Permalänk
Medlem

Youtube buffrar långsamt.

Det buffrar enormt långsamt, detta gäller dock bara vissa filmer.
Inget fel på min uppkoppling 18/1.

Har bara Mozilla brandväggen på ?

Är det fel på min sida av skärmen eller är det något annat fel ?

http://www.youtube.com/watch?v=maCSZFEPwzc&feature=related
En film som buffrar enormt långsamt.

Permalänk
Medlem

Re: Youtube buffrar långsamt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EuQ
Det buffrar enormt långsamt, detta gäller dock bara vissa filmer.
Inget fel på min uppkoppling

Säger precis detsamma, det mesta är lagom segt men vissa enstaka videor tar år och dagar på sig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EuQ

http://www.youtube.com/watch?v=maCSZFEPwzc&feature=related
En film som buffrar enormt långsamt.

Den laddar inte långsammare för mig än någon annan video jag kollat på (förutom vissa extremfall), testat både 480 och 720.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EuQ

Är det fel på min sida av skärmen eller är det något annat fel ?

Det verkar som att youtube oftast är segt(belastat?) oavsett var man är och vilken uppkoppling man har, det är i alla fall min erfarenhet av det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok, tack för det snabba svaret!

Permalänk
Medlem

din isp kanske har problem?

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem

Jag skulle tippa på att när en användare laddar upp en film hamnar den på en server som är nära där användaren bor. Mina egna klipp jag laddat upp går snabbt att buffra medans andras klipp kan gå riktigt segt och ibland riktigt snabbt.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Även här buffrar det oerhört mycket, så jag frågade en amerikansk bekant i Boston och han hade samma problem. Helt enkelt ett globalt problem, troligen påskyndat av att Youtube höjt kvaliteten på klippen på senaste.

Permalänk
Medlem

Vad har du/ni för antivirus? Kör F-Secure på ena datorn och den tar otroligt lång tid på sig att ladda ett YouTube-klipp.

Detta ska enligt uppgifter ha att göra med webbskanningen i F-Secure att göra.

http://forum.f-secure.com/topic.asp?TOPIC_ID=10479

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Bumpar denna tråd eftersom att jag lider av samma problem. Skillnaden är att det bara är min dator som buffrar långsamt, på mammas och pappas datorer går det minst 4 gånger snabbare att buffra samma film. :s
Vad kan det bero på?

Permalänk
Medlem

händer mig med just nu något med youtube tror jag

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

händer mig med just nu något med youtube tror jag

Tror inte det är fel med youtube eftersom att det fungerar prima på de andra datorerna i mitt nätverk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bachman:

Tror inte det är fel med youtube eftersom att det fungerar prima på de andra datorerna i mitt nätverk.

fel på youtube om man bor där jag bor ?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

fel på youtube om man bor där jag bor ?

Ja det är fullt möjligt. Det beror också på vilken internetleverantör man har. Ditt problem är i princip omöjligt att felsöka om vissa filmer buffrar som dom ska. Det kan vara en server i New York som råkar ha lite problem av något slag, eller en server i Stockholm. Eller så kanske det har med antalet anslutningar på datorn att göra eller 1 av alla andra miljoner saker det kan vara ^^

Min bandbredd halveras om jag testar mot en server i USA. Tänk dig då hur det ser ut på en server till säg, Australien.

Testa kabel, testa trådlöst, testa utan annan utrustning som tar bandbredd ink TV, telefon osv om du har det på bredbandet. Testa med annan webläsare. Testa att köra utan router om du har det. Bara köra uteslutningsmetoden och ladda upp med kaffe.

Visa signatur

Intel i7 950 -|- Asus P6T Deluxe V2 -|- Corsair 6GB 1333MHz -|- Gigabyte GeForce GTX 460 1GB -|- Corsair HX 650W -|- FD R3 -|- 1TB Samsung F3 -|- CM Hyper 212+ -|- Win7

Permalänk

Youtube säger att man ska rensa webbläsarens cache.
Har inte testat om det fungerar eftersom jag inte har något problem på den här datorn.

// Jonte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Youtube säger att man ska rensa webbläsarens cache.
Har inte testat om det fungerar eftersom jag inte har något problem på den här datorn.

// Jonte

Fungerade inte, rensade allt och startade om datorn. :/

Permalänk
Skrivet av Bachman:

Fungerade inte, rensade allt och startade om datorn. :/

Då måste det vara något annat

Permalänk
Medlem

Detta är helknasigt!
Jag stängde av datorn över natten (läääängesen den fick vara avstängd en hel natt!) och nu fungerar youtube precis som det ska igen, inga problem alls att streama 1080p! :s
Undrar vad tusan som var fel egentligen...

Permalänk

Jag har för mig att jag läst någonstans att klipp som sällan visas är mindre prioriterade till servrar och bandbredd.
Man får sitta och ladda vissa filmer i timmar/dagar medan klipp som är populära hamnar på bättre servrar och prioriteras mer bandbredd.

Sen så gillar jag verkligen inte Youtube längre..

Reklam före vissa klipp
Reklamrutor som flyger upp i klippen
Klipp som tas bort men ändå går att länka och söka till
Klipp som inte få ses i ens land etc. larvigt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Jag har för mig att jag läst någonstans att klipp som sällan visas är mindre prioriterade till servrar och bandbredd.
Man får sitta och ladda vissa filmer i timmar/dagar medan klipp som är populära hamnar på bättre servrar och prioriteras mer bandbredd.

Sen så gillar jag verkligen inte Youtube längre..

Reklam före vissa klipp
Reklamrutor som flyger upp i klippen
Klipp som tas bort men ändå går att länka och söka till
Klipp som inte få ses i ens land etc. larvigt.

Och ibland kan man inte ens se vissa klipp för dem laddar inte alls... :'(

Permalänk
Medlem

Detta börjar bli ett extremt drygt problem. Har fungerat hur bra som helst för ungefär 1 månad sedan, kunde streama 1080p oavsett tid på dygnet. Nu kan jag inte ens streama 240p under peaktime om jag inte vill låta den buffra i 10 min för ett 2 min klipp. Har kollat med ett antal andra och det verkar vara rätt många som har samma problem och det började uppstå vid ungefär samma datum.

Som sagt så är det värre på en del videos men vid peaktime så är det i princip alla. Ibland fungerar det att bara byta kvalité, ibland spelar det ingen roll.

Permalänk
Medlem

Jag har oxå problem med youtube hemma hos mig. 100/100 vilket gör att 1080p borde funka klockrent.

När jag sitter med min laptop på en annan 100/100 lina så funkar de dock väldigt bra. Jag börjar tro att netatonce cappar youtube på kvällarna..... men vad vet jag.

Permalänk
Medlem

just den där filmen buffrade snabbt för mej men vissa tar år för sej >.< och har 100/100 vikket e störande >.<

Permalänk
Medlem

Det måste vara youtube som har kapacitetsproblem nu för tiden.... Oftast laddar 720p jättesegt på kvällar, men byter jag till 1080 så går det jättefort.

Permalänk
Medlem

Jag har märket att det felet brukar komma upp efter kl 16:00. Innan dess kan jag se 1080p utan problem.

Permalänk
Medlem

På nätter fungerar det bra, buffrar 1080p utan problem jag med.. Dagarna, nä.

100/10

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Helt hopplöst med youtube sedan en tid. Buffra 10 sekunder, film 10 sekunder osv i oändlighet, och då är det vanliga simpla lågupplösta klipp. Har juste dator och router och iofs Telia ADSL, men gaming och fildelning fungerar galant.

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk

Säkert Youtube's reklam som suger allting och att de växer förfort än vad de har servrar och evt dålig bandbredd.. (Dålig är väl fel ord men för klen lina till det som går där igenom )

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesknet:

Jag har märket att det felet brukar komma upp efter kl 16:00. Innan dess kan jag se 1080p utan problem.

Exakt detta.

Börjar kännas som det kommer vara såhär förevigt tills man byter till mobilt bredband som säkert kommer fungera perfekt.

Eller är det bara jag som fortfarande har problem?

Permalänk
Avstängd

Här har du ett lessen Peng som har problem med Youtube...:'( Trots att jag sitter på 100/10 så bufffrar det segt...:/ Vad kan man göra åt detta? Höja bandbredden?*fundera*...

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Här har du ett lessen Peng som har problem med Youtube...:'( Trots att jag sitter på 100/10 så bufffrar det segt...:/ Vad kan man göra åt detta? Höja bandbredden?*fundera*...

Ja, det börjar ju bli lite halvt irriterande när man ska försöka ladda en video i 360p och får sitta och ändra region, byta mellan olika kvalité osv för att få det att fungera.

Permalänk