Permalänk
Medlem

Ny musikmobil sökes!

Tjena! Det är så för någon vecka sen så hände tyvärr en tragisk olycka min Nokia 5800. Råkade spilla kaffe på den och ja ni fattar nog resten.. Men i alla fall, jag är nu ute efter en ny mobil. Jag var i överlag rätt nöjd med 5800 den hade hyfsat ljud som jag anser är det viktigaste i telefonen. Tyvärr så var kameran totalt värdelös. Och även att det fanns väldigt tråkiga ''appar'' till den. Men nu är jag inte så insatt hur det ser ut för android / iOS4 med app utbudet om det är mest skit appar som det var till min 5800 eller om det faktiskt finns användbara och roliga appar. Och jag är inte intresserad av att surfa på min mobil eller liknande på grund av att jag har tillgång till en bärbar datorn i skolan. Så därför vill jag inte heller betala extra för något extra surf eller liknande, ni fattar vad jag menar..

Så vad är det jag söker här i mobildjungeln?

*Riktigt bra ljud! Både i högtalare och med hörlurar.
*Hyfsad kamera
*Snabb och stabilt operativsystem
*Gärna lite roliga appar och så vidare.

Så nu över till frågan, hur mycket är jag beredd att betala? Allra helst vill jag inte att detta ska kosta över 3000 kr. Men jag kan sträcka mig om jag hittar drömmobilen i dem högre prisklasserna.

Tack på förhand!

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Tjena! Det är så för någon vecka sen så hände tyvärr en tragisk olycka min Nokia 5800. Råkade spilla kaffe på den och ja ni fattar nog resten.. Men i alla fall, jag är nu ute efter en ny mobil. Jag var i överlag rätt nöjd med 5800 den hade hyfsat ljud som jag anser är det viktigaste i telefonen. Tyvärr så var kameran totalt värdelös. Och även att det fanns väldigt tråkiga ''appar'' till den. Men nu är jag inte så insatt hur det ser ut för android / iOS4 med app utbudet om det är mest skit appar som det var till min 5800 eller om det faktiskt finns användbara och roliga appar. Och jag är inte intresserad av att surfa på min mobil eller liknande på grund av att jag har tillgång till en bärbar datorn i skolan. Så därför vill jag inte heller betala extra för något extra surf eller liknande, ni fattar vad jag menar..

Så vad är det jag söker här i mobildjungeln?

*Riktigt bra ljud! Både i högtalare och med hörlurar.
*Hyfsad kamera
*Snabb och stabilt operativsystem
*Gärna lite roliga appar och så vidare.

Så nu över till frågan, hur mycket är jag beredd att betala? Allra helst vill jag inte att detta ska kosta över 3000 kr. Men jag kan sträcka mig om jag hittar drömmobilen i dem högre prisklasserna.

Tack på förhand!

Om du är en nörd så väljer du n900 och om du är en brat så väljer du iphone 4.

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!

Permalänk
Medlem

Är du mittemellan så väntar du på HTC 7 Mozart?

Android går iaf bort direkt på punkterna snabbt och stabilt. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfa-Omega:

Om du är en nörd så väljer du n900 och om du är en brat så väljer du iphone 4.

Tveksamt om N900 har så 'roliga appar' dock, i övrigt en riktigt bra tablet.
Sen kan man ju visserligen installera Android om man känner för det.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Alltså det beror ju på hur kräsen du är, har du ett hi-fi där varje del (reciever, dvd, radio osv.) är för sig (alltså inte all in one) och kostar 250k styck och har isolerade sladdar som går längs olika höjder på väggen för att magnetfältet från dem inte ska påverka de andra så lär ingen mobil tilltala dig. Om inte så är nog de flesta tillräckligt bra...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Alltså det beror ju på hur kräsen du är, har du ett hi-fi där varje del (reciever, dvd, radio osv.) är för sig (alltså inte all in one) och kostar 250k styck och har isolerade sladdar som går längs olika höjder på väggen för att magnetfältet från dem inte ska påverka de andra så lär ingen mobil tilltala dig. Om inte så är nog de flesta tillräckligt bra...

Hahah något sånt system har jag tyvärr inte. Jag är en fattig student :P. Men du få det att se ut som att alla mobiler har ungefär lika bra ljud. Men jag klarar helt klart att pilla lite osv för jag läste att android först bli bra om man pillar lite med det osv. Men det är inga problem snarare ett roligt uppdrag =). Men enligt kommentarena här så anser ni inte android som någon höjdare? För jag har i alla fall läst att 2.1 + ska vara riktigt. Och även mobilerna ni länkar till är lite för dyra finns inga billigare som fortfarande är bra =)?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Skrivet av BlommaNN:

Hahah något sånt system har jag tyvärr inte. Jag är en fattig student :P. Men du få det att se ut som att alla mobiler har ungefär lika bra ljud. Men jag klarar helt klart att pilla lite osv för jag läste att android först bli bra om man pillar lite med det osv. Men det är inga problem snarare ett roligt uppdrag =). Men enligt kommentarena här så anser ni inte android som någon höjdare? För jag har i alla fall läst att 2.1 + ska vara riktigt. Och även mobilerna ni länkar till är lite för dyra finns inga billigare som fortfarande är bra =)?

Blocket?

Visa signatur

Jag är Alfa och Omega!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfa-Omega:

Föredrar ny.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Tveksamt om N900 har så 'roliga appar' dock, i övrigt en riktigt bra tablet.
Sen kan man ju visserligen installera Android om man känner för det.

Roliga appar? Du kan ju installera in princip vilket GNU/Linux program som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Hahah något sånt system har jag tyvärr inte. Jag är en fattig student :P. Men du få det att se ut som att alla mobiler har ungefär lika bra ljud. Men jag klarar helt klart att pilla lite osv för jag läste att android först bli bra om man pillar lite med det osv. Men det är inga problem snarare ett roligt uppdrag =). Men enligt kommentarena här så anser ni inte android som någon höjdare? För jag har i alla fall läst att 2.1 + ska vara riktigt. Och även mobilerna ni länkar till är lite för dyra finns inga billigare som fortfarande är bra =)?

Min kompis har en Samsung Galaxy Spica, och han är mycket nöjd. Men jag vet inte hur bra ljudet är i den. Den är mycket prisvärd iaf.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Hedersmedlem

Android har ingen EQ. Mobiler är ofta ingen jättebra ljudkälla och då kan equalisers hjälpa rejält. Jag skulle vänta på htcs windows phone 7-modeller som ska vara rätt ljudfokuserade och om du klarar dig på 8 gb minne (inga sd kortsplatser är skandal MS!). Annars skulle jag satsa på en N8. Är du mer för flashighet är väll annars iphone 4 bra.

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem

Jag föreslår en ganska udda fågel nämligen SE Aino, mest för att jag varken tidigare eller senare träffat på en mobil med bättre ljudkvalitet, själv avskyr jag den för den lider av svår schizofreni, appar får man glömma bort också, men ljudet är oöverträffat.

Galaxy S har bra ljud också, samt en del olika nokia
Iphone nej herregud så länge dom envisas med itunes är det aldrig nått alternativ för musik, och tråkigare telefon finns inte

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

IP4 har väl ljudkvalitet som en ipod samt massvis med appar.. högtalar ljudet är kanske inte det bästa men men..

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakbob:

IP4 har väl ljudkvalitet som en ipod samt massvis med appar.. högtalar ljudet är kanske inte det bästa men men..

Alltså inte bra ljud (eller ja, det finns iaf bättre till samma/lägre pris), att Ipods är de bästa MP3-spelarna är en myt som blivit otroligt spridd och betrodd.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av emerlu:

Roliga appar? Du kan ju installera in princip vilket GNU/Linux program som helst.

Ja, men definitionen på roliga appar är väll det som ligger på topp tio-listan i iTunes / Android market. Eller, det är vad jag får för uppfattning när någon skriver 'appar' iallafall.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Fire_Ice;10456124"]Alltså inte bra ljud (eller ja, det finns iaf bättre till samma/lägre pris), att Ipods är de bästa MP3-spelarna är en myt som blivit otroligt spridd och betrodd.[/QUOT
vem har sagt att ipod är _BÄST_? ipods är helt ok i mitt tycke men absolut inte bäst!, nämnde ipod så att han har någon referens ..

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem
Skrivet av tirim4:

Android har ingen EQ. Mobiler är ofta ingen jättebra ljudkälla och då kan equalisers hjälpa rejält. Jag skulle vänta på htcs windows phone 7-modeller som ska vara rätt ljudfokuserade och om du klarar dig på 8 gb minne (inga sd kortsplatser är skandal MS!). Annars skulle jag satsa på en N8. Är du mer för flashighet är väll annars iphone 4 bra.

Fel. Det finns flera musikspelare till Android som har EQ. Och N8 skulle jag absolut inte rekommendera, Symbian är skräp. Både Android och iOS är sjukt mycket bättre.

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Nån som vet om Sony Ericsson x8 är någon höjdare? Hittade nämligen den för 1790 kr på elgiganten.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Har blivit mer och mer intresserad av Nokia n8. Kanske är i dyraste laget men den verka helt fenomenal. Men en fråga, om man ska köpa en smarttouch är fri surf nödvändigt? Jag har trådlöst internet både i skolan och hemma.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |