Permalänk

OCZ ModXStream Pro 700W

Tjena!

Har funderingar på att köra CrossFire med två stycken 6850, har dock bara beställt en sålänge för att provköra det lite och uppgradera när priserna gått ner och jag fått in lite mer stålar.
Bestämde mig för att köra CF med 6850 då jag läst en hel del recensioner om kortet där det visar på att det är alldeles ypperligt i CF och överklockning.

Mitt problem är ju då att mitt 500 W nätagg inte kommer räcka till och supporten på Inet har sagt att 650 W kommer funka men att 750 W är att rekommendera.
Kände efter lite och hittade just OCZ's nätagg på 700 W som känns alldeles lagom, lite mittemellan!

Har läst lite om nätagget och dom säger att kablarna är korta och om det ska sitta i botten på chassit kan det bli problem att nå de andra komponenterna för den.

Jag har ett Fractal Design R2 och just där sitter nätagget i botten på chassit. Någon som har erfarenhet av nätagget och kanske ett R2 chassi?

Kommer det funka och är det ett bra nätaggregat?

OCZ ModXStream Pro 700W - Inet.se
Där är nätagget!

Permalänk
Medlem

funderar också på det nättagget, läste att det klarar 700w load utan problem men säger ju inte så mycket om kvaliten och fläktljud osv

men är kablarna för korta finns det alltid förlängningskablar som man kan köpa, t.ex billigt på ebay

Permalänk

Om man vill ha från t.ex. Inet, finns det då?

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg idag? Har du sett några tester där HD6850 drar över 500w även i CF? Finns inte på kartan.

Permalänk

Inte alltså? Trodde det skulle göra det.
Har fractal designs 500 W!
Så vad säger du?

Permalänk

Kör med OCZ Modxstream 600W i mitt R3 chassi och alla kablar räcker att dra snyggt förutom 8pins kabeln till cpun.
Köpte denna "KABEL FÖRLÄNGNING 8-PIN EPS12V HA-HO 0.25 M" från dustin för 13:- inkl frakt

KABEL FÖRLÄNGNING 8-PIN EPS12V HA-HO 0.25 M - Specifikationer

Permalänk
Permalänk

170 W på 6850 alltså? Bör räcka med 500 W med andra ord?
Har förövrigt:
4 GB 1600 MHz minne
AMD Phenom II den på 3,2 GHz (955 tror jag)
1 TB samsung
Och lite andra saker, en extra kylare till amd'n!
Räcker 500 W dårå?

Permalänk
Medlem

500W hade inte jag vågat oavsett.

Som tidigare nämnts så är 8Pin kablen för kort för att nå upp i ett R2 chassie (bakom plåten, får dra den framför eller köpa längre kabel.)

Fläkten i mitt 600W låter inte ett skit, och det blir inte varmt heller, sjukt nöjd!

EDIT:

Ett 500W agg bör ha 1x8/6Pin och 1x6 Pin PCI-E ström.

Så vitt jag vet, så behöver du 2 st 12 volts linor, en till var Molex->PCI-E konverter.

Jag tror inte ett 500W att har eller kommer palla det.

Rätta mig gärna

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Inaktiv

*Platshållare*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

500W hade inte jag vågat oavsett.

Som tidigare nämnts så är 8Pin kablen för kort för att nå upp i ett R2 chassie (bakom plåten, får dra den framför eller köpa längre kabel.)

Fläkten i mitt 600W låter inte ett skit, och det blir inte varmt heller, sjukt nöjd!

EDIT:

Ett 500W agg bör ha 1x8/6Pin och 1x6 Pin PCI-E ström.

Så vitt jag vet, så behöver du 2 st 12 volts linor, en till var Molex->PCI-E konverter.

Jag tror inte ett 500W att har eller kommer palla det.

Rätta mig gärna

kolla mitt inlägg tidigare så ser du att en i7 med dubbla drar 380w vid spelande vilket är långt ifrån 500w.
Även om Newton/Tesla från FD inte är världens bästa nätagg så levererar dom watten som skrivs.

Men personligen så skulle jag bytt upp mig till ett 600w speciellt om man ska klocka systemet. men nätagget kan han fixa när han väl köper det andra kortet.
Ocz är inget steg i rätt riktning tycker jag då det har sämre komponenter än FD agget du har nu, satsa på kvalitet som tex Komplett.se - NZXT HALE 90 Series 650W PSU mycket nätagg för pengarna, dessutom väldigt tyst om alla modeller är på samma plan då 850w versionen som testades av Sweclockers snurrade bara fläkten ~900rpm vid 100% load vilket är SJUKT bra. eller ett Corsair HX650.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

kolla mitt inlägg tidigare så ser du att en i7 med dubbla drar 380w vid spelande vilket är långt ifrån 500w.
Även om Newton/Tesla från FD inte är världens bästa nätagg så levererar dom watten som skrivs.

Men personligen så skulle jag bytt upp mig till ett 600w speciellt om man ska klocka systemet. men nätagget kan han fixa när han väl köper det andra kortet.
Ocz är inget steg i rätt riktning tycker jag då det har sämre komponenter än FD agget du har nu, satsa på kvalitet som tex Komplett.se - NZXT HALE 90 Series 650W PSU mycket nätagg för pengarna, dessutom väldigt tyst om alla modeller är på samma plan då 850w versionen som testades av Sweclockers snurrade bara fläkten ~900rpm vid 100% load vilket är SJUKT bra. eller ett Corsair HX650.

Att watten finns det vet jag, men orkar linorna driva allting? Finns där tillräckligt med watt per lina?

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk

Har en liten budget också, tyvärr :/
Hade kunnat tänka mig max 700-800 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilldanskeN:

Har en liten budget också, tyvärr :/
Hade kunnat tänka mig max 700-800 kr

Men du ska ju inte handla det andra kortet direkt? Vänta med nätagget också tills du har pengar att köpa båda. För ett kort driver 500w problemfritt.

Permalänk
Medlem

vad har du för moderkort?? för med 2 grafikkort så kommer 8pins kontakten till moderkortet att vara för kort.. har precis att mitt 9600gt (Physx kort) får platts om då är ett extremt litet kort... med 2st 6850 så kommer du att vara tvungen att fixa en förlängning till den sladden

(detta gäller om du har 8pins kontakten högst upp på moderkortet.. sitter den under sockeln för processorn så är det nog inget problem)

Edit: och bakom moderkortet kan du glömma helt då den är för kort.. har ett CM690 och just ett OCZ modxseam pro 700

Visa signatur

here we go!

Permalänk

https://www.inet.se/artikel/1901909/msi-870a-g54-am3-kampanj-

Det moderkortet kör jag på, mina planer är att köra CF sen när det känns lönt. När priserna sjunkit lite vilket dom lär göra.
Kör på det jag har till att börja med!
Eller?

Permalänk

Blev ett OCZ ModXStream Pro 700W tillslut!