Nyligen inhandlat ett HD 6870

Permalänk
Medlem

Nyligen inhandlat ett HD 6870

Får be om ursäkt för en konstig trådstart, men jag måste fråga. Fick nyss hem mitt XFX Radeon HD6870, lyfter upp det ur lådan och hör hur det skramlar och låter från grafikkortet. Vänder och vrider lite på kortet samt skakar lite lätt så ramlar det tillslut ut en liten, lätt konformad, metallfjäder. Pluggar in kortet och det verkar fungera som det ska, låter inget konstigt nu osv.

Något jag ska oroa mig över? Har fjädern någon funktion inuti kortet eller kan det bara vara något som kommit dit av misstag under produktionen?

Bild

Permalänk
Hedersmedlem

Eventuellt kan den ha suttit på kylningen men kan också vara ditkommen av misstag

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Kolla så tempen är helt ok. Annars äre inget att oroa sig över.

Permalänk
Medlem

Hittade denna när jag kollade en disassembly guide: Bild

Länk till sidan

Bör jag reklamera kortet? Är inte särskilt datorvan vad gäller den rent tekniska biten så jag kan inte avgöra vad fjädern har för funktion där.

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle tro att den inte gör mer än dämpar något anliggande, men hör med de du köpte kortet av hur du bör göra så att du inte förlorar Garantin.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Det är en fjäder som ger tryck så minnes "kylaren" ska komma mot minnena. ser ut att va det.
eller så är det bara en fjäder som trycker ut kopan.
http://i.haymarket.net.au/Galleries/20101021111248_IMG_2064.jpg

Permalänk
Medlem

Jag har dragit iväg ett mail till affären där jag köpte kortet, får se vad de säger. Tack för hjälpen!