Permalänk

MineCraft: The Earth | Video Clip | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com
en kille som håller på att bygga jorden,mäktigt imponerande måste jag säga.

blir sugen på detta spel,saknar nått sånt där socialt byggar spel.
blockland i all ära,men det förstördes utav att det som var bra skulle börja att kosta en massa=/.
vart köper man detta spel?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

vart köper man detta spel?

Mincraft.net

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk

Förstaposten kanske bör uppdateras med IP till "SweClockers-servern" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Förstaposten kanske bör uppdateras med IP till "SweClockers-servern" ?

Jag tror det finns flera servrar nu?
Så kanske en ny post med ip till dessa och en liten förklaring av regler eller nåt vore på sin plats.

Visa signatur

Xtralarge.se - Minecraft server med betoning på uptime, stabilitet och kvalitet.

Permalänk
Medlem

Underbart spel det här, minuter förvandlas till timmar allt för kvickt. Hoppar också in på servern under namnet jagardaniel

Permalänk

Fatta minecraft med CryEngine btw

Permalänk
Medlem

charmen med minecraft är den simpla block grafiken. för detaljerad grafik skulle bara förstöra känslan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ph33r:

Konstigt, jag köpte spelet igår vid 23 tiden och i samma sekund som jag loggade ut från paypal så kunde jag lira.

Bygger ni skeppet på swec servern? Jag hjälper gärna till

Jag vill spela!

Har mailat bådet Payment Support, vanlig Support och Magnus själv. Ingen har svarat på tre dagar

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

Haha, en fotbollsplan!

Visst är den fin

Tror den tar en minst 5000 pers nu.

Permalänk

Kan behövas en skylt vid spawn som uppmanar folk att plantera träd efter att de huggit ner dem. Just say'n.

Permalänk
Skrivet av Hockey Stick:

Kan behövas en skylt vid spawn som uppmanar folk att plantera träd efter att de huggit ner dem. Just say'n.

Eller om det börjar ta slut på träd. Kan personen som är OP på servern plantera träd.

Fast behövs inte på "båtservern", där bara spawnar jag färdiga träbitar!

Update:

Jobbigt att bygga!

EDIT:

Hittade "Cartograph", ganska coolt litet program.

Båt - Varning för stor bild

Permalänk
Skrivet av Sephinator:

Update:

Jobbigt att bygga!

EDIT:

Hittade "Cartograph", ganska coolt litet program.

Båt - Varning för stor bild

Fasen vad fränt!

Btw, är det bara admins som kan leka med vatten i SMP?

Permalänk
Skrivet av Hockey Stick:

Fasen vad fränt!

Btw, är det bara admins som kan leka med vatten i SMP?

Vad menar du med "leka med vatten"?
använda hinkar och så?

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg där pompe! Enklare att se och bedöma fören från det där avståndet. Det ser ju riktigt bra ut faktiskt. Snyggt med bakdelen du har börjat på där också!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Asså ofta man behöver betala för betan?

Permalänk
Skrivet av Sephinator:

Vad menar du med "leka med vatten"?
använda hinkar och så?

Ja, precis. När jag plockar upp vatten med en hink så försvinner vattenblocket även om det är från en oändlig källa. När jag häver ut vattnet igen så stannar det inte kvar. Verkar inte fungera likadant som i singleplayer. Vill göra en fontän i mitt bygge men vattnet vill ju inte ligga kvar så att säga.

Permalänk
Skrivet av lillgubbn:

Asså ofta man behöver betala för betan?

Alphan*

Skrivet av Hockey Stick:

Ja, precis. När jag plockar upp vatten med en hink så försvinner vattenblocket även om det är från en oändlig källa. När jag häver ut vattnet igen så stannar det inte kvar. Verkar inte fungera likadant som i singleplayer. Vill göra en fontän i mitt bygge men vattnet vill ju inte ligga kvar så att säga.

Funkar för mig men jag har ju en moddad server. Använder hey0's servermod.

EDIT:

Och den här.

Llamacraft, release 3.6 (bucket fix + antigriefs) - Minecraft Forum - Official Minecraft Forums

Läs längre ner så får du veta hur man fixar "bucket" fixen.
Fixa backup av originalfilerna bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av granis:

En liten update från xtralarge.se, där vi bara är Sweclockare som bygger ( vad jag vet iallafall! )

Så här såg det ut i staden imorse: http://xtralarge.se/minecraft/maps/citymap_2010-09-30---_9.20...
Och sen ikväll: http://xtralarge.se/minecraft/maps/citymap_2010-09-30---_20.1...

Ska knåpa ihop en liten sida senare så man kan kolla timelinen eller göra en liten slideshow eller så.

Lust och fixa en uppdaterad bild så jag kanske hittar mitt bygge

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Skrivet av Copa:

Lust och fixa en uppdaterad bild så jag kanske hittar mitt bygge

http://xtralarge.se/minecraft/maps/citymap_2010-10-01---_21.2...

Här har du alla bilder:
http://xtralarge.se/minecraft/

Permalänk
Medlem

Roligt att se lite olika konstruktioner. Flygplats, teater och annat

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Fasen vad roligt att fixa lite moddar till servern.
Nu håller jag på att fixa ett TP system.
Som kommer göra det lite roligare.

En sak har jag lärt mig idag också.
Mr. Ala tycker om TNT...

Permalänk
Medlem

Fan ser att min platta inte hamnade på mitten av tornet, pallar man bygga om? Får nog fan vara, redan fått göra om så mycket...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillgubbn:

Asså ofta man behöver betala för betan?

Ptja, om du absolut inte vill betala för att spela en alphaversion (9,95€), så kan du alltid vänta till fullversionen är släppt och köpa spelet då för 19,95€.

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem

Inte min dag, min diamant pick försvinner först(slängde den på marken för att renewa den, så var den borta), sen så försvinner en stack av iron då man ska smälta det...

Testat logga ut och in, funkade inte.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

http://data.fuskbugg.se/skogsturken/mcnolife.jpg

Min första simpla byggnad, sedd utifrån..

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

gud va sugen jag blir på detta, kostar det nåt? jag har spelat garrys mod väldigt mycket men detta känns roligare, att det spawnr monster och lite skatter och grejer, finns det nån sweclockers server uppe?

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sephinator:

En sak har jag lärt mig idag också.
Mr. Ala tycker om TNT...

Va, hur kan du tro det?

Jag byggde ett litet berg av TNT och sedan en bur av TNT som man inte kunde komma ut ur. Jag hoppade ner i den och bad Sephinator att teleporta Aluminium till mig och när han kom dit så smällde jag. Laggade som fan och sedan låste sig spelet med en svart skärm
Vart ett skapligt hål i backen

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av tonix:

gud va sugen jag blir på detta, kostar det nåt? jag har spelat garrys mod väldigt mycket men detta känns roligare, att det spawnr monster och lite skatter och grejer, finns det nån sweclockers server uppe?

Läs tråden!
Det är bara fem sidor så det är ju ingenting.

Permalänk

Åh, jag som hittade en mega-bauta-frän-gruva och så tappar man kontakten med servern varannan sekund. Var besluten att ta så många resurser jag kunde dock. Är i stort behov av kol

Permalänk

Kan vem som helst dyka upp och sabba det man byggt? Hur vågar man isåfall sätta igång med några större projekt D: