Fullt priskrig mellan AMD och Nvidia

Permalänk

Hahahah, en kompis köpte just ett Crosshair IV Formula och Nvidia 460 1GB på Inet.se

Och idag såg jag att de sänkt priset på Moderkortet, och nu detta, haha.

Me like skadeglädje

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Nu är det bara en sak som fattas: krävande spel som är roliga! Men av någon dum anledning blir man ändå sugen fast man knappt spelar nåt tror jag börjar bli en hårdvarumissbrukare >.<

hrhr håller med dig helt där. jag vill ha nya prylar sänk priserna så att jag kan ha två vilande gpuer och när jag väl spelar HOI2 på en av skärmarna i min eyefinity setup kan jag njuta av att gpuerna är tysta och snälla men de finns där och kommer aldrig nyttjas fullt ut

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Hoppas dollarn håller kvar sig på låga nivåer så kan det bli en vettig Sandy Bridge-rigg till vintern

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Helt galet. Fantastiska priset. 6870 är ju billigare helt nytt på marknaden än vad mitt 4870 var när det funnits på marknaden i månader. Jag antar att det presterar en hel del bättre också.

Du får tänka på att 4870 & 5870 som startat sina priser på 3000+ inte är samma motsvarighet som 6870 (6850 & 6870 motsvarar 5750 och 5770). Troligtvis hamnar alltså 6970 på 3000+ som sina föregångare.

Även jag har blivit smått intresserad av 470, om man bara kunde hitta en någorlunda tyst modell till ett hyfsat pris

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Skumt att dom inte sänkte priset på GTX 465. Antar att dom ska sluta tillverka den.
Det är ju faktiskt lite komiskt nu när GTX 470 är billigare än GTX 465
Sparkle GeForce GTX 465 1GB inkl. Mafia2 - Inet.se
Sparkle GeForce GTX 470 1280MB inkl. Mafia2 - Inet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

gillar när de nya kommer för nmed lite tur kommer man åt ett par 5970 billigt hehhe

ja hoppas att kriget kommer fortsätta upp i prestanda klasserna =), så sugen på en eller två 5870 vapor-x

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965 "C2" | MEM: 8Gb Corsair XMS3 DDR3 minne | MB: MSI 790FX GD70 | GPU: Sapphire HD 4890 1Gb | HDD: 1# Intel x25 -M G2 80Gb 2# Samsung Spinpoint F3 1TB | PSU: Crosair HX620W | OS: Windows 7 Ultimate SWE x64 | CHASSI: CM Storm Sniper AMD Dragon Edition | SKÄRM: acer GD245HQ | Tangentbord: Microsoft Sidewinder x4 | Mus: Logitech mx518 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Drawmly:

Skumt att dom inte sänkte priset på GTX 465. Antar att dom ska sluta tillverka den.
Det är ju faktiskt lite komiskt nu när GTX 470 är billigare än GTX 465
Sparkle GeForce GTX 465 1GB inkl. Mafia2 - Inet.se
Sparkle GeForce GTX 470 1280MB inkl. Mafia2 - Inet.se

Kan ha fel men tror 465 nådde sitt EOL rätt länge sedan

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Nu är det bara en sak som fattas: krävande spel som är roliga!

Tyvärr så kommer det ta lång tid innan dagens spel blir mer krävande. Eftersom spel som släpps idag måste kunna fungera på ps3/xbox360 tycker tillverkarna.

Vilket inte kommer leda till mer krävande spel då konsollerna inte får sin hårdvara uppgraderad medans PCns hårdvara är flera generationer före det som finns i konsollerna.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

är det inte redan ett bra pris?
Grafikkort (PCI Express) med Radeon HD5870 - Hitta de bästa priserna, information och omdömen

drygt 3000 kr för xfx's 5870 på misco är väl ganska billigt?

inte tillräkligt för att det ska smaka^^

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk

Trevligt för oss konsumenter. Nvidias kort börjar kännas lite intressanta. Får först se vad nya HD6800 serien presterar.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

när släpps nya radeon-serien?

Permalänk
Medlem

Oj vad 470 är billigt nu, köpte ett i våras och är kanonnöjd så blir nog ett till

Permalänk
Medlem
Skrivet av oboyegott:

när släpps nya radeon-serien?

Det är imorgon och den här siten är fullkomligt gödslad med information om det

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

Ps3 har mer att ge men vett där emot inte om xbox360 har det.

Skrivet av edda123:

Tyvärr så kommer det ta lång tid innan dagens spel blir mer krävande. Eftersom spel som släpps idag måste kunna fungera på ps3/xbox360 tycker tillverkarna.

Vilket inte kommer leda till mer krävande spel då konsollerna inte får sin hårdvara uppgraderad medans PCns hårdvara är flera generationer före det som finns i konsollerna.

Ska bli intressant hur hd 6870 presterar och ännu mer intressant hur hd 6990 presterar mot sin föregångare

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Skrivet av Leedow:

Haha, lagom surt att man köpte ett GTX 460 igår.

samma här, fast de va i veckan. Ovärt...

Visa signatur

| Dell u2311h | Antec 300 | Intel i5 760 @3.5GHz | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | Gigabyte GA-H55M-UD2H | Gigabyte GTX 460 1GB | Corsair VX 550W | 2 x Samsung Spinp F3 1TB | | 1 x Samsung Spinp F3 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

/facepalm

När du visste att 6850 o 6870 va på g

Faktiskt. Kollar sweclockers varje dag och visste att det var på väg. Visste att priserna skulle ner. Snacka om tankevurpa inatt...

Men men... Vill man bråka om saken kan man ju skicka tillbaka, alternativt hota om ångerrätt om säljaren inte sätter in mellanskillnaden på ens konto.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om nya 6 serien kommer till laptops? någon som helst info ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Någon som vet om nya 6 serien kommer till laptops? någon som helst info ?

Hmm när du säger det så har jag faktiskt inte hört något alls om det, ska genast söka lite!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Inaktiv

*tråd rensad*

Två inlägg som inte förde diskussionen framåt har tagits bort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheJerk:

Rolig kommentar med tanke på att du rimligen inte vet vad de två AMD-korten i artikeln kan prestera.

Tror han nog menar mer ekonomiskt..

nvidia har fetare kassa och kan därmed ha råd med aggressivare prissänkning.

Bara kolla den senaste tiden dom sänkte priserna fast korten sålde bra innan

Tack Nvidia..

Ska bli kul att se prestanda tester

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Skrivet av edda123:

Tyvärr så kommer det ta lång tid innan dagens spel blir mer krävande. Eftersom spel som släpps idag måste kunna fungera på ps3/xbox360 tycker tillverkarna.

Vilket inte kommer leda till mer krävande spel då konsollerna inte får sin hårdvara uppgraderad medans PCns hårdvara är flera generationer före det som finns i konsollerna.

Vänta 2 år så är läget det omvända. Sånt är livet.

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Mycket kanske ja, jag föredrar Gigabyte och nVIDIA så svaret för mig är enkelt.

Okej men Gigabyte går det att få med ett radeon kort också^^ dock om du nu föredrar Nvidia så är det väll förståligt..

har dock alltid haft svårt att förstå folk som inte tar det som ger mest prestanda per krona^^ förutom dom som köper det värsta som finns då..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Fattas bara att nvidia sänker priset på GTX480 också så man kan köpa ett till

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av swahnroger:

Vänta 2 år så är läget det omvända. Sånt är livet.

hoppas värkligen inte att du tror att konsoler kommer att ha nyare hårdvara än PC's om 2 år... För konsoler kommer nog tyvärr aldrig få kraftigare/nyare hårdvara än vad en modern och väl bygd PC...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Fattas bara att nvidia sänker priset på GTX480 också så man kan köpa ett till

Haha, totally agree!

Visa signatur

PC: Phanteks Enthoo Evolv X - Asus Z690 Prime - i9-12900K - Asus ROG Ryujin 360mm - 32GB Corsair Vengeance @5600Mhz - Intel Arc A770 LE 16GB - ROG Thor 850W

Permalänk
Moderator
Moderator

Såg att inet sänkt priset på (bland annat) Gigabyte GTX 470 SOC för andra gången idag.
Nu 2553 :- från prissänkningen till 2590 :- för några timmar sedan.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

En sak vet jag då, det kommer bli att vara uppe sent inatt och trycka F5 på Sweclockers sida inför testresultaten!

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Tyvärr så kommer det ta lång tid innan dagens spel blir mer krävande. Eftersom spel som släpps idag måste kunna fungera på ps3/xbox360 tycker tillverkarna.

Vilket inte kommer leda till mer krävande spel då konsollerna inte får sin hårdvara uppgraderad medans PCns hårdvara är flera generationer före det som finns i konsollerna.

Varför skulle utvecklingen gå långsammare nu än tidigare? Så länge jag varit datornörd har det alltid funnits
konsoller att anpassa sig till. Började bygga PC:s 2008 och då var det Nvidia 9800 GTX+ som var det fetaste
om inte 8800 Ultra var lite vassare.
Ett sådant kort har ju inte ett piss att säga till om gentemot ett GTX 470 och redan då hade vi ju Crysis som än idag mördar ett ensamt GTX480 om man vill.
I mån om att anpassa spelen till dagens konsoller kanske du märk att grafiken inte alls är densamma som på en grym Gaming PC. Det är sällan man ser en fin nivå av AA på konsoller och även detaljerna brukar vara nerdragna en bit. Så jag förstår inte riktigt hur du tänker xD Och pratar du om att spel inte är krävande, så är det ju bara att pressa din dator en sväng i Metro 2033 eller Unigine Heaven Tror att Crysis 2 kommer kräva en hel del me om man skruvar upp allt till MAX.

Visa signatur

PC: Phanteks Enthoo Evolv X - Asus Z690 Prime - i9-12900K - Asus ROG Ryujin 360mm - 32GB Corsair Vengeance @5600Mhz - Intel Arc A770 LE 16GB - ROG Thor 850W

Permalänk
Skrivet av majtymicke:

En sak vet jag då, det kommer bli att vara uppe sent inatt och trycka F5 på Sweclockers sida inför testresultaten!

Blir en lång natt då de presenterar testresultaten kl 06:00 imorgon bitti

http://www.sweclockers.com/nyhet/12887-forhandstitt-pa-radeon...

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro