Pekskärm från Viewsonic når Europa

Permalänk
Melding Plague

Pekskärm från Viewsonic når Europa

Tillverkaren Viewsonic rullar ut VX2258WM på den europeiska marknaden, en bildskärm med stöd för multi-touch.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja tack

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem

ingen info om vad det är för paneltyp?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur det blir att spela CS på den ... "Tryck honom i pannan då!"

Permalänk
Medlem

Hmm undra hur bra det skulle gå att använda den för att rita på i photoshop, skulle vara ett givet köp om det skulle fungera bra.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Blir inte det jobbigt i längden då? Och borde inte den svaja till lite varje gång man gör ngt?

Jag skulle förstå om den var i liggande format men att sitta och peka på en skärm som står upp måste ju vara riktigt jobbigt för armen efter ngn kvart

Visa signatur

Cause I'm a Dreamhacker yes I am
[ Gigabyte GTX460 @ 980 Mhz , 2500K @ 4,7 Ghz ]

Permalänk
Medlem

Det där lät ju rätt överkomligt. Jag funderar på att införskaffa en och göra en egen Touch-HTPC.

Permalänk
Medlem

24"? :'/ Blir nog att göra ett fint bygge senare till köksbordet eller liknande.
En grymt musik station skulle de kunna bli då

Permalänk
Medlem

När kommer trådlösa pekskärmen ? :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agemman:

Det där lät ju rätt överkomligt. Jag funderar på att införskaffa en och göra en egen Touch-HTPC.

en klipp från sidan du länkar till:

"även om det är lite "coolt" att välja film via touchscreenen så är det inte direkt praktiskt i längden."

kan inte annat än hålla med. touchskärmar hör hemma på mobiler och GPS apparater, att ha sånt för "hemmabruk" är löjligt.
musen duger fint, för att inte ens tala om hur ofta man måste rengöra skiten. men är man 15 så det "coolt" att ha en sån antar jag

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Skrivet av Redzo:

att ha sånt för "hemmabruk" är löjligt

Ja, för det är inte alls praktiskt att ha en touchscreen i köket eller badrummet.. Geez, trångsynt much?

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redzo:

en klipp från sidan du länkar till:

"även om det är lite "coolt" att välja film via touchscreenen så är det inte direkt praktiskt i längden."

kan inte annat än hålla med. touchskärmar hör hemma på mobiler och GPS apparater, att ha sånt för "hemmabruk" är löjligt.
musen duger fint, för att inte ens tala om hur ofta man måste rengöra skiten. men är man 15 så det "coolt" att ha en sån antar jag

Smaken som baken. Jag är för övrigt inte 15 men jag tycker nog fortfarande att det vore lite coolt att ha. Givetvis har jag läst kommentarerna om just det där men det kan ju vara kul att prova om inte annat.

Permalänk
Medlem

Verkar lovande till köket... I nuläget har jag bara hittat en 21''-multi-touch (23'' blir för stort) och den kan man inte fästa på väggen. Detta skulle kunna vara alternativet jag väntat på (undrar dock vad den har för teknik för "touch"-funktionen)... min gamla HP TC1100 börjar kännas seg!

Visa signatur

2 HTPC, 2 servrar, 1 köksdator, 2 speldatorer, 3 bärbara, 2 surfplattor... kan man ha för många datorer?

Permalänk
Medlem

Perfekt för korttidsarbete; dvs i köket, som fjärr till hembio osv. Som bruksskärm till vardags skulle det nog fungera extremt illa... ergonomin är fruktansvärd, sjukdomen "touchskärmsarmar" skulle uppstå inom en månad.

Edit: Alternativt "touchskärmsnacke" om man väljer att fälla in den i bordet.

Edit 2: Om man fäller in den i bordet, eller låter skärmen vara bordet, och lutar den i lämplig vinkel ungefär som ett ljusbord, så skulle ergonomin bli helt ok ändå. Hmm.

Visa signatur

5950X, 3090