Hjälp med uppgradering av grafikkort

Permalänk
Medlem

Hjälp med uppgradering av grafikkort

Imorn får jag hem mitt nya XFX Radeon HD 5670, en klar uppgradering från mitt Radeon HD 4650. Jag har aldrig gjort detta innan så jag undrar vad jag måste göra på datorn innan jag tar ut gamla och efter jag satt in det nya. Antar att jag måste avinstallera drivisar via Catalyst Install Manager eller vad det heter, men vad mer?

Permalänk

avinstallera byt kort installera... logiskt eller?

Visa signatur

<Rampage Extreme III>------<Corsair Dominator GT 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz>------<Intel Core i7 950 4 GHz>------<H70 CPU-kylare (Läckage) bytt till Noctua NH-U12P)>------<Fractal Design Define R3, Vit moddad>------<Corsair AX 1200W 80+ GOLD>------<Asus GeForce GTX 480 1536MB SLI>------<2st OCZ 60GB Vertex 2 E Series i raid0>------<Western Digital Caviar Black 1+2TB i lagring>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glimbrink:

avinstallera byt kort installera... logiskt eller?

Jojo, men vad innebär avinstallera? Avinstallera CCC och grafikkortsdrivrutinen via Catalyst Install Manager och sen är det klart? Läste nåt om Driver Sweeper eller nåt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av rymz:

Jojo, men vad innebär avinstallera? Avinstallera CCC och grafikkortsdrivrutinen via Catalyst Install Manager och sen är det klart? Läste nåt om Driver Sweeper eller nåt..

Driver sweeper är ett program för att ta bort drivrutiner helt. När man avinstallerar catalyst install manager kan det bli rester kvar vilket kan leda till konflikt med det nya kortet. Ladda ner och installera driver sweeper, starta om dator i felsäkert läge, starta driver sweeper, du får då upp alla dina drivrutiner, klicka i alla ati drivrutiner, stäng av dator, sätt i kortet, ladda ner och installera dom nya drivrutinerna, klart.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara höra om det är ok att sätta i skärmen i det nya kortet utan drivisar, vet inte om windows kommer vara i vga-läge men det antar jag inte?

Permalänk
Medlem

Allt gick som det skulle, mycket enkel process!