Permalänk

Hjälp med asp

Behöver hjälp med asp.. Det är så att jag vill ha inte lika men samma princip som på http://www.palleman.nu och vet inte vad jag ska kolla efter eller hu det fungerar!

Visa signatur

sure..

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det som du vill ha samma som? Hela sidan?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk

Ledsen glömde säga men menyerna alltså så det står en text där över när man håller på dom! *ledsen att jag glömde*

Visa signatur

sure..

Permalänk
Medlem

Ett tips är att glömma asp och testa javascript.. Asp har man till helt andra saker.

Visa signatur

berta, gamla berta, du är en underbar maskin...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av henning
Ett tips är att glömma asp och testa javascript.. Asp har man till helt andra saker.

Eftersom jag har jobbat med asp ganska intensivt dom senaste månaderna så vet jag ganska väl att asp inte används åt helt annolunda saker utan att asp går att använda till väldigt mycker och likaså till det här men sen kanske jag behöver nått med javascript i visst med asp tror jag behövs med.

Visa signatur

sure..

Permalänk
Hedersmedlem

<a href="länk.html" title="text som visas">

Är det så du menar?

EDIT: Hmm... Nu vet jag iofs inte om title-atributet är w3c-standard eller inte. Har för mig att det inte är det.
Hur som helst, är det den funktionen du vill ha?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk

Hmm är inte det så det kommer en gul förklarings ruta? Jag vill ha så att det blir en stor rubrik överlänkarna om man håller på dom

Visa signatur

sure..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersson
Hmm är inte det så det kommer en gul förklarings ruta? Jag vill ha så att det blir en stor rubrik överlänkarna om man håller på dom

Det är Javascript precis som henning säger.

Visa signatur

[zux]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersson

Eftersom jag har jobbat med asp ganska intensivt dom senaste månaderna så vet jag ganska väl att asp inte används åt helt annolunda saker utan att asp går att använda till väldigt mycker och likaså till det här men sen kanske jag behöver nått med javascript i visst med asp tror jag behövs med.

eftersom att ASP är ett serversida språk så kan det ju omöjligt användas till det där då det sker på client sidan, eller hur?
undrar lite _hur_ intensivt du har arbetat med ASP,

<span id="lank1" style="{display:none}">länk1</span> <span id="lank2" style="{display:none}">länk2</span><br> <a href="lank1.html" onmouseover="lank1.style.display=''" onmouseout="lank1.style.display='none'">länk1</A><br> <a href="lank2.html" onmouseover="lank2.style.display=''" onmouseout="lank2.style.display='none'">länk2</A><br>

det där borde väl funka ganska bra för ändamålet?

Permalänk
Medlem

det går ju att använda
<a href="kalle.htm" title = "Kalle">Kalles.htm</a>

eller ä'r jag ute och cyklar som vanligt??

Visa signatur

Har inte så mycket att säga, så jag låter bli!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dannyp
det går ju att använda
<a href="kalle.htm" title = "Kalle">Kalles.htm</a>

eller ä'r jag ute och cyklar som vanligt??

Ja eftersom det inte är inforutan utan den stora texten som kommer när man för musen över menyvalen.

Javascript är lösningen för jag har använt en liknande för länge länge sen

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dannyp
det går ju att använda
<a href="kalle.htm" title = "Kalle">Kalles.htm</a>

eller ä'r jag ute och cyklar som vanligt??

Läst hela tråden?

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com