Har Komplett börjat bli för stora??

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Jag fattar inte att folk fortfarande rapar detta. Om man inte kan eller vill ringa då? Man har kanske värsta skräcken för att prata med främlingar i telefon. Idag finns det bra alternativ och jag tycker inte att det är för mycket begärt att man ska kunna maila och få svar inom en timma under kontorstid.

Personligen väljer jag alltid mail om det går. Jag orkar helt enkelt inte sitta 5-50 minuter i telefonkö för att få svar på minsta lilla grej. Även om jag kan lägga luren när jag sitter på jobbet så slår det aldrig fel att det är någon som kommer och vill något just då. Nej, bättre då att maila och få svaret tillbaka en timma senare.

http://www.telehomo.se/telehomo.jpg har ju en tendens att vandra runt på supporten där jag jobbar, men vi jobbar huvudsakligen med mail, för att det går snabbare och vi har många internationella kunder som är otroligt mycket lättare att förstå i skrift än i tal.

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag och väntar på den fraktsedel komplett skulle skicka den 12:e. Sedan dess har jag kontaktat dom 2 ggr...

"Ojdå, det står att vi skickat en till dig. Aja jag skickar ut en till..." är ungefär standardsvaret.

Tror inte en sekund på att dom faktiskt skickar ut dom, utan dom väntar och ser om man kommer ge upp helt enkelt...

Aldrig haft något problem med komplett förut, men då har jag aldrig behövt skicka tillbaka något. Det här är bara för mycket, och sista gången jag använder komplett.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Rikimaru:

Själv sitter jag och väntar på den fraktsedel komplett skulle skicka den 12:e. Sedan dess har jag kontaktat dom 2 ggr...

"Ojdå, det står att vi skickat en till dig. Aja jag skickar ut en till..." är ungefär standardsvaret.

Tror inte en sekund på att dom faktiskt skickar ut dom, utan dom väntar och ser om man kommer ge upp helt enkelt...

Aldrig haft något problem med komplett förut, men då har jag aldrig behövt skicka tillbaka något. Det här är bara för mycket, och sista gången jag använder komplett.

Vi beklagar att du inte mottagit din fraktsedel trots att du uppger att du kontaktat oss flertalet gånger angående detta. Givetvis vill vi att kunder med defekta produkter skall returnera sina produkter så snabbt och smidigt som möjligt. Om den fraktsedel vi skickade ut till dig den 26:e augusti ej nått dig så återkom till mig via PM.

Som kund har man även möjlighet att själv göra utlägg för returkostnaden och sedan återkomma till oss med kvitto och kontonummer så återbetalar vi kostnaden för frakten. Detta är ett bra alternativ om man har bråttom och inte vill vänta på en fraktsedel som normalt når mottagaren 1-2 dagar efter att man fått en bekräftelse från vår kundservice att en fraktsedel skickats ut.

mvh // Erik J

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

kan rekomendera dustin, helt underbar kundtjänst. telefonkö väntetid ca 1 minut. vänligt och snabbt bemötande samt att dom förstod lite om elektronik prylar för en gångs skull. fraktsedeln kom efter en dag och pengar sattes in på min bank samma dag dom fick paketet. inget krongel alls!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

komlpett = bäst alltid bra , erbjudit 300kr bara för några dagar försening, fick 100% av pengarna tillbaka efter 1år när mitt gtx 295gick sönder 5999kr istället för ersättnings kort ska byta mitt evga classified sr-2 nu med för det tjuter väldigt irriterande tror inte det blir något problem heller:P

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Dustin är fantastiska. Varorna kommer alltid nästa dag och max EN minut telefonkö. Haft två reklamationer där och fått båda retursedlarna inom 3 dygn

Permalänk
Medlem
Skrivet av T-birds:

Att Komplett.se inte slickar dina sår och gör förlustaffärer för att göra dig glad är ju normalt, ingen butik gör något sånt.

Men en bra butik?
hmm, NetonNet!
De har riktiga butiker och finns på internet, de har 50/50 uppdelning av sin verksamhet, så att de tar sin internethandel på allvar, samt har en extremt bra kundtjänst.

Permalänk
Medlem

Har handlat på Komplett i många år utan problem, fick bra support den enda gången jag behövde det.

Men tror man att mejlen ersätter telefonen så har man ett grundläggande problem, mejl är ett komplement till telefonen, men man kan inte räkna med att det ska fungera likadant..

Permalänk

Har lämnat in 2st hd5870 kort tar fan en evighet. Jag respekterar att det tar tid osv men det ska inte börja växa mossa i pci-e platserna så rappa på lite tack har alltid haft positiva affärer på komplett inget tjafs osv.

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av martin681:

Har lämnat in 2st hd5870 kort tar fan en evighet. Jag respekterar att det tar tid osv men det ska inte börja växa mossa i pci-e platserna så rappa på lite tack har alltid haft positiva affärer på komplett inget tjafs osv.

Vi mottog korten på vår returavdelning den 2:a och till skillnad från vårt lager så arbetar inte vår returavdelning normalt under helgen. Du bör därför få en statusuppdatering via mail inom ett par dagar.

mvh //Erik J.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av martin681:

Har lämnat in 2st hd5870 kort tar fan en evighet. Jag respekterar att det tar tid osv men det ska inte börja växa mossa i pci-e platserna så rappa på lite tack har alltid haft positiva affärer på komplett inget tjafs osv.

Skrivet av Komplett:

Vi mottog korten på vår returavdelning den 2:a och till skillnad från vårt lager så arbetar inte vår returavdelning normalt under helgen. Du bör därför få en statusuppdatering via mail inom ett par dagar.

mvh //Erik J.

Stämmer detta är det bredrövligt beteende, martin681. När skickade du korten?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Jag lämmande in dem på returstationen i Malmö den 26 sen tog det en hel vecka att få det till Göteborg. Jaja men får se hur det går tack för svaret ialf komplett.

mvh//Martin

Visa signatur

Corsair 700d| ASUS Crosshair IV Formula| AMD 1090BE @4Ghz| ZOTAC GeForce GTX 480 AMP! | 8GB Corsair domintor 1600mhz| Corsair Force 60Gb| 2st Western Digital 500Gb @ Raid 0| 750w Corsair HX| + Free Macbook av skolan man kan inte klaga ialf.

Permalänk
Medlem

Älskar hur komplett har sina "superreor" då varorna går ned i pris med 100-300 kr, fast sen när det kommer till kritan så är det fortfarande lika dyrt som det alltid har varit! xP

Så, komplett har börjat blivit för stora med ett huvudlager för långt bort(?)/dåliga avtal med t.ex posten.

jag menar, tillochmed cdon har bättre frakt (ännu bättre med csn-kort) och de är också ett "nordiskt" företag.

Permalänk
Medlem

Komplett har aldrig varit bra för deras kundtjänst, speciellt deras sätt att bemöta kunderna! Kom ihåg när jag skulle skicka tillbaka en demoprodukt, fick betala 250kr+250kr reparationsavgift och frakt, när jag fick hem kortet så var det fortfarande trasigt, dock mer trasigt än innan jag skickade tillbaka produkten! Min fläkt hade lagt av på den, så gick att surfa så länge man inte belastade kortet, men när jag fick tillbaka det så var det artefakter t.o.m! Och för detta tog dom 500kr av mig! Tack å bock, sista gången när man handlar där allafall + Jag fick aldrig tillbaka pengarna

Har bara Handlat från Inet den senaste tiden, och får säga att dom verkligen bemöter sina kunder som det vore sina egna familjemedlem

Synd bara att du är också en utav dom drabbade från Komplett :/

Permalänk
Medlem

Dom har inte varigt intreserade alls av mej och velat fixa till det här lite snyggt, så jag dissar komplett totalt nu, varje person som frågar mej om tips på datorsaker eller liknade så säger jag att handla inte av komplett för det e ena riktiga surhönor och bersväliga att göra med.

Enda dom e snabba på e att få ut sakerna resten nja no more för mej iallafall!

Så svaret till min egen fråga har jag fått nu att komplett har blivigt för stora för dom har slutat bry sej om sina trogna kunder helt.

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Älskar hur komplett har sina "superreor" då varorna går ned i pris med 100-300 kr, fast sen när det kommer till kritan så är det fortfarande lika dyrt som det alltid har varit! xP

Så, komplett har börjat blivit för stora med ett huvudlager för långt bort(?)/dåliga avtal med t.ex posten.

jag menar, tillochmed cdon har bättre frakt (ännu bättre med csn-kort) och de är också ett "nordiskt" företag.

Ganska övertygad att de inte har "dåligt" avtal med posten,
utan väljer en annan väg att ta betalt av kunden för frakten.

Deras fraktpriser har fått mig att handla kanske 1/30 av dem.