Finns det något alternativ till acer 3820tg?

Permalänk
Medlem

Finns det något alternativ till acer 3820tg?

Hej
Ni måste hjälpa mig!

Jag letar som en galning efter en 13.3"-14" laptop.

Krav:
Hög kvalitet!
Tyst
Hdmi
Bluetooth
Låg vikt (max 2kg)
Bra batteri (minst 6 timmar)
Bra prestanda (gärna i5 eller i7)
Skippar gärna cd-läsare för att minska vikten och storleken (dock inte ett krav).

Jag kommer använda datorn il skolan (matlab, office, surf, programmering) och hd-film. Jag spelar inte så mycket men det skulle vara roligt med något äldre spel någon gång.

Datorn som jag har hittat är http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=616754.

Dock så är jag osäker på kvalitet? Finns det några alternativ liknande denna dator fast med bättre kvalitet?
Hör även hört att acern ska ha ganska dålig skärm, vilket jag inte gillar.

Budget: 7000-17000
Men ska jag lägga upp emot 17k istället för 7000, så ska merkostnaden verkligen vara motiverad.
Jag har idag en gammal macbook, men har blivit sugen på en windows dator igen (Kommer jag ångra mig?)

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

Har du inte Dropbox?
Bli medlem genom denna länken och få 250mb extra utrymme! http://www.dropbox.com/referrals/NTU3ODYyMzk

Permalänk
Medlem

Behöver verkligen er hjälp!
*please

Visa signatur

Har du inte Dropbox?
Bli medlem genom denna länken och få 250mb extra utrymme! http://www.dropbox.com/referrals/NTU3ODYyMzk

Permalänk

Man får inte bumpa trådar enligt §4 ifall du inte visste det...

Jag älskar min 3820TG, men det verkar som om en MacBook Pro skulle sitta bättre för dig.
Du vill ha en bra skärm...
- Finns inte många laptop med bra skärm. De enda som har riktigt bra är väl Mac datorerna.
Du ska inte spela några krävande spel, men ibland gamla...
- Det betyder att en MacBook Pro passar bra för dig då den klarar lättare spel.
Angående kvalité...
- Mac > Annat
3820TG är väl bland de bästa (kvalité) laptops Acer har gjort, och jag har en själv, så jag kan säga att det inte är skräp utan den funkar helt ok. Men om du vill ha ren kvalité rakt igenom ska du väl satsa på en Mac. Eftersom du har haft en tidigare kommer du kanske bli besviken att din nya laptop inte är lika stabil som din gamla.

Eftersom din budget är ganska hög så kan du få en riktigt bra MacBook Pro som har alla dina krav.

Hoppas det hjälpte lite grann.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem

Okej. Förlåt för dumpningen!
Kanske får bli en macbook pro då ändå. Jag tycker dock att hårdvaran i 13" macbooken är ålderdomlig(c2d känns gammalt). 15" känns bättre, men jag tror jag kommer tycka att den är för stor.
Finns det verkligen inga andra vettiga datorer?
Är ändå beredd att lägga upp emot 17000!

Visa signatur

Har du inte Dropbox?
Bli medlem genom denna länken och få 250mb extra utrymme! http://www.dropbox.com/referrals/NTU3ODYyMzk

Permalänk
Medlem

Jag är i samma tankar som du,

Har kikat på den där Acer 3820 med i5 450m 4gg ram och den verkar varkligen bra..

Vill dock kanske ha en ssd disk i den, då blir den ju ännu dyrare men så jävla coolt ssd är, laddningstiderna är sjukt låga, sånt som märks....

Hittat ett ställe som skulle byta hårddisken till ssd, installera Win7, göra om den som fanns i datorn till en extern med hjälp av nåt minichassi,, Om jag köper ssd + Dator där så skulle de göra det för 500kr.

Funderar starkt på det - Jo jag vet, det kommer landa på omkring 12000kr men det kan ju vara värt det =D ???

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErikR:

Jag är i samma tankar som du,

Har kikat på den där Acer 3820 med i5 450m 4gg ram och den verkar varkligen bra..

Vill dock kanske ha en ssd disk i den, då blir den ju ännu dyrare men så jävla coolt ssd är, laddningstiderna är sjukt låga, sånt som märks....

Hittat ett ställe som skulle byta hårddisken till ssd, installera Win7, göra om den som fanns i datorn till en extern med hjälp av nåt minichassi,, Om jag köper ssd + Dator där så skulle de göra det för 500kr.

Funderar starkt på det - Jo jag vet, det kommer landa på omkring 12000kr men det kan ju vara värt det =D ???

Är du kunnig, så är det väl annars inga problem att byta hdd själv. Lätt att spara 500kr!

Jag tycker också datorn verkar vara ett bra alternativ. Det är bara kvaliten som jag är lite osäker på

Visa signatur

Har du inte Dropbox?
Bli medlem genom denna länken och få 250mb extra utrymme! http://www.dropbox.com/referrals/NTU3ODYyMzk

Permalänk
Skrivet av ErikR:

Jag är i samma tankar som du,

Har kikat på den där Acer 3820 med i5 450m 4gg ram och den verkar varkligen bra..

Vill dock kanske ha en ssd disk i den, då blir den ju ännu dyrare men så jävla coolt ssd är, laddningstiderna är sjukt låga, sånt som märks....

Hittat ett ställe som skulle byta hårddisken till ssd, installera Win7, göra om den som fanns i datorn till en extern med hjälp av nåt minichassi,, Om jag köper ssd + Dator där så skulle de göra det för 500kr.

Funderar starkt på det - Jo jag vet, det kommer landa på omkring 12000kr men det kan ju vara värt det =D ???

Hej du. Själv har jag en Corsair F60GB i min 3820TG. Älskar den Jag tog HDDn som var i och satte i ett HDD chassi som jag köpte på overclockers och det funkar perfekt. Min SSD (som jag också köpte på oc) kostade runt 2k, så inte kommer det kosta 12k för dig. 7,5k för datorn + 2k för ssd + 0,5k för installation = 10k

Edit: Kom på att datorn kostar 8-8,5k, så då blir det 10,5-11k :/

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Annars finns ju envy 14 som har i princip identisk prestanda fast har ett chassi som liknar macbook pro samt en högupplöst skärm med bra ljusstyrka och färgåtergivning. Kostar skjortan jämfört med acern dock.

Permalänk

Sitter i ungefär samma sits som dig, har i princip samma krav. Fast jag är inte speciellt sugen på en Macbook.

Det lutar nog dock mest åt att det blir en 3820TG för mig.

Permalänk
Medlem

Ok, Men räcker 60gb bra för dig Sandberg????

Jo jag var på OC idag och jag är riktigt sugen nu.... tyvärr kommer ju både billigare, större ifrån Intel till Vintern (och inte lär dom bli sämre)

2500kr för en ssd är lite väl saftigt men jag gissar att det kan vara värt det..

Sen en annan sak jag inte gillar om man nu ska lägga ut 10-11k Garanti på endast 1år !!

Mac är inte ett alt eftersom jag inte är van vid deras OS etc plus att jag älskar PC

hmmm ska kolla vidare men den är klart en toppkandidat just nu....

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk