Permalänk
Medlem

Router som klarar 100/10 mbit?

Jag har frågat förr om en bra router som klarar 100/10 mbit utan problem. Då var DIR-655 svaret.
Så jag köpte en. När linan är under mycket belastning från tex torrents så krashar den alltid.
Det spelar ingen roll om jag begränsar antalet anslutningar, den krashar efter en stund iaf.

Så nu vill jag veta vilka routrar som verkligen orkar med en 100/10-lina och kan köra torrents utan problem.

Permalänk
Medlem

Har hört mycket gott om Linksys WRT320N

Permalänk
Medlem

Prova med att uppdatera till senaste firmwaren från Netzwerkgeräte von D-Link für Zuhause oder Ihr Unternehmen innan du avfärdar routern. Firmware 1.34

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Mmm. Ska testa den.

BETA av 1.34 firmware går att ladda hem här för de intreserade:
ftp://194.117.170.198/Router/DIR-655/Beta/DIR655A4_FW134EUb07...

(servern är nere men kommer komma upp idag eller imorgon enligt Dlink)

Permalänk
Hedersmedlem

Version 1.31EU är stabil, funkar med torrents och uPNP. De senare (och några utav de tidigare) funkar inte uPNP på nämligen. Jag använder den på en 100/100 lina och allt funkar perfekt med 1.31EU.

Orkar med en 100/10 lina gör de flesta routers utan problem, DIR-655 är till och med lite overkill eftersom den har Gigabit-koppling på WAN-porten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyL79:

Jag har frågat förr om en bra router som klarar 100/10 mbit utan problem. Då var DIR-655 svaret.
Så jag köpte en. När linan är under mycket belastning från tex torrents så krashar den alltid.
Det spelar ingen roll om jag begränsar antalet anslutningar, den krashar efter en stund iaf.

Så nu vill jag veta vilka routrar som verkligen orkar med en 100/10-lina och kan köra torrents utan problem.

Har du DIR-655'an i sitt ställ eller låter du den ligga ner? Jag fick hängningar pga överhetning när den låg ner...

Har du tryckt i nyaste FW eller?

Permalänk
Medlem

Jag kör med 1.31EU och router "står upp". Fattar inte vad det är som pajar. Jag är säker på att det är routern eftersom det funkar perfekt när jag kör in kabeln direkt i datorn utan routern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Version 1.31EU är stabil, funkar med torrents och uPNP. De senare (och några utav de tidigare) funkar inte uPNP på nämligen. Jag använder den på en 100/100 lina och allt funkar perfekt med 1.31EU.

Orkar med en 100/10 lina gör de flesta routers utan problem, DIR-655 är till och med lite overkill eftersom den har Gigabit-koppling på WAN-porten.

Vad använder du för torrent-program om du har något?

Om jag kollar under "Status" och sen "INTERNET SESSIONS" så har jag cirka 2500 connections aktiva i routern. Antar att det är därför den krashar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enlightener:

Version 1.31EU är stabil, funkar med torrents och uPNP. De senare (och några utav de tidigare) funkar inte uPNP på nämligen. Jag använder den på en 100/100 lina och allt funkar perfekt med 1.31EU.

Orkar med en 100/10 lina gör de flesta routers utan problem, DIR-655 är till och med lite overkill eftersom den har Gigabit-koppling på WAN-porten.

Nej, långt ifrån alla som har en tillräckligt hög throughput för att klara den linan, ännu värre när man har 100/100. Sen har vi de som inte klarar av alltför många anslutningar med torrents.
Länkhastigheten på porten har inget att göra med vad routern klarar av.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Något du kan testa är att installera trafikprioriteringsprogram på klienterna, eller kanske framför allt att sänka antalet samtidigt anslutningar i ditt torrent-program. Det som dödar routern är för många samtidiga anslutningar, så är det med dagens modeller (de flesta) och så har det varit så länge billiga NAT-routrar har sålts till konsument.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Du borde nog börja med att ställa ner max anslutningar i ditt torrent program
Jag har 100/10 BBB och jag kör 800 som max, och jag har en DIR-615 D1, med DD-WRT
Och den krashar aldrig, jag kan köra i maxfart utan problem
Kör två trådade och en trådlöst, har varit igång i flera månader utan problem
Endast startat om en gång för att uppdatera adblock scriptet

Visa signatur

[ Xeon ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TommyL79:

Jag har frågat förr om en bra router som klarar 100/10 mbit utan problem. Då var DIR-655 svaret.
Så jag köpte en. När linan är under mycket belastning från tex torrents så krashar den alltid.
Det spelar ingen roll om jag begränsar antalet anslutningar, den krashar efter en stund iaf.

Så nu vill jag veta vilka routrar som verkligen orkar med en 100/10-lina och kan köra torrents utan problem.

Min dir 655 kraschar inte trots 100/100mbit-lina med torrents igång (varit uppe i runt 150mbit kombinerad hastighet tror jag).

Permalänk
Medlem

Vad kör in för max antal anslutningar i era bittorrent program då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av db_sweet:

Du borde nog börja med att ställa ner max anslutningar i ditt torrent program
Jag har 100/10 BBB och jag kör 800 som max, och jag har en DIR-615 D1, med DD-WRT
Och den krashar aldrig, jag kan köra i maxfart utan problem
Kör två trådade och en trådlöst, har varit igång i flera månader utan problem
Endast startat om en gång för att uppdatera adblock scriptet

Just nu har jag "50" som max antal anslutningar....

Permalänk
Medlem

Har en Dir-635 kör med 200 max antal anslutningar med Deluge som torrentprogram.

Att tillägas är att jag dock bara har fiber 10/10 men den har jue fortfarande 200 samtidiga anslutningar som den arbetar med. Kan även surfa på som vanligt.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB