catalyst control center till mitt moderkort??

Permalänk
Medlem

catalyst control center till mitt moderkort??

Hej!! har totalt hjärnsläpp eller så fattar jag bara inte hur man gör,

Har formaterat datorn precis,och innan så hade jag catalyst control center när man högerklickar på skrivbordet med musen osv,ja ni vet. och jag har installerat den flera gånger man händer inget,,fortfarande lagg när man surfar och ska scrolla ner på sidan tex,och inge catalyst control center någonstans..läste att det kunde vara att man behövde netframework 2.0...tankat och installerat det med men funkar fortfarande inte..så måste göra detta inlägg nu..hoppas ni kan hjälpa!! ... Lite spec..
obs! det är integrerad grafik !!
Board: Gigabyte 8I945GMF

Windows XP Professional Service Pack 3 (build 2600)

tack!

Visa signatur

IntelCore2duo 2,67ghz
HD2900PRO 512ddr3
3GB 800mhz cl5 ram

Permalänk
Medlem

GA-8I945GMF har inte någon AMD grafik krets, den har istället integrated Intel® Graphic Media Accelerator 950 och då är det helt normalt att Catalyst CC inte fungerar, du måste använda Intel drivrutiner för den inbyggda grafiken.

Länk till Gigabyte för moderkortet GIGABYTE

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

jo precis,grejjen är att jag redan har installerat den där du länkade till förr,men får fortfarande inte upp nån slags utility eller vad man ska säga,som CCC.. vilken är det som finns till intel då?..Och det laggar fortfarande när man scrollar i menyerna och överallt i windows,precis som när man precis formaterat datorn och inte har några grafikdrivrutiner installerade..om du förstår..

hur ska ja lösa det?
tack.

edit. tankat både chipset,och VGA drivrutinerna som fanns på gigabytes hemsida. Är det nått annat ja missat o tanka från dom ??

Visa signatur

IntelCore2duo 2,67ghz
HD2900PRO 512ddr3
3GB 800mhz cl5 ram

Permalänk
Medlem

Du kan prova denna sida från Intel, klicka på "Check your system for lates update" Intel® Driver Update Utility for graphics drivers - Check for the latest driver

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

den hittar ej...haha asså blir tokig..har laddat Intel® Graphics Media Accelerator Driver for Windows* XP32 (exe) från intels hemsida,men det kommer bara upp hela tiden att min dator inte uppfyller systemkraven !??!!? hur kan det vara möjligt? hur tar jag reda på vad det är som strular?? har win xp sp3 x32..

Visa signatur

IntelCore2duo 2,67ghz
HD2900PRO 512ddr3
3GB 800mhz cl5 ram