Permalänk
Medlem

Intregerat HD3300+4850

Hej!

På mitt moderkort sitter någonting som kallas "SidePort", det är ett intregerat HD3300 med 128 mb minne. Chipset är AMD 790GX.

Problemet är att det intregerade grafikkortet inaktivers när mitt HD4850 är anslutet samtidigt, jag hade nämligen tänkt ha det intregerade till en andra skärm.

Moderkortet heter Gigabyte MA70GP-DS4H.

Någon som vet om det är möjligt att få det att funka medans det andra grafikkortet är anslutet?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Kan du inte ändra det i Bios?

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

Kör 2 skärmar via ditt 4850?, har svårt att tänka mig att CCC kan kontrollera 2 grafikkort och dess skärminställningar samtidigt. Om det nu mot förmodan fungerar hade jag gått på skattjakt i BIOS som ovanstående talare påpekar.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Det var mest av lathet det här eftersom jag bara har en dvikabel och inga adaptrar (två DVI på grafikkort) men jag antar att jag får köpa en.

Tack i alla fall.