Fujitsu/Siemens , Amilo La-1703 , Hjälp med Inställningar och Vista...

Permalänk
Medlem

Fujitsu/Siemens , Amilo La-1703 , Hjälp med Inställningar och Vista...

Hej !

Tänkte höra med er experter hur man skall ställa in VISTA så att det fungerar optimalt på en
liten och klen LapTop skoldator som används utav en tjej som går i 9'de klass !?!?

Dator : Fujitsu/Siemens, Amilio La-1703

1. Går det att skala ner VISTA så att det inte är så extremt resurs krävande då datorn i dag går i extrem snigelfart och man mest bara blir less... ?

Jooo... jag vet att maxa RAM-minnet alltid är bra och det kommer att beställas snarast men jag tänkte ställa in så mycket som möjligt färdigt innan så att den jobbar på bästa möjliga sätt.

2. Datorn har 2 RAM-minnes platser och bara den ena används idag,
Men hur tar jag reda på hur mycket RAM-minne moderkortet klarar av maximalt ?
( Det RAM-minne som sitter i är på 512 MB och av typen PC2-4300 , 266 MHz )

All hjälp mottages tacksamt !

Permalänk
Vila i frid

512 MB och Vista funkar inte bra ihop. Installera XP eller Ubuntu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

512 MB och Vista funkar inte bra ihop.
Installera XP eller Ubuntu.

Datorn kommer snarast att uppgraderas till 2GB RAM-minne ( vilket är max för denna dator )
Något byte av OS är inte aktuellt, så jag vore tacksam om jag fick hjälp med att göra det bästa möjliga utav Vista !?!?!

HJÄLP !

Permalänk
Vila i frid

Så länge det inte finns 2 GB i maskinen kan du inte göra något speciellt alls för att förbättra prestandan annat än att följa t.ex. råden @ TweakHound - Tweak & Optimize Windows Vista och klicka på NEXT för att titta på alla sidor.

Utöver tipsen där, inaktivera den inbyggda defragmenteringen och kör istället med Defraggler en gång i halvåret.