Permalänk
Medlem

Blev bra tillslut! Det blåa i ram kylaren förstörde lite dock:/

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Blev bra tillslut! Det blåa i ram kylaren förstörde lite dock:/

sa samma sak om kylaren, ska bli röda dioder eller ingenting alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

sa samma sak om kylaren, ska bli röda dioder eller ingenting alls

JAha ok NIce!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

JAha ok NIce!

ehehehehe...vaaah tuhurur duuu??...Jag eeeer sneell :), skämt och sido nu är man på stenalinebåten påväg till Danmark ska bli kul med 2 veckors resa !

Permalänk

Gillar sista bilden..

Visa signatur

Nuvarande dator: 5900x, 3080ti, 64gb ddr4

Permalänk
Medlem

Herrejävlar vad snyggt det blev, räcker knappt med 5
Samt GL HF med moderkortet, min var en riktig skönhet när den väl fungerade, inne på RMA just nu
Skulle rekomendera Vista till den eller näst senaste WHQL drivisar (15.51) och vill du köra windows 7, nätverket funkar inte så bra annars.

edit: Ha det kul i Danmark också!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas-2400:

Gillar sista bilden..

då måste du bara se filmen !
Kung Pow: Enter the Fist gjordes år 2002

Skrivet av wasidop:

Herrejävlar vad snyggt det blev, räcker knappt med 5
Samt GL HF med moderkortet, min var en riktig skönhet när den väl fungerade, inne på RMA just nu
Skulle rekomendera Vista till den eller näst senaste WHQL drivisar (15.51) och vill du köra windows 7, nätverket funkar inte så bra annars.

edit: Ha det kul i Danmark också!

haha jadu danmark är bara en början, befinner mig i mitt hemland nere i balkan :), kul som fan, fint väder underbar familj...och plugg -.- det enda tråkiga haha

Permalänk
Medlem

Är inte kung pow bilden copyright skyddad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

neeh jag tror inte det, den är ju printscreenad, jag har ingen aning faktiskt ^^

vadå printscreenad? menar du att det skulle spela någon roll om du printscreenade en bild eller "spara som" i windows?...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkeye01:

vadå printscreenad? menar du att det skulle spela någon roll om du printscreenade en bild eller "spara som" i windows?...

den kommer från en filmreview som en amatör har gjort, och han har printat den, jag tror det knappt är CR på den lixom :S hahahaha !

Permalänk
Medlem

snygga grafikkort du ska köra sen då

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie_l:

snygga grafikkort du ska köra sen då

ja dem kommer nog sitta fint, fan att Yamaha R1 lacken tog slut, dem skulle fått en vända lack annars :/

Permalänk
Medlem

Tror dock inte att posten ansvarar för detta dåd! :/ Du kan ta kontakt med han du köpte dom av men tror dock inte att det kommer ge något då kan kommer skylla på posten. Sjukt tråkigt sånt här!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Tror dock inte att posten ansvarar för detta dåd! :/ Du kan ta kontakt med han du köpte dom av men tror dock inte att det kommer ge något då kan kommer skylla på posten. Sjukt tråkigt sånt här!

hmm inte ???? njaah jag har haft kontakt med han killen och had bad skicka bilderna imorrn, ja men sändaren borde pakcketerat det väl oavsätt vad, detta är ju värdefulla saker, jag har alltid packeterat i orginalförpackningarna sedan har jag använt mig utav gladplast och sedan tillslut så har jag packeterat det i en annan låda, men den packeteringen jag fick av han var ju fyskam :(, han borde faktiskt tänkt sig för innan han packade, går det ät skicka tillbaka grafikkorten ???, jag tycker att det är bådas fel, först och främst sändaren och sedan posten som inte tar hand om paketen väl, men skulle den varit bra packetearad så skulle dem klara sig inte sant ???

Permalänk
Medlem

jag anser min paketering vara fullt tillräcklig. jag har säkert skickat 50 paket genom åren och detta är första gången nåt sånt här hänt för mig. Av bilden att döma är det något väldigt stort och tungt som släppts på vår försändelse. även om det varit större låda med mer stoppning tror jag det hade blivit skador i detta fall. paketet var såpass packat att korten inte kunde röra sig i lådan och att man utan problem kan droppa pakeet från iaf 1 meters höjd utan knas. det var ju såna där luftkuddar i och dom tar upp duktigt med stryk. jag skulle nog inte kalla den "fyskam" i alla fall...

ne posten har fuckat paketet och det ansvarar inte jag för. jag är lixom ingen webshop. jag har inte ångerrätt eller reklamation. jag har däremot en sak som 95 av alla som säljer grejer privat inte har, och det är viljan att hjälpa. vi löser ju det här på nåt vis.

ni som tror jag är en dålig säljare och att man inte borde handla av mig, varsågoda att kika här: Omdömen

sen att det inte går att fixa till bracketen håller jag inte med om. det är ju bara en hammare och ett skrustäd som behövs, o ni hade väl bilverkstad så dom grejerna tror jag inte ska va nån konst att hitta en bracket är ju bara en liten bockad plåtbit, det är inte nån hightecpryl, utan ska bara hålla kortet på plats i datorn. nothing more.

skulle du mot all förmodan inte klara att fixa den så kan jag mot att du skickar den till mig fixa den. jag betalar till och med frakten! (fyfan va jag är hjälpsam och snäll.. )

ang skicka i orginalkartonger så SA jag att jag inte hade dessa kvar, och därför inte kunde skicka i dom. så sluta bullshita, sånt där gillar jag fan inte.

Nu ska jag sticka på ett möte, så jag kommer inte vara tillgänglig förräns i eftermiddag.

vi hörs / Tommie

EDIT: gör inte en så stor grej av detta, bad things händer här i livet, men istället för att lipa sönder är det bara o fixa skiten. börja i rätt ände, prova korten ett och ett, så dom inte fått en knäck i PCBn. funkar dom fint, (som jag är rätt övertygad om att dom gör. ) så är det ju fetlugnt. då är det bara en liten löjlig plåtbit som ska rättas till lite. ingen konst ens för en vanlig hobbyklåpare.. annars skickar du den till mig som sagt, om du inte ens når upp till en hobbyklåpares nivå

sluta upp med denna tristess, börja pumpa lite fps

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie_l:

jag anser min paketering vara fullt tillräcklig. jag har säkert skickat 50 paket genom åren och detta är första gången nåt sånt här hänt för mig. Av bilden att döma är det något väldigt stort och tungt som släppts på vår försändelse. även om det varit större låda med mer stoppning tror jag det hade blivit skador i detta fall. paketet var såpass packat att korten inte kunde röra sig i lådan och att man utan problem kan droppa pakeet från iaf 1 meters höjd utan knas. det var ju såna där luftkuddar i och dom tar upp duktigt med stryk. jag skulle nog inte kalla den "fyskam" i alla fall...

ne posten har fuckat paketet och det ansvarar inte jag för. jag är lixom ingen webshop. jag har inte ångerrätt eller reklamation. jag har däremot en sak som 95 av alla som säljer grejer privat inte har, och det är viljan att hjälpa. vi löser ju det här på nåt vis.

ni som tror jag är en dålig säljare och att man inte borde handla av mig, varsågoda att kika här: Omdömen

sen att det inte går att fixa till bracketen håller jag inte med om. det är ju bara en hammare och ett skrustäd som behövs, o ni hade väl bilverkstad så dom grejerna tror jag inte ska va nån konst att hitta en bracket är ju bara en liten bockad plåtbit, det är inte nån hightecpryl, utan ska bara hålla kortet på plats i datorn. nothing more.

skulle du mot all förmodan inte klara att fixa den så kan jag mot att du skickar den till mig fixa den. jag betalar till och med frakten! (fyfan va jag är hjälpsam och snäll.. )

ang skicka i orginalkartonger så SA jag att jag inte hade dessa kvar, och därför inte kunde skicka i dom. så sluta bullshita, sånt där gillar jag fan inte.

Nu ska jag sticka på ett möte, så jag kommer inte vara tillgänglig förräns i eftermiddag.

vi hörs / Tommie

EDIT: gör inte en så stor grej av detta, bad things händer här i livet, men istället för att lipa sönder är det bara o fixa skiten. börja i rätt ände, prova korten ett och ett, så dom inte fått en knäck i PCBn. funkar dom fint, (som jag är rätt övertygad om att dom gör. ) så är det ju fetlugnt. då är det bara en liten löjlig plåtbit som ska rättas till lite. ingen konst ens för en vanlig hobbyklåpare.. annars skickar du den till mig som sagt, om du inte ens når upp till en hobbyklåpares nivå

sluta upp med denna tristess, börja pumpa lite fps

OWWW shiiiet vilken uppsatsskrivning
jag får nog slakta ett gts250 så länge :/, fan och jag som skulle ha 3 g-kort men men vart går det att köpa såna här brackets i sverige ???? att fixa kommer alldig att göra saken som ny, dessa ska lackas och då vill jag ha dem skadefria.
måste fixa bfgbracketen och modda hddburen först

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

OWWW shiiiet vilken uppsatsskrivning
jag får nog slakta ett gts250 så länge :/, fan och jag som skulle ha 3 g-kort men men vart går det att köpa såna här brackets i sverige ???? att fixa kommer alldig att göra saken som ny, dessa ska lackas och då vill jag ha dem skadefria.
måste fixa bfgbracketen och modda hddburen först

jag skulle kunna fixa plåten så den blir som ny, särskilt med lite ny fin lack på tror faktiskt att du skulle klara det också med rätt grejer. särskilt efter det jag sett i dina gallerier. du är noggrann, så jag tror 100% att den är räddningsbar. skulle det bli märken i den från skruvstäd kan du alltid spackla med polyesterspackel, alltså karosserispackel för bilar.

tror det är typ omöjligt att hitta en ny, eventuellt om nån har ett trasigt kort som skulle kunna skicka bracket mot fraktkostnaden eller nåt sånt.

har du provat korten än? går ju prova utan bracket, annars kan du ju plocka över den mellan korten när du testar då dom är identiska vad jag vet. båda är ju referensdesign på.

natti nattii, nu ska tommie sova ett par timmar. ska på kundbesök sen o jag är nåt djuriskt trött efter 20 mil bilresa och 3h möte.. hehe

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Jag hade värmt upp påten med varluftpistol eller gasol och sen riktat den med hammare eller skruvstäd

Permalänk
Medlem

Plåtarna är nog ganska mjuka så dom skulle man kunna böja tillbaks ganska lätt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av roskai:

Jag hade värmt upp påten med varluftpistol eller gasol och sen riktat den med hammare eller skruvstäd

Skrivet av ajsp:

Plåtarna är nog ganska mjuka så dom skulle man kunna böja tillbaks ganska lätt.

Jag är helt inne på samma bana. Använd en tång och en hammare för att böja den till normal passform. Om det är väldigt trögt så kan du ju försöka att värma den. Tänk också på att de delar som är böjda faktiskt inte syns när de sitter i datorn så du behöver ju bara få det att passa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie_l:

jag skulle kunna fixa plåten så den blir som ny, särskilt med lite ny fin lack på tror faktiskt att du skulle klara det också med rätt grejer. särskilt efter det jag sett i dina gallerier. du är noggrann, så jag tror 100% att den är räddningsbar. skulle det bli märken i den från skruvstäd kan du alltid spackla med polyesterspackel, alltså karosserispackel för bilar.

tror det är typ omöjligt att hitta en ny, eventuellt om nån har ett trasigt kort som skulle kunna skicka bracket mot fraktkostnaden eller nåt sånt.

har du provat korten än? går ju prova utan bracket, annars kan du ju plocka över den mellan korten när du testar då dom är identiska vad jag vet. båda är ju referensdesign på.

natti nattii, nu ska tommie sova ett par timmar. ska på kundbesök sen o jag är nåt djuriskt trött efter 20 mil bilresa och 3h möte.. hehe

Skrivet av roskai:

Jag hade värmt upp påten med varluftpistol eller gasol och sen riktat den med hammare eller skruvstäd

mm men just nu kan jag inte modda efterssom jag pluggar :/, det var därför jag hinner inte modda så mycket nu serrru :/

Skrivet av ajsp:

Plåtarna är nog ganska mjuka så dom skulle man kunna böja tillbaks ganska lätt.

ahh den första blev rätt så bra iaf :/

Skrivet av Aiwzor:

Jag är helt inne på samma bana. Använd en tång och en hammare för att böja den till normal passform. Om det är väldigt trögt så kan du ju försöka att värma den. Tänk också på att de delar som är böjda faktiskt inte syns när de sitter i datorn så du behöver ju bara få det att passa

jajaja, du vet väl att jag inte kommer kunna använda min låsmekanisk om pcibracketaerna är sneda ????
men skitsamma jag fixar det på nåt vis.

Permalänk

Dammigt GTS250!

Vet du om grafikkotren fungerar än?

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

jajaja, du vet väl att jag inte kommer kunna använda min låsmekanisk om pcibracketaerna är sneda ????
men skitsamma jag fixar det på nåt vis.

Jo men det jag menar är att det förmodligen kommer att synas på biten vart den varit böjd tidigare men det syns ju inte när kortet är monterat. självklar förstår jag att man inte kan "låsa" kortet när biten är helt sne
Hoppas att det löser sig utan att du behöver skaffa en ny

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Dammigt GTS250!

Vet du om grafikkotren fungerar än?

haha ahh den har fått sig nån dammtuss eller 2
det återstår att se, jag kanske köper 2 st brända 260gts idag bara för att få backplatesen

Skrivet av Aiwzor:

Jo men det jag menar är att det förmodligen kommer att synas på biten vart den varit böjd tidigare men det syns ju inte när kortet är monterat. självklar förstår jag att man inte kan "låsa" kortet när biten är helt sne
Hoppas att det löser sig utan att du behöver skaffa en ny

jag ska fixa det på nåt sätt...

Permalänk
Medlem

Fab vad sur man blir när folk paketerar saker dom ska skicka helt åt helvete. Du kanske ska köpa några andra grafikkort - som är sönder ofc, för en billig peng - med samma backplate? Då kan du iaf få i korten (Y) Men jag gillar bygget iaf, otur med grafikkorten.

Permalänk
Medlem

varför inte använda båda gts 250 istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Fab vad sur man blir när folk paketerar saker dom ska skicka helt åt helvete. Du kanske ska köpa några andra grafikkort - som är sönder ofc, för en billig peng - med samma backplate? Då kan du iaf få i korten (Y) Men jag gillar bygget iaf, otur med grafikkorten.

jo är ju det...men jag har fixat det nu...som tur var ,fixade båda korten, killen som jag skulle köpa korten utav gav mig hans backplates :D, så nu har jag helt nya backplates på alla kort :), tackar tackar, blir att modda hddburen för att få plats med båda grafikkorten nån dag

Skrivet av roskai:

varför inte använda båda gts 250 istället?

för att mina 9800gtx+OC är bättre :P, men det går att köra sli för det är samma grafikkort, dem bytte bara namn för att det inte skulle gå in i gammla serien, dvs den nya serien skapades

Permalänk
Medlem

riktigt nice bygge! ;D undrar bara vart du har köpt dina enermax magma fläktar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dasdasd:

riktigt nice bygge! ;D undrar bara vart du har köpt dina enermax magma fläktar?

jadå om du har följt mina andra delar som tex Armor Jr. Del: 2, så får du reda på vart

Permalänk
Medlem

ifalll.. inskaffar vattenkylning skaffar du en 120 radiator, o större håll i sidan?