Ny rättegång startar mot The Pirate Bay

Permalänk
Skrivet av Sgart:

Tror du dessutom att personerna som driver PB aldrig haft stålar? Jag har rätt svårt att tro att de driver den sidan utan vinst.

Givetvis har de tjänat grova pengar på detta. Jag tycker det är märkligt att de inte också blivit sökta för bl.a. skattebrott. Det är miljontals kronor som har gått igenom TPB genom åren och oavsett vad några blåögda noobs tror kostar det inte extremt stora summor att driva några servers.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

Grejen är att upphovsrättsnabbeb inte kommer få ett öre av de 30 miljoner kronorna, för ingen av dem åtalade har den sortens pengar, dem är ju alla 30-åriga grabbar som bor i sin mammas källare!

hela skiten är meninglös tills vi får en regering som inte tillsätter 60-åriga "datakunniga" gubbar som har hand om skiten.

Är det inte så att skattebetalarna får ta den notan åt de som fått bötern och i sin tur är dem skyldiga staten pengarna. Finns det inget sådant brotts-myndighet som betalar ut pengarna åt den skyldig ifall det skulle vara ett ett "större"- brott

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Skrivet av armind:

Är det inte så att skattebetalarna får ta den notan åt de som fått bötern och i sin tur är dem skyldiga staten pengarna. Finns det inget sådant brotts-myndighet som betalar ut pengarna åt den skyldig ifall det skulle vara ett ett "större"- brott

Svar ja.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eaan:

And everyone was amazed...

Det är en blasktidning som inte har något som helst journalistiskt värde, om man läser den är det bara för att skratta åt hur dåliga/falska nyheter som skrivs där.

Det värsta är ju att den tidningen har ju folkets uppmärksamhet. Folket lyssnar och agerar efter vad den skittidningen skriver :S.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Hedersmedlem

Haha, rätt åt dem. Öga för öga...

Permalänk
Medlem

Ännu tråkigare är att DN & SvD börjar apa efter AB :/

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Brukar man inte kunna få hårdare straff beroende på sin sammhällsposition, då Kamprad är rik så borde inte han ha nån anledning att själa en TV för annat än att vara en tölp så ja, hans straff borde bli hårdare.

Nej, såklart inte. Varför skulle det vara värre om kamprad snor en tv än om jan-banan gör det? Det vore ju inte speciellt rättssäkert, det låter dock som ett uttalande som Beatrice Ask skulle kunna göra typ(dvs. jävligt puckat och ogenomtänkt)

Påföljden kan bli hårdare om man utnyttjar sin förtroendeställning mot annan(trolöshet mot huvudman), alltså tex. fd. kommunikationschefen på röda korset som förskingrat pengar genom falska fakturor.

Sitter man på en sån förtroendeposition och nyttjar det för att begå brott så kan det ses som synnerligen allvarligt.

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Nej, såklart inte. Varför skulle det vara värre om kamprad snor en tv än om jan-banan gör det? Det vore ju inte speciellt rättssäkert, det låter dock som ett uttalande som Beatrice Ask skulle kunna göra typ(dvs. jävligt puckat och ogenomtänkt)

Påföljden kan bli hårdare om man utnyttjar sin förtroendeställning mot annan(trolöshet mot huvudman), alltså tex. fd. kommunikationschefen på röda korset som förskingrat pengar genom falska fakturor.

Sitter man på en sån förtroendeposition och nyttjar det för att begå brott så kan det ses som synnerligen allvarligt.

Japp, anledningen till att jag följer mitt eget samvete och bryr mig inte allt för mycket om lag då den är "oböjlig" skrift som ändå har miljontals hål som går att utnyttja. Så länge nått inte är flexibelt eller föränderligt så har jag ingen respekt eller intresse för det. Det är bara text som man ska följa även om extremt få kan lagen i sin helhet(jag kan verkligen inte allt) och bryter nog därför dagligen mot lagen, men åtalas ändå inte så i mina ögon är lagtext bara en lista med "tabu" som ska få folk att tycka och tänka på ett visst sätt.... ungefär som facism, ja jag vet att jag låter extrem men jag tycker inte om stagnation och det finns alldeles för mycket sånt i form av trångsynthet, girighet osv osv men det är väl ett mänskligt problem.... men om man tänker så så är väl att begå brott och vara facistisk, och stagnerande frihet också hm, nu lägger jag av innan mitt huvud exploderar

Permalänk
Medlem

Haha, patetiskt att dom ens kan dömas! Inget brott har begåtts och det finns ett flertal liknelser som kan göras, t.ex. ska de som byggde vägarna dömas för medhjälp till rån om någon åker på vägen med bil efter rånet? Okunnigheten i rättsväsendet är pinsam!

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napkin:

Haha, patetiskt att dom ens kan dömas! Inget brott har begåtts och det finns ett flertal liknelser som kan göras, t.ex. ska de som byggde vägarna dömas för medhjälp till rån om någon åker på vägen med bil efter rånet? Okunnigheten i rättsväsendet är pinsam!

Motivera då, rebellen, till varför de inte ska dömas?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av thereal_twisted:

Nej, såklart inte. Varför skulle det vara värre om kamprad snor en tv än om jan-banan gör det? Det vore ju inte speciellt rättssäkert, det låter dock som ett uttalande som Beatrice Ask skulle kunna göra typ(dvs. jävligt puckat och ogenomtänkt)

Påföljden kan bli hårdare om man utnyttjar sin förtroendeställning mot annan(trolöshet mot huvudman), alltså tex. fd. kommunikationschefen på röda korset som förskingrat pengar genom falska fakturor.

Sitter man på en sån förtroendeposition och nyttjar det för att begå brott så kan det ses som synnerligen allvarligt.

Ah men det finns ju flera tänkbara syften med straff. T.ex. om det kostar X kr för alla att begå ett visst brott så är det ju inte särskilt avskräckande eller ens kännbart för någon som är väldigt rik (förutsatt att X är förhållandevis lågt sett till förmögenheten). Dagsböter är ju ett exempel (säger dock inte att det enbart beror av detta).

edit: behöver inte alls inkräkta på rättssäkerheten i alla fall (/mål)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Motivera då, rebellen, till varför de inte ska dömas?

varför ska just de dömas? Av alla som bidrar i den här cirkeln ska just ägarna av TBP dömas? Är inte de andra som möjligör nedladdningen lika skyldiga? Felet är inte enbart TBP's, torrents i allmänhet är något som borde förbjudas om man vill åt den illegala nedladdningen. Inte privatpersoner som har startat enskilda hemsidor. Motivera till varför just dom ska dömas?

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk
Medlem

Det är ju medeltida att gå och handla en plastskiva för 169 Kr som kopierats upp i extremt stora upplagor för liten peng och sen ska säljas för sjuka summor! Även ur en miljösynpunkt kan ju detta inte vara speciellt ultimat! Jag har inget emot att betala för det jag ser och lyssnar på, men priserna idag är helt sjuka och totalt omotiverade! Spotify är väl hur bra som helst och definitivt en teknik i rätt riktning.

Jag förstår inte riktigt hur människor tänker när dem totalt ska stoppa fildelning!? Det är ju utveckling, eller? Och vad jag förstår görs det fortfarande filmer idag, jag går mer på bio än vanligt och skådisarna i hollywood har inte flyttat ut på gatan än.. Ska fildelning stoppas på grund av girighet?

Visa signatur

__________________
Gigabte GA-P55M-UD4, i5 760 @ Stock, Sparkle GTX460 OC @ 810 Mhz, Fractal Design 650W 80+, Corsair 12GB (2x2048MB, 2x4096Mb) 1333MHz, Lian Li PC-V351R mATX RÖD, Asus VE248H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napkin:

Haha, patetiskt att dom ens kan dömas! Inget brott har begåtts och det finns ett flertal liknelser som kan göras, t.ex. ska de som byggde vägarna dömas för medhjälp till rån om någon åker på vägen med bil efter rånet? Okunnigheten i rättsväsendet är pinsam!

Du kanske ska lägga till att den som byggde vägen skriver när värdetransporten kommer på en skylt och har en kiosk vid vägkanten där de kan köpa vapen och rånarluvor för att råna denna inkommande transporten. Annars är din jämförelse rätt så olik fallet TPB.

Skrivet av Napkin:

varför ska just de dömas? Av alla som bidrar i den här cirkeln ska just ägarna av TBP dömas? Är inte de andra som möjligör nedladdningen lika skyldiga? Felet är inte enbart TBP's, torrents i allmänhet är något som borde förbjudas om man vill åt den illegala nedladdningen. Inte privatpersoner som har startat enskilda hemsidor. Motivera till varför just dom ska dömas?

Det där är ungefär som att säga. Varför dömer ni mördare 1 när det finns flera andra mördare som går lösa.

Ett mål omöjliggör inte ett annat. Detta är ju den första stora rättegången mot en fildelarsite. Det kommer säkert fler.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Du kanske ska lägga till att den som byggde vägen skriver när värdetransporten kommer på en skylt och har en kiosk vid vägkanten där de kan köpa vapen och rånarluvor för att råna denna inkommande transporten. Annars är din jämförelse rätt så olik fallet TPB.

Det där är ungefär som att säga. Varför dömer ni mördare 1 när det finns flera andra mördare som går lösa.

Ett mål omöjliggör inte ett annat. Detta är ju den första stora rättegången mot en fildelarsite. Det kommer säkert fler.

Men hur kan man döma någon för att ha byggt en hemsida som möjligör uppladdning av torrents? På vilket sätt bidrar dom sedan till att upphovsrättsskyddat material läggs upp och sedan laddas ned?

Visa signatur

| I7 950 @ 4.0GHz w/ Corsair H50 PnP Scythe 120 GT 1850 |
| Gigabyte GeForce GTX 470 SOC | Fractal Design R3 |
| Acer GD245HQ 120Hz |
--------------------------------------------------------------------------
| Burson HA-160D > Audeze LCD-2 Rev. 1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Det där är ungefär som att säga. Varför dömer ni mördare 1 när det finns flera andra mördare som går lösa.

Ett mål omöjliggör inte ett annat. Detta är ju den första stora rättegången mot en fildelarsite. Det kommer säkert fler.

"fidelarsite" De delar inte filerna i sig utan länkar till filer. En länk är också en fil men är en länk olaglig? Är det då olagligt att länka till the piratebay som jag gissar många tidningar samt privatpersoner har gjort. "Här kan du ladda ner" Är detta då ett brott? Jag tycker inte det är ett brott utan personen som delar ut den olagliga filen alltså seed:ern är han som begår brottet. Samt alla som laddar ner hans fil förstås. De är ju i och för sig dömda för medhjälp till brott vilket man kan säga att de har gjort. Med då har även google begått brott samt bling och alla andra sökmotorer.

Jag tycker man kan försöka lägga ut mer lagliga varianter att ladda ner mot en liten kostnad. UTAN DRM!

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

N1!

Inget mer att säga så jävla rätt!!

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Få se nu....

De driver en hemsida som visar material för nerladdning
De driver en server som har ovanstående hemsida men framförallt kopplar den samman folk som laddar upp o ner av varandra
De tjänar grova pengar på det!

SOLKLART skyldiga! *BAM* (Domstolsklubban i bordet)

Sen bryr jag mig inte så mycket om det finns lagtext angående detta då de dem håller på med helt klart ska vara olagligt.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Negima:

Mp gick fram rätt mycket och de har ju samma åsikter som pp i dessa frågor

Fast det finns kandiater i MP som inte tycker det och röstar för acta och ipred med mera. Och jag tror MP byter bort alla dessa frågor mot en lusekofta bara de får tillfället.

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem

Argumentet till medhjälp är så himla långsökt i detta fallet.
Då borde alla de människor som byggt vägar där förbrytare åkt fällas för medhjälp till rån, rattfylla, vårdslöshet i trafik, kidnappning, eller?

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napkin:

varför ska just de dömas?

För att de bryter mot lagen.

Skrivet av Napkin:

Av alla som bidrar i den här cirkeln ska just ägarna av TBP dömas? Är inte de andra som möjligör nedladdningen lika skyldiga?

Det är inte ett krav på att antingen dömer man alla eller så dömer man inga alls. Det är betydligt enklare att samla bevis mot TPB än mot enskilda fildelare. Effekten av att TPB åker dit är också betydligt större än ifall Per-Erik Larsson åker dit för att ha laddat upp millenium-serien.

Skrivet av Napkin:

Felet är inte enbart TBP's, torrents i allmänhet är något som borde förbjudas om man vill åt den illegala nedladdningen.

Återigen: man måste inte göra allt på en gång. Torrent är en teknik som har fler användningsområden än illegal fildelning, att förbjuda det vore löjligt. Det som behövs är vettiga legala tjänster med vettig priser.

Skrivet av Napkin:

Inte privatpersoner som har startat enskilda hemsidor. Motivera till varför just dom ska dömas?

TPB har ca 20.000.000 unika användare. Anta att väldigt, väldigt många av dessa laddar ner torrents som pekar på upphovsrättsskyddat material. TPB är källan till en stor del av nedladdningen av upphovsrättsskyddade verk. Anta dessutom att de som ligger bakom TBP vet att det finns sådana här torrents. Anta att de vägrar att ta bort de som pekar på upphovsrättsskyddat material. En torrent-fil ska laddas ner - det är dess syfte. Om en .torrent-fil pekar på en film eller fil som är upphovsrättskyddad så är det ett brott mot upphovsrättslagen att ladda hem denna. Om en sajt erhåller en tracker och en sökmotor för att leta reda på just dessa torrents så kan man mycket väl kalla det för medhjälp.
Hade TPB filtrerat bort torrents som pekat på upphovsrättsskyddade verk så hade allt varit frid och fröjd. Sunde och c/o har själva valt att förolämpa de upphovsmän som kontaktat sajten om just det här, baserat på vad en juridik-studerande sagt till dem. TPB-gänget är lika patetiska som film- och musikindustrin, på sitt eget sätt.

Om man lyssnade in på förra domstolsvändan så hör man hur Fredrik, Gottfrid och Peter försöker slingra sig. På frågan om de visste huruvida det fanns ett stor antal torrents som pekade på upphovsrättsskyddat material svarade de: "Naej, vi koller inte igenom alla filer. Vi vet inte om det finns upphovsrättskyddat material där." Snälla? Är det någon som tror på det? Ärligt talat.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Campaigner:

Få se nu....

De driver en hemsida som visar material för nerladdning
De driver en server som har ovanstående hemsida men framförallt kopplar den samman folk som laddar upp o ner av varandra
De tjänar grova pengar på det!

SOLKLART skyldiga! *BAM* (Domstolsklubban i bordet)

Sen bryr jag mig inte så mycket om det finns lagtext angående detta då de dem håller på med helt klart ska vara olagligt.

Har de inte stängt ner sin tracker?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Skrivet av Valiumballong:

För att de bryter mot lagen.

Det är inte ett krav på att antingen dömer man alla eller så dömer man inga alls.
[...]

Både ja och nej. Det finns inte krav på att alla ska dömas, men det finns krav på att lagen ska gälla alla, och då ska alla som på samma sätt bidrar till den illegala feldelningen kunna dömas på samma sätt. Alltså ska Magnus Uggla kunna anmäla Google, bing osv. som såklart också då ska dömas efter samma principer.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

Go TPB!
TPB är dock en skit tracker, men dom symboliserar något mycket större Tror inte sidan kommer läggas ner hur dommen än blir, kommer bara tas över och drivas av andra och flyttas ännu mer utomlands så dom inte kan komma åt den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napkin:

1. Men hur kan man döma någon för att ha byggt en hemsida som möjligör uppladdning av torrents?

2. På vilket sätt bidrar dom sedan till att upphovsrättsskyddat material läggs upp och sedan laddas ned?

1. Det får du nog läsa domslutet för att få en inblick i.

2. De tillhandahar med största medvetande tracking och uppläggande av torrents som sprider upphovsrättsskyddat material. Det är deras levebröd. Sidan TPB hade aldrig ens funnits i den version vi har idag om det inte vore för upphovsrättsskyddat material.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan TPB och Google är att om någon upphovsrättinnehavare klagar på att det finns länkar till upphovsrättskyddat material på Google så tar Google bort det. TPB skulle inte ögra samma sak.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av )ExecutoR(:

Både ja och nej. Det finns inte krav på att alla ska dömas, men det finns krav på att lagen ska gälla alla, och då ska alla som på samma sätt bidrar till den illegala feldelningen kunna dömas på samma sätt. Alltså ska Magnus Uggla kunna anmäla Google, bing osv. som såklart också då ska dömas efter samma principer.

Absolut, men man måste börja någonstans. Jag tror att det är uppsåt som kommer bli det centrala när det handlar om brott mot upphovsrättslagen. TPB visste om att det fanns torrent-filer som pekar på upphovsrättsskyddat material. TPB gjorde inte något åt det. Google, å andra sidan, sysslar varken med tracker eller torrent. De indexerar webben. Jag anser att det finns en distinkt skillnad mellan Google:s och TPB:s affärsmodell och jag är övertygad om att det är det som kommer att fälla TPB, men leda till att åtal mot exempelvis Google ogillas.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Få se nu....

De driver en hemsida som visar material för nerladdning
De driver en server som har ovanstående hemsida men framförallt kopplar den samman folk som laddar upp o ner av varandra
De tjänar grova pengar på det!

SOLKLART skyldiga! *BAM* (Domstolsklubban i bordet)

Sen bryr jag mig inte så mycket om det finns lagtext angående detta då de dem håller på med helt klart ska vara olagligt.

De driver en hemsida som användare kan ladda upp länkar till torrents, dom styr inte vad folk laddar upp där och dom säger inte heller till dom att göra det.
De bedriver en server som tillhandahåller hemsidan i fråga, dom kopplar inte samman någon det är användarna själva som gör, lär dig vad i helvete en torrent är i grund och botten.
Det tjänar inte ett jävla öre på det, dom får donationer av användare dock räknas inte detta som något dom "TJÄNAR", dom säljer grejer dock men skulle det vara olagligt att sälja tröjor kepsar etc?

Du har absolut ingen jävla aning om vad en torrent är eller vad en torrent tracker i grund och botten är, läs på innan du säger något sånt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maltek:

Skillnaden mellan TPB och Google är att om någon upphovsrättinnehavare klagar på att det finns länkar till upphovsrättskyddat material på Google så tar Google bort det. TPB skulle inte ögra samma sak.

Exakt!
Eller har alla glömt alla elaka och dumma svar på begäran från upphovsrätthavarna?

Alla jämförelser med bilar, nike och vägar håller inte för i alla dessa fall saknas uppsåt! Killarna visste vad de gjorde och de vägrade att avlägsna länkar till upphosrättsskyddat material. Om jag lägger ut en länk till piratkopierat spel på swec så kommer jag att bli bannad illakvikt och länken tas bort. Anakata och Co gjorde ingenting, de bara skrattade bort de första varningstecken. Nu får de äta upp sina egna ord!

Killarna kommer med all sannolikhet att bli dömda och ska jag vara helt ärlig så kommer det att infinna lite skadeglädje inom mig för all skit som herr Anakata gjort och sagt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

För att de bryter mot lagen.

Finns ingen lag som säger att man inte får tillhandahålla en torrent tracker så nej dom bryter inte mot någon lag.

Skrivet av borz:

Exakt!
Eller har alla glömt alla elaka och dumma svar på begäran från upphovsrätthavarna?

Alla jämförelser med bilar, nike och vägar håller inte för i alla dessa fall saknas uppsåt! Killarna visste vad de gjorde och de vägrade att avlägsna länkar till upphosrättsskyddat material. Om jag lägger ut en länk till piratkopierat spel på swec så kommer jag att bli bannad illakvikt och länken tas bort. Anakata och Co gjorde ingenting, de bara skrattade bort de första varningstecken. Nu får de äta upp sina egna ord!

Killarna kommer med all sannolikhet att bli dömda och ska jag vara helt ärlig så kommer det att infinna lite skadeglädje inom mig för all skit som herr Anakata gjort och sagt!

Finns fortfarande ingen lag som säger att du inte får tillhandahålla en söktjänst...