Asus P6TD Deluxe får "linar" inte upp med standoffs

Permalänk
Medlem

Asus P6TD Deluxe får "linar" inte upp med standoffs

Hej, lämnade nyligen tillbaka mitt P6X58D Premium på grund av problem med att minnena inte hittades och för att jag inte fick plats med mitt PC-ljudkort när SLI användes. Nu har jag bytt till ett P6TD Deluxe. Jag hann inte sätta in moderkortet innan det blev problem. Först så får inte moderkortet plats alls om jag har I/O Shielden (Q-Shield) installerad. Detta var ett problem med mitt förra moderkort också, då slutade det med att jag drog bort aluminium-vaddering och det funkade. Förra gången var det också inga problem att sätta tillbaka vadderingen när jag skulle lämna tillbaka kortet.

Jag hade självklart tur den gången, men dum som jag är så river jag bort vadderingen denna gång med. Det blir inte lika snyggt denna gång, lite av baksidan av vadderingen sitter kvar etc. Jag sätter i I/O shielden utan sin vaddering och testar igen, moderkortet "klickar" och sitter fast, jag börjar skruva fast det i standoffsen men efter kanske 3 skruvar så funkar det inte att skruva ner skruvarna hela vägen, de är liksom sneda.

Nu efter kanske 10 försök så är jag redo att ge upp. Det varierar mellan att jag kan få 2-5 skruvar av 9 att passa.

Vad ska jag göra? Och ännu mer viktigt, ifall jag behöver lämna tillbaka moderkortet, vad gör jag med den trasiga I/O-skölden?

Tack på förhand

William

Permalänk
Medlem

Moderatorerna kan stänga den här tråden, jag hade tydligen använt standoffs med olika höjd.... (vart är facepalm smileyn? )

Konstigt att det kunde slinka igenom då jag hade ett moderkort som passade in där innan?