Permalänk
Medlem

Black+ops-GPU !

Jag har kompis som har detta detta kortet Komplett.se - XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5.
han undrar om han kan spela på hög upplösnig eller kunna max det ?

cpu. AMD Phenom2 X4 955 3,2GHz Black Edition - Inet.se
mobb.ASUS M4a785TD-V EVO Motherboard
ram. Kingtiger DDR3 PC10600 - 2GB
240pin / 16 Chip / 1333 MHz
jag vet inte vad har han för nätagg. förutkom att det är 620 watt eller något sånt

sen har jag en egen fråga om denna passar till alla ram?Arctic Cooling RC Turbo Module - Inet.se ska bara ha den för synd skull typ

Permalänk
Medlem

du kan nog inte maxa det hellt tror jag?
men du kommer inte kunna kör på hellt okej grafik och upplösning tror jag.
nu vet inte jag så mycket men men..
har han köpt spelet än ?
eller vill han veta om det kommer gå att spela på hans dator ?

Permalänk

Black ops verkar inte vara ett krävande spel, kommer aldrig över 80 grader med mitt 5970. Far cry 2 slog den av vid 93.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

inte maxa, men helt klart dugliga inställningar. Spelar just nu på ett gt 430 och mw2 flyter på utan probs, black ops är knappast mycket mer krävande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4tech:

du kan nog inte maxa det hellt tror jag?
men du kommer inte kunna kör på hellt okej grafik och upplösning tror jag.
nu vet inte jag så mycket men men..
har han köpt spelet än ?
eller vill han veta om det kommer gå att spela på hans dator ?

han ska köpa spelet i morgon.
då ska jag säga det till han

tack för hjälpen iallfalll.

så han kommer att kunna spela spelet utan några lagg ? så att säga ?

Permalänk

Jag kan nästan maxa med min laptop (läs signatur) och dess grafikkort är 5-10% sämre än ett stationärt 5770 så det går nog eventuellt maxa, beroende på vad man anser är acceptabel fps.

Permalänk
Medlem

Sitter på ett ATI Radeon HD5770 med 2x AA, och allting på max utom sync every frame. (1920 x 1080)
I spelet får jag 89-91 FPS konstant förutom i smokes och explosioner då den kan droppa, vet ej riktigt varför dock, kan vara någon drivrutin eller så är det bara för krävande.

Den här tråden borde dock flyttas till Radeon.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 925 @ 3,02 Ghz | ATI Radeon HD5770 @ 1GB | RAM 4GB DDR3 1600Mhz | Xion AXP 500W | Lexa S | Razer DeathAdder | Razer Lycosa | Steelseries 9HD

www.fredrikweb.se

Permalänk
Skrivet av PawPaw:

Sitter på ett ATI Radeon HD5770 med 2x AA, och allting på max utom sync every frame. (1920 x 1080)
I spelet får jag 89-91 FPS konstant förutom i smokes och explosioner då den kan droppa, vet ej riktigt varför dock, kan vara någon drivrutin eller så är det bara för krävande.

Den här tråden borde dock flyttas till Radeon.

Det är väl självklart, rök och ljuseffekter är mer grafiskt krävande så varför är det konstigt att det droppar då?

Permalänk
Medlem

OT
köp inte black ops ..jag tycker de är en nergradering av mw2 de inte ens activision som har gjort de. storyn på singel playr är okej några kända röster o så men inget mer. Black ops = fail

Permalänk

En kompis maxar ut alla inställningar i 1920x1080 med 5770 och en PhenomII 955, dock med 8GB RAM.

Permalänk
Skrivet av andnewman:

En kompis maxar ut alla inställningar i 1920x1080 med 5770 och en PhenomII 955, dock med 8GB RAM.

8GB är iofs rätt irrelevant i sammanhanget, då du får samma prestanda med samma burk och 4GB.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Skrivet av ozzyone:

OT
köp inte black ops ..jag tycker de är en nergradering av mw2 de inte ens activision som har gjort de. storyn på singel playr är okej några kända röster o så men inget mer. Black ops = fail

Dedikerade servrar, längre kampanj, verkar mkt bättre..

Visa signatur

__________________
| Intel i5 3350P| MSI Geforce GTX 1050 TI X | Asus Z77| WIN 10 Home -64 bit

Permalänk
Medlem

Det är ju nå jäkla fel på blackops alla får kass fps.