Någon som vet någon bra laptop kylare för en resonabel peng föresten?*

Permalänk
Medlem

Sitter själv och funderar på detta lite och sneglar på denna:
Acer AS7552G-N936G1.28TMnkk Kraftfull 17,3-tums laptop med fyrkärnig processor! - Dator - Laptop - Laptop 17 - 18 tum

Men om ni säger att man ska ta så billig 5650 som möjligt känns ju denna lite dyr men den har ju 4kärning CPU, större hd, mer RAM, större skärm. än ex: ClickOK / MSI GX660-266NE 15,6" Full HD WIN7HP
Så dåligt kan väll inte 5650 vara? att denna suger bajs i grafik prestanda?
Och MSI har jag ingen erfarenhet av så säg gärna om dom är bra/dåliga osv.

Permalänk
Medlem

Från vad jag har läst så har MSIn ett två gånger så starkt grafikkort, med tanke på att det är GDDR5- så för spel om du ändå ska betala 10000, så lägg till en tusenlapp.

Läste att packard bells Easy notes var skit, funderar nu på Acers 5551g- som har lite sämre cpu.