Diablo 3 officiella tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av NukeHenk:

Snart dags för Blizzcon med. Hoppas verkligen vi får se massa nytt roligt stuff från D3 då. Samt ett release datum vore iofs det absolut bästa så klart. Så man kan börja räkna ner

Blizzard verkar aldrig ge ut releasedatum förrän några månader innan spelet ska släppas. Inte ens Cataclysm har ett officiellt releasedatum ännu. Man kan väl hoppas att de ger någon hint om D3 ändå, t.ex. att de siktar på 2011 någon gång.

Permalänk
Skrivet av NukeHenk:

Samt ett release datum vore iofs det absolut bästa så klart. Så man kan börja räkna ner

Agree, skulle kännas skönt med ett datum att hålla fast vid (eventuellt då) Men nu har man ju absolut ingen aning, så det är inte lönt att börja längta för mycket

Visa signatur
Permalänk
Medlem

22a Oktober blir det garanterat mer kött på benen Längtar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

22a Oktober blir det garanterat mer kött på benen Längtar!

Blizzcon kommer.
Dag 1: World of Warcraft Cataclysm
Dag 2: World of Warcraft Cataclysm
Dag 3: World of Warcraft Cataclysm
Dag 4: D3 fans - FFFFUUUUUUU

Permalänk
Medlem

Hunter är klass nr 5, Demon Hunter närmare bestämt.

Även Arena Battles är nyheter som just avslöjades på blizzcon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lierox:

Hunter är klass nr 5, Deamon Hunter närmare bestämt.

Även Arena Battles är nyheter som just avslöjades på blizzcon.

Det låter mycket mycket MYCKET (:D) gott i mina öron! Range-klasser har alltid legat mig varmt om hjärtat. Hoppas på något nytt innovativt. Vill genast veta mer.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Intressant, tack för infon.

Kollade och den finns redan uppe på officiella sajten också med lite filmer etc:
Diablo III - Demon Hunter

Permalänk
Medlem

AAAH fan va nice!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Mina åsikter...

Jag försöker smälta infon om PvPn lite. Hoppas gärna på att det finns möjlighet till "World PvP" också, då blir jag nöjd. Annars är det väl ok, förutom att just den lilla bilden man fått se på en arena ser rätt tråkig ut. Men finns säkert trevligare arenor.

Demon hunter... Molten Arrow verkar tuff, resten tycker jag personligen är sisodär. Lite mage-hybrid över klassen, men då känns WD och Wizard mer lockande gällande spells. Fast finns säkert något annat schysst. Behöver se och veta mer om alla klasser för att kunna bestämma mig vad som kommer bli min s k main. Min favoritklass kommer nog variera från dag till dag innan jag tar det slutgiltiga beslutet.

Edit: Fast DHs intro cinematic gav mig större förhoppningar och nyfikenhet!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Demon Hunter där har vi min klass Fan vad man längtar till release.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk

fyfan... ska de fördumma spelet ännu mer... vill kunna döda noobs i spel världen inte bara i arenor >_<

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Adaktusson:

fyfan... ska de fördumma spelet ännu mer... vill kunna döda noobs i spel världen inte bara i arenor >_<

Har de sagt att det inte ska vara med? Alltså pvp i öppna battle.net spel?

Permalänk
Medlem

Jag blir tokig, kan inte vänta längre.
Känner på mig att det kommer bli det bästa spelet jag någonsin kommer spela

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Adaktusson:

fyfan... ska de fördumma spelet ännu mer... vill kunna döda noobs i spel världen inte bara i arenor >_<

Låter lite märkligt att du vet att det kommer att bli så före alla oss andra, Länk till fakta på det ?.
Vad jag vet har inte blizzard sagt någonting om open world pvp.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Skrivet av Buio:

Intressant, tack för infon.

Kollade och den finns redan uppe på officiella sajten också med lite filmer etc:
Diablo III - Demon Hunter

Ser ju bra ut. Tycker dock att vissa 'spells' kändes rätt B.
Dock så hoppas jag ideligen att det kommer bakgrundsmusik. sen så tyckte jag mig känna igen de flesta ljudeffekterna när monster dör osv? lite synd om de använder allt för mycket gammalt om det är nya fiender dvs

Dock de där filmerna 'trailer' de har släppt ser för jävliga ut. är inte ens i klass med Ettan eller tvåan..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Ser ju bra ut. Tycker dock att vissa 'spells' kändes rätt B.
Dock så hoppas jag ideligen att det kommer bakgrundsmusik. sen så tyckte jag mig känna igen de flesta ljudeffekterna när monster dör osv? lite synd om de använder allt för mycket gammalt om det är nya fiender dvs

Dock de där filmerna 'trailer' de har släppt ser för jävliga ut. är inte ens i klass med Ettan eller tvåan..

Håller med om att de är tråkigare än deras klassiska CGI-filmer, men för att vara taget direkt ur spelets grafikmotor tycker jag de har lyckats rätt bra ändå. Skulle gärna vilja se deras högkvalitativa CGI-klipp, men samtidigt är det ett gott tecken att de lägger fokus på viktigare saker (dock är ju marknadsföring väldigt viktigt, men ni förstår vad jag menar).

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Demon Hunter trailern var mycket bättre än tidigare "ingame" filmer. Om de använder ingame motorn så har de polerat upp den enormt sen senaste klasstrailern. Kanske tessellation, modellerna såg hyfsat detaljerade ut? Sen finns det en teaser som är CG och väldigt snygg, skulle tro att vi får se en riktigt lång CG trailer lite senare. Men CG kostar enormt mycket att göra. I SC2 är det en helt separat motor för cutscenes, den är väldigt snygg, men vi får inte se något sådant här skulle jag gissa, då de snackar om att spelet ska låta en spela vidare samtidigt som man får story och quest i bakgrunden.

Permalänk
Medlem

Filmen med Demon huntern är till och med gjort med samma motor som dom gjorde mellansekvenserna i SC2 med.

Sen är det ju klart att det kommer vara musik i spelet.
Är nog mycket placeholders på mycket ljudeffekter etc.

Dom ändrar och lägger till/tar bort en massa saker hela tiden så det kommer nog bli riktigt bra till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZereCool:

Filmen med Demon huntern är till och med gjort med samma motor som dom gjorde mellansekvenserna i SC2 med.

Ah, är det så? Intressant. Men undrar om de kommer ha mycket "out of game" sekvenser i spelet.

Permalänk
Skrivet av Lierox:

Låter lite märkligt att du vet att det kommer att bli så före alla oss andra, Länk till fakta på det ?.
Vad jag vet har inte blizzard sagt någonting om open world pvp.

jag blir INTE förvånad om ALL pvp läggs i arenorna just för att det ska vara "frivilligt". inget sagt från de ännu, men jag blir INTE förvånad!

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem

Det hade varit riktigt gött så man slapp alla fuskande noobs som bara springer runt för att förstöra för andra.

Permalänk
Skrivet av MB76:

Det hade varit riktigt gött så man slapp alla fuskande noobs som bara springer runt för att förstöra för andra.

exakt.. Mycket roligare att spela utan fusk.
Har lirat ettan med fusk ska jag erkänna men det är minst lika kul utan om inte roligare då man får kämpa lite mer istället.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av MB76:

Det hade varit riktigt gött så man slapp alla fuskande noobs som bara springer runt för att förstöra för andra.

Ja, antingen så ser de det som en enkel lösning på detta problemet! Men jag fuskar inte utan jag tycker bara det är roligt att döda folk på hederligt vis i open world så att säga! folk som nyttjar tppk osv i d2 är... idioter som är för dåliga för att spela hederligt

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Medlem

Lite kul om diablofans fick rätt info rörande gems. Det ska finnas 16 nivåer och bara de 5 första ska droppas. = över 19000 st radiant behövs för att få ihop perfekt gem

Hoppas den där delade stashen är tillräckligt stor.

Permalänk
Medlem

Tips på en (vad som verkar vara) bra länk: Character Classes - Diablo 3 Database

Var med ett par skills jag inte sett tidigare, så för mig var den lite matnyttig.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Ah, är det så? Intressant. Men undrar om de kommer ha mycket "out of game" sekvenser i spelet.

Dom sa det under Blizzcon.
Det kommer vara några cgi filmer i spelet sa dom också. Men inte så speciellt långa fatta jag det som.

Ser för övrigt sjukt mycke fram emot spelet.
Efter man fick höra om deras beslut om en del saker så tycker man att det är väldigt bra saker dom har kommit på.

Permalänk
Medlem

Sitter och nöter Torchlight i väntan på D3, rätt kul spel

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Sitter och nöter Torchlight i väntan på D3, rätt kul spel

Man lär nog hinna med Torchlight II också innan D3 släpps.