Förhandstitt på Radeon HD 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Suck.. DOM HAR JU INTE ENS TESTAT KORTEN ÄN!!! Läste du artikeln alls?

Den där kommentaren var inte heller så smart. Klart de har testat korten, eller tror du de bara skiter ut en recension på fredag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

Verkar gå bra för AMD på grafikkortsmarknaden, kul för dem. Speciellt med tanke på att att cpu:erna går sämre (som swec rapporterade om). Det är ju inte särskilt bra för prisutveckling och konkurrens på den marknaden ...

En annan grej som jag tyckte var intressant är presentationen av marknadsandelar som AMD gör för grafikkorten, de är ju assnygga. Jämförelsevis med vissa svenska industriföretag gör ju sina presentationer 15 min av nån som hjälpligt kan använda word.

Gällde det alla cpuer på marknaden? AMD kommer nog aldrig komma ifatt Intel med tanke på framgångarna med Atom Intel haft, AMD har inget att matcha Intel med där.

Gillade slutklämmen på teasern så jag ser fram emot fredag.

Permalänk
Medlem

Inte for att jag vet om det har nagon betydelse just nu men hittade detta
Google Translate

Visa signatur

|Antec 200|Asus M4A89GTD PRO|Phenom II x4 965@4GHz|Corsair A70|Asus HD6870|AData 2x2GB CL9 1600MHz@8-8-8-24|1TB Samsung f3|OCZ 600MXSP 600W|Asus PHC3-150|Asus VH242H 24"|

Permalänk
Medlem

Jag hoppas fredagens reviews blir intressanta och att dessa kort skapar en hårdare konkurrens på marknaden.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Undrar när 66xx kommer? Är säker på att dom kommer vara tillräckligt kraftfulla för mig.

Permalänk

Ska bli riktigt spännande att läsa testen på fredag!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

tycker det är rätt skönt att amd inte jobbat upp en slags fermi-hype... ska nog inte uppgradera min burk, mitt 5770 får kämpa på ett tag till. förhandlingsdiskussioner med frun om nya teknikköp orkar jag inte med.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

håller med om nertaggningen, men han skrev "om ni FÅTT med det i testet" inte om ni FÅR med det i testet", så aerow hade rätt, även om han borde sluta med anabola!

till flipstah, dem brukar ha OC-test här och var i sina tester, det är helt enkelt att hålla tummarna Annars är det ju en barnlek att klocka korten själv

fått med det i testet(på fredag) funkar bra gramatiskt det

Så kan tolkas båda sätten, jag tolkade det som att man menar framåt i tiden då testet inte gjorts än

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk

Avbokade min beställning av ett GTX 460 just för att se hur dessa presterar. Ska bli spännande att se hur de presterar, är de bra och hamnar vettigt i pris blir det en beställning i helgen

Permalänk
Medlem

"Radeon HD 6870 mäter 25 centimeter på längden och är därmed lika långt som föregångaren HD 5850."

Bara jag som tycker den meningen är intressant? Föregångaren till 6870 är väl 5770? Antingen är det tryckfelsnisse, eller så försöker Sweclockers hinta något. Vore iofs rätt lustigt om prestandan kom upp i den nivån när de gång på gång uttalat sig om att 58XX-serien skall vara kvar men 57XX-serien skall skrotas. Så jag misstänker tryckfelsnisse.

Permalänk
Medlem

Ge fredag, ge mig fredag!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sweclockers har ju skrivit ett avtal med tillverkarna att inte läcka eller skriva om nya produkter.
På det viset har dom tillgång till olika nya produkter någon eller några veckor före lansering för grundlig test.
Sedan trycker sweclockers på enter samma stund som dom får tillstånd, och har ett väl genomtänkt test färdigt för publisering.

Om man inte vill skriva på avtalet så får dom inte några produkter förns det finns att köpa i butik och då är det förtsent.
Därför sitter några glada gubbar i källaren och garvar åt alla kommentarer eftersom dom redan har maxat cyrix eller vad alla gafflar om.
Dom har klockat och överklockat i ett par dagar redan och på fredag kommer resultatet.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

kan inte bärga mig

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av Inian:

"Radeon HD 6870 mäter 25 centimeter på längden och är därmed lika långt som föregångaren HD 5850."

Bara jag som tycker den meningen är intressant? Föregångaren till 6870 är väl 5770? Antingen är det tryckfelsnisse, eller så försöker Sweclockers hinta något. Vore iofs rätt lustigt om prestandan kom upp i den nivån när de gång på gång uttalat sig om att 58XX-serien skall vara kvar men 57XX-serien skall skrotas. Så jag misstänker tryckfelsnisse.

Eller så menar dem det att kortet är långt för sin prestanda klass, hur man än ser på det så är 5850 en av 68xx föregångare då det kortet hör till den förra generationen.

Permalänk

Ska nog ta och peppa min fredagstenta genom att läsa artikeln först...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Ska bli intressant att se om ATI(jag säger inte AMD) har blivit bättre på CFx, annat än det så är det nog enkelt att förstå att nya kort = bättre prestanda.

Har dom inte fått till det hittills så kommer ny hårdvara inte göra någon skillnad eftersom det är endast är fråga om en lätt modifierad Cypress.

Permalänk

Plötsligt blev slutet av denna vecka mer att se fram emot, jag kan knappt vänta att få ta del av testerna

Visa signatur

Fractal r6 R5 3600 h115i pro 1080ti@ Accelero xtreme IV 16GB vengeance

Permalänk
Medlem

Ser inte bilden på sista sidan ut att vara tagen på SweCs kontor. Den visar väl crossfire med 6850? Det är samma chassi och kylare som de hade på bild i förra veckan. Det tyder väl på att de åtminstone har börjat testa korten. Bara en tanke eftersom flertalet hävdar att de inte testat dem ännu

Permalänk

Nog har de allt testat, brukar väl få dem innan release. Bara sekretessbelagt (:

Visa signatur

Fractal r6 R5 3600 h115i pro 1080ti@ Accelero xtreme IV 16GB vengeance

Permalänk
Geeks
SweClockers

Klart vi har grafikkort, haft ett gäng i ungefär en vecka nu.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem

Det är bekräftat från trovärdig källa med kort, att antingen Barts eller Cayman (eller både och), verkligen har ändrat shaders från 5 till 4 som istället kan mer:

Beyond3D Forum - View Single Post - AMD: R9xx Speculation
Beyond3D Forum - View Single Post - AMD: R9xx Speculation

AMD: R9xx Speculation - Page 137 - Beyond3D Forum

Osv... läs vidare själva.

Väldigt trevligt att detta blev av redan nu.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

Klart vi har grafikkort, haft ett gäng i ungefär en vecka nu.

Kommer testerna att publiceras på fredag 00:00?

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Ser fram emot en härlig fredagsläsning

+1
Ska bli riktigt kul!

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av furuliden:

Kommer testerna att publiceras på fredag 00:00?

04:00 om jag minns rätt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Gällde det alla cpuer på marknaden? AMD kommer nog aldrig komma ifatt Intel med tanke på framgångarna med Atom Intel haft, AMD har inget att matcha Intel med där.

Gillade slutklämmen på teasern så jag ser fram emot fredag.

Bobcat-processorn från AMD kommer snart och kommer ge atom en hård match:
AMD Discloses Bobcat & Bulldozer Architectures at Hot Chips 2010 - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

04:00 om jag minns rätt.

Blir nog att vänta på fredag morgon isf.

Lite för sent för att sitta och peppra på refresh

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Äntligen lite hårdvaruporr på fredag! Ska bli skönt!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Andreas D:

04:00 om jag minns rätt.

Bara en anledning till att sitta insvept i täcket hela natten och spela Left4Dead2 med lurarna på i mörkret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Bara en anledning till att sitta insvept i täcket hela natten och spela Left4Dead2 med lurarna på i mörkret

Om ändå jag kunde göra det

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt med den kanten rött och svart skiftande, liknande som jag har på min mobiltelefon ( SE C902). Men i slutändan handlar det bara om hur den presterar ju, hehe, Ska bli kul att se testet här på sweclockers!

Visa signatur