Permalänk
Medlem

Zerotherm NV120, Socket 1366, Clip ZC-1366

Hejsan,

Jag håller på att bygga ett nytt datorsystem och jag var sugen att stjäla prollekylaren från mitt gamla system. Dock är kylaren (NV120) för tillfället inkompatibel med socket 1366 som mitt nya system grundas på men jag fann efter lite googlande att det finns ett clip nämligen ZC-1366 som löser detta.

welcome to ZEROtherm

Någon som har någon aning var jag kan få tag på en sådan? Gärna svensk sida!

Nya systemet (ännu inte införskaffat, kom gärna med spontana kommenterar):

Processor: Intel Core i7 930
Moderkort: ASUS P6T SE
Grafikkort: Vertex 3D Radeon HD 5870 1024MB
Hårddisk: Intel X25-M G2 80GB SSD
Chassi: Fractal Design Define R2, Svart
Nätagg: Corsair TX650W
RAM: OCZ Gold Edition 6GB (3 x 2GB) 1600MHz

Permalänk
Avstängd

kolla prisjakt dock rekomenderar jag det INTE ,.skiten höll på at döda mitt grafikort pga att det inte sitter som den ska ,tornkylare ska ha bakplåt annars köper jag det inte

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

samma problem jag satt i, skaffade en NH-d14 istället och jag tror den är snäppet vassare.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Esh, bakplåt har den ju inte orignal heller. Har inte märkt att den är påväg att krossa mitt grafikkort än så länge. Och om det skulle vara så illa så sitter grafikkortet ovanför cpun i vilket fall och har litet att krossa

Hittar ingen på prisjakt. Har googlat en del utan lycka. Hmm.

Du hittade alltså ingen knotvillage? Fan vad jobbigt det kändes att handla ny kylare.

Permalänk
Medlem

Hade samma funderingar, Skickade en fråga till Zerotherm om det går att köpa monteringssatsen från Nirvana -120 PWM(s1366), Får dock ej nått svar från dom...

Även funderat på att göra en egen backplate, borde inte vara så svårt, Finns skruvhål för 775 kylare på mitt p6t se, så är ju bara en ny backplate som behövs. Ska se om jag hinner dona med det under veckan.

/Merkkan

Permalänk

finns det backplate hål för 775 är det ju inga problem, då är det ju bara att montera.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

finns det backplate hål för 775 är det ju inga problem, då är det ju bara att montera.

Jo fast det finns redan en backplate på moderkortet, i den sitter monteringsklämman fast för processorn, så man måste fixa en backplate som sitter runt den redan befintliga. Annars sitter processorn fast enbart med trycket från kylaren, vet ej hur bra det är.

/Merkkan

Permalänk
Medlem

Jag sitter också på ett p6t se. Berätta gärna hur du löser det om du gör det. Vill så gärna slippa intels stockkylare och få använda min nv120 igen :<

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tajmie:

Esh, bakplåt har den ju inte orignal heller. Har inte märkt att den är påväg att krossa mitt grafikkort än så länge. Och om det skulle vara så illa så sitter grafikkortet ovanför cpun i vilket fall och har litet att krossa

Hittar ingen på prisjakt. Har googlat en del utan lycka. Hmm.

Du hittade alltså ingen knotvillage? Fan vad jobbigt det kändes att handla ny kylare.

ursäkta säger du att den inte har bakblåt ja då har du fått nått sp ex eller nått , för jag har en och har haft ytterligare en zerotherm och båda har bakplåt ,så kom inte o säg nått annat

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Zerotherm 1366

Hej !

Du kan köpa ett från Datorbutiken ca 79kr frakt 79kr eller beställa
från England 7,91 EUro med frakt. Det har jag gjort i dag.

158kr eller ca 74kr

här finns den Quiet PC Sverige - Quiet PC Heatsink Accessories

Den ser inte exakt lika ut som Zerotherms men jag hoppas den passar.

Har nu fått den, men den passade inte till Zerotherm Nirvana 120